#1 Skrevet Oktober 12, 2008 (endret) Har fått en kjøleveske lekasje. Har ikke peiling på hva slags funksjon denne delen har heller. Noen som vet delenummer slik at jeg kan få kjøpt meg ny før jeg demonterer. Er det vanlig at det blir lekasje her? På det ene bildet ser dere en dråpe som henger under delen. Lekasjen er ikke i koblingen mot slangen til høyre, men i sammenføyningen til venstre. Går det ann å ta det fra hverandre å tette med noe tec7 eller silikon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2008 Dette er en ekstra vannpumpe som sirkulerer vannet etter at du har stoppet bilen. Hvertfall det jeg har fått vite av en på møller. Har en liggende her, men delenummeret er desverre slitt bort av gummien den sitter festet i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2008 Ligner mistenkeli mykje på ei elektrisk vannpumpe du;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2008 Lurer på om jeg har en liten synder der hos meg også. Har hørt at det bare er å fjerne denne? Har aldri hørt den har gått hos meg iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2008 Noen som vet om det er mulig å ta denne fra hverandre og tette mellom med et eller annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2008 Den lekker gjerne i skjøten mellom 'husene', og peller du den ut detter det ofte i filler uansett.. Med andre ord: Ikke i praksis! Det er flere som bruker en fra Opel eller Peugeot (Bosch), det er tråder om dette her et sted! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2008 Den lekker gjerne i skjøten mellom 'husene', og peller du den ut detter det ofte i filler uansett.. Med andre ord: Ikke i praksis!Det er flere som bruker en fra Opel eller Peugeot (Bosch), det er tråder om dette her et sted! Takker for svar, får søke litt rundt å se hva jeg finner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2008 Ja da fant jeg ut fra en annen tråd at denne pumpa kan brukes: Bosch med delenummer 0 392 020 054 Bare sånn i tilfelle noen lurte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2008 Nå er jeg ikke sikker på hvilken bil eller motor dette er, men vil tro det er en Audi S6 C4 (står under navnet ditt).. Fant et delenummer for Audi S6 C4 1996, motorkode AAN (5 syl) 034 965 561 C (Ekstra vannpumpe) En ting jeg reagerte litt på.. Er ikke dette en aluminium-motor? Og skal de ha blå kjølevæske? Mente de skulle ha rød kjølevæske som er silikatfri mtp. aluminium..? (Skyt meg om jeg tar feil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2008 Nå er jeg ikke sikker på hvilken bil eller motor dette er, men vil tro det er en Audi S6 C4 (står under navnet ditt).. Fant et delenummer for Audi S6 C4 1996, motorkode AAN (5 syl) 034 965 561 C (Ekstra vannpumpe) En ting jeg reagerte litt på.. Er ikke dette en aluminium-motor? Og skal de ha blå kjølevæske? Mente de skulle ha rød kjølevæske som er silikatfri mtp. aluminium..? (Skyt meg om jeg tar feil) Det er vel mulig de skal ha rød, men hva vet jeg? Ikke lenge siden jeg kjøpte bilen, så har ikke gjort noe med det ennda. Men du har rett det er en s6 c4. Hvilken farge skal det være? Og hva er fremgangsmetoden for å bytte? Er det bare å tappe av og fylle ny? Blir ikke noe reaksjon veskene seg i mellom etc..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2008 Både rød og blå funker, bare ikke bland.. Det er støpejernsblokk med alutopp, så du må i hvertfall ha noe med rustinhibitor. Går du fra blå/grønn til rød, MÅ du skylle hele greia godt, ut med termostaten og greier. Andre veien er det ikke så kritisk. Avhengig av leveringsåret, har C4 med AAN blitt levert med begge typene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2008 Jeg har da hørt at alle vag biler skal ha rød kjølevæske siden ikke vag pumpene liker den blå. Og er også snakk om at aluminiumstoppen ikke tåler noen stoffer som den blå væska drar med seg og rett og slett spiser på toppen. Er dette riktig? Før jeg visste om dette så bytta jeg kjølevæske siden jeg hadde av fronten for å bytte reg-reim og måtte da tømme radiatoren. Men fyllte på blå kjølevæske etterpå igjen etter jeg hadde kjørt et stykke med bare vann og så tømt dette ut. Har tenkt det hadde vært lurt å bytte tilbake til rød etter at jeg hørte om dette. Men hvor mye jobb er det å rense hele systemet? Og hvordan? Termostaten blokkerer vel all væsken som går rundt i blokka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...