Anbefalte innlegg

Alt startet med at jeg skulle bytte bremseskive bak. Satte på den gamle kransen på den nye skiva og skrudde alt sammen. Da begynte ABS lampa å lyse i bilen. Hva den feilen var er jeg usikker på. Men nå på onsdag hadde jeg bremseskiva ute igjen for å se på ABS problemene. Tok ut sensoren og tørket den med litt rød sprit, sandblåste den kappa abs sensoren satt i og det hullet som alt sitter i. Skrudde alt sammen og vips. Det virket... Helt til idag. Helt vanlig, og lovlig kjøring så virker alt perfekt men 30sek ca i 120km/t så slår ABS lampa seg på igjen.

 

Hva kan feilen være? Det jeg tror det kan være er de ABS kransene bak. For da jeg tok av de på den gamle skiva så tok jeg å sandblåste de. De er nok like gamle som bilen de kransene og da jeg sandblåste de så kanskje jeg ødela litt av formen på de. Så da bilen kommer over 120km/t så klarer den ikke å registrere pulsene

 

Biltype: Audi A4, B5. 97 sedan 1.6liters

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt de ABS-rotorene bak, de koster ikke stort.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt de ABS-rotorene bak, de koster ikke stort.. :)

 

ok :) Da du sier rotorene så mener du den kransen som abs sensoren teller pulser ifra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi pleier å bytte disse ved skive-skift.. Det er ikke så mye som skal til før den blir litt skjev og registrerer feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den kransen som gir pulsene. Bytt den fordi den er så billig, så slipper du noe mer problemer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på en slik ABS krans? Har fått problemer med mitt abs system på A4 B5, også etter bytte av skiver..

 

Retteråsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte skiver på min 2003 mod a4 1.9tdi quattro neste helg, ble nesten noe skremt her over alle plagene etter skift. Er det noe man kan gjøre for å redusere risikoen for disse teknoproblemene? Möller forstod ikke helt hva jeg bablet om, de snakket bare om nye sensorer, de var kostbare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte skiver på min 2003 mod a4 1.9tdi quattro neste helg, ble nesten noe skremt her over alle plagene etter skift. Er det noe man kan gjøre for å redusere risikoen for disse teknoproblemene? Möller forstod ikke helt hva jeg bablet om, de snakket bare om nye sensorer, de var kostbare...

 

Sålenge du har en quattro har du såvidt jeg veit ikke disse ringene nevnt over her. Da sitter impulsringen/rotoren på drivleddet istedenfor skiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant svar på mitt spm, tror de koster rundt 3-400 kr for begge ringene bak, så absolutt værdt å bytte de! Skal gjøre det selv så fort jeg får annledning :D

 

Retteråsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.