#1 Skrevet Oktober 12, 2008 Lurer på om coilen på golfen min er lik andre golf 1 motorer? Eventuelt hvilken motorer kan jeg ta coil ifra? Og kan jo høre om det er noen formeninger og hva som gjorde at golfen slukkna i går uten noen forvarsler? Funnen ut at det er tenninga som mangler, Tror det må vere coilen, men kan det vere stiftene? Kom på at det ikke ble skifte da det var planen siden det ordna seg med nye plugger og kondensator... Hadde samme greia på ventoen, da var det coilen i alle fall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2008 Lurer på om coilen på golfen min er lik andre golf 1 motorer? Eventuelt hvilken motorer kan jeg ta coil ifra?Og kan jo høre om det er noen formeninger og hva som gjorde at golfen slukkna i går uten noen forvarsler? Funnen ut at det er tenninga som mangler, Tror det må vere coilen, men kan det vere stiftene? Kom på at det ikke ble skifte da det var planen siden det ordna seg med nye plugger og kondensator... Hadde samme greia på ventoen, da var det coilen i alle fall.. Den motoren har vel stifter?? Ta av fordelerlokket og rotoren å se om stiften åpner i første omgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2008 Den motoren har vel stifter?? Ta av fordelerlokket og rotoren å se om stiften åpner i første omgang. Ja, har stifter ja, så de kan vere de? Og nå er jeg ganske grønn på dette området, hvordan ser man at stiftene opner? Hva skal skje? Og hvor mye må man demontere for å skifte stifter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2008 Det er vel ikke den letteste bilen å sjekke på Mener jeg skrudde ut hele fordeleren en gang for å skifte den.. Inne i fordeleren så er akselen firkantet (med runde kanter) , Hvis du snurrer på motoren til stiften er vippet helt opp . Da skal det være 0.4mm (mener jeg å huske) åpning på stiften.. Kjenner du noen som har justert/skiftet stifter før så ta med deg dem.. Det er ganske køddent på den motoren egentlig (syns hvertfall jeg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei Håvard. Som Kim Eskil skriver her, er det nok best å plukke av fordeleren ja. Ikke noe hokus pokus og justere stiftene. Bare å skru av et lokk på fordeleren, og så justere stiften slik at du har 0.4mm åpning(må vel ha sånn føleblad/måleblad) mens du snurrer på fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2008 okey... da tror jeg jeg skal ha med meg bilhenger og trekkbil ja... gidder ikke kjøre ned dit å ikke få start nei... Noen som vet noe mer om coilen da? Hvilken bil/motor jeg kan ta coil fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2008 Når det gjelder coil så kan du nok ta coil fra en hvilken som helst gammel bil.. Eller kjøpe en ny på biltema til 100kroner.. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1208&iItemId=89449 Men jeg setter fortsatt en knapp på stiften... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2008 nå skal ikke jeg si sikkert at dette går overens med 1.1 - det passer på 1.5 og oppover ihvertfall! hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur på skroten å henta tenning fra en nyere G2 som har elektronisk tenning. du trenger den lille hjernen, coilen, og hele fordeler med aksling. da er stiften en saga blott, og en mer problemfri hverdag er et faktum ser hjernen ligger oppi vannkassa på "bæsjern" jeg hadde...ga 200,- på høggern for alt - tok 5 min å demontere, og ikke veldig mye lenger å få sammen igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2008 Vil tippe motoren hans ser mer sånn her ut?? Da er jeg usikker på hva man skal ta fordeleren fra (hvis man skal bygge om) . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 13, 2008 fullstendig klar over hvordan en 1.1 ser ut - har faktisk eid denne bilen også! jeg bare antydet at om fordeleraksling og innfesting er den samme så ville det vært en mulighet å bygd om................ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2008 Vil tippe motoren hans ser mer sånn her ut?? Da er jeg usikker på hva man skal ta fordeleren fra (hvis man skal bygge om) . Nei, får prøve å ordne opp i stifte-helvette da... sjønner ikke en dritt når jeg leser i haynes-boka, men håper jeg sjønner mer når jeg får bilen og får opna opp og kjikka litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...