#1 Skrevet Oktober 11, 2008 Jeg har vært uheldig og en av pin boltene som sitter mellom turbo og kat er knekt. (Den er knekt jevnt av i kanten) Noen som har noe tips? Dette er på AEB motoren i A4en min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2008 det jeg hadde gjort: slipe skruen helt plan på toppen slå et kjørner merke i midten borr så langt nedi bolten du tørr slå nedi f.eks en 5mm umbraco pipe (bruk hels et verktøy som er smidd og ikke støpt. Om det knekker er det game-over) bruk rikelig med rustløser en stund før du begynner å skru på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2008 Få tak i en "grisepikk", Den skrur seg nedover når du skrur utover.. Borr et hull og skru den nedover.. Og MASSE rustløser..Evt varme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2008 Helt til den knekker, da er helvete løs... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2008 Helt til den knekker, da er helvete løs... Stemmer. Derfor la den godgjøre seg meg noe grom rustløser først En god stund!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2008 Jeg prøvde meg med Grisetapp på min 1.9tdi turbo..... ,det funka ikke.. , bolten var for sprø til at den festa seg Måtte borre ut bolten , og det fungerte som bare det , måtte kvalitetsborr til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2008 Legg en passende mutter inntil 'stumpen', sveis fast, og prøv å løsne. Skru mens det er knallvarmt, det hjelper ofte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2008 Siste tipset støtter jeg! Velprøvd å funker bra! Noen ganger kan det lønne seg å la det kjøle seg helt ned, før man skrur. Men det er bare å gjøre noen forsøk å se hva som funker best i hvert tilfelle. Men jeg ville gått for mye varme på området rundt bolten etter man har sveiset på mutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2008 Takk for alle tips! Jeg har lyst og tålmodigheten har jeg men mangler utstyr til å greie dette alene. Noen som kan tipse om et mek. verksted eller om det er noen medlemmer her som kan tenke seg å hjelpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2008 Takk for alle tips! Jeg har lyst og tålmodigheten har jeg men mangler utstyr til å greie dette alene. Noen som kan tipse om et mek. verksted eller om det er noen medlemmer her som kan tenke seg å hjelpe... Demonter turboen og ta den med til den lokale smeden el.lign for utborring av biten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2008 Kaster meg med her, Har samme prob selv, på en tverrstillt motor. kjører kun med 3 pinbolter og det er ikke helt tett... å demontere turboen er sikkert arbeid så det holder har jeg lest, så må muligens finne en annen løsning enn å demontere heile greia. bolten er knekkt jevnt med godset på selveste varmehuset.. om noen har ideer så gjerne skriv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 15, 2008 Ok. da har jeg funnet et mekanisk verksted som kan fjerne den, de skulle ha rundt 1000lappen og de brukte laser av noe slag for å løsne den. Da er det vel bare å prøve å løsne turboen som gjenstår.. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...