#26 Skrevet Oktober 13, 2008 Takk til Elisabeth og Frode. Skal begynne å spare frem mot våren nå! Frode: Neeee...ingen av de falt egentlig i smak! He he.... Disse felgene fra OZ koster sikkert skjorta, men synes de var kule. Vet ikke hvordan de gjør seg på bilen. Legger også inn et bilde av sånn jeg har lyst at bilen skal se ut, sånn ca. Synes i allefall disse felgene passet bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 13, 2008 Tror det beste er å finne noen replika felger... OZ er ikke blandt de billigste merkene men det finnes bra kopier der ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 13, 2008 De var ganske like s-line (RS4) felgene da, denne på bildet her mangler dog dekselet http://cgi.ebay.de/4x-Audi-S-Line-Felgen-mit-Reifen-17-Zoll-A3-Golf-IV-usw_W0QQitemZ200260890126QQcmdZViewItem?hash=item200260890126&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 13, 2008 De var ganske like s-line (RS4) felgene da, denne på bildet her mangler dog dekselet http://cgi.ebay.de/4x-Audi-S-Line-Felgen-mit-Reifen-17-Zoll-A3-Golf-IV-usw_W0QQitemZ200260890126QQcmdZViewItem?hash=item200260890126&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14 Nei nei nei, hehe...synes ikke akkurat de lå i samme kategori! Nesten like eiker kanskje, men. Hilsen altfor(?) kresen Kristin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 13, 2008 nuvolari replica felger er jo ganske lik oz felga du viser over her fås kjøpt hos blant annet hos dekkskift.no v/Christer til en billig penge jeg har 7.5"-17" et35 med 205/40-17" på min polo og synes det er akuratt passe størlse på en polo bilde av nuvolari felgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 13, 2008 Hei og velkommen til klubben og forumet Angående felger så har OZ mange fine felger og hvis du tar den ekstra kostnaden så får du felger som ikke blir urunde. OZ felgene tåler mye mer enn replica-felger. Og OZ Superturismo i kvitt kler en svart bil perfekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 13, 2008 Hei og velkommen til klubben og forumet Angående felger så har OZ mange fine felger og hvis du tar den ekstra kostnaden så får du felger som ikke blir urunde. OZ felgene tåler mye mer enn replica-felger. Og OZ Superturismo i kvitt kler en svart bil perfekt.. Takk for det! Ja, liker stilen til OZ veldig godt, men har ikke funnet priser på de noe sted på nett. Var de Michelangelo felgene jeg likte best, de det er bilde av lenger opp i tråden. Hvite felger?? Hmm...neppe! Men takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 15, 2008 17" vs 18" Hva tror folk om 17" eller 18" på Polo`n? Noen som har bilder av Polo med 17" og 18"? Klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal ha..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 15, 2008 vurderte lenge 18" på min syntes det blei for stort på en såpass liten bil, så valgte 17" bilde av min bil med 7,5"-17" med 205/40-17" dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 15, 2008 Hvis du har litt dårlig med cash nå så kunne du vel prøvd å spare frem til våren. Da kunne du jo kjørt på med "full pakke"! Er vel ikke noe vits å senke i vinter spør du meg. Vet jo aldri hvor mye snø som kommer:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Oktober 15, 2008 vurderte lenge 18" på min syntes det blei for stort på en såpass liten bil, så valgte 17" bilde av min bil med 7,5"-17" med 205/40-17" dekk Ja ser den, men føler at det spørs mye på hvordan felgene ser ut og, men det blir kanskje uansett altfor stort...skulle hørt med noen som har erfaringer ang dette! Hvis du har litt dårlig med cash nå så kunne du vel prøvd å spare frem til våren. Da kunne du jo kjørt på med "full pakke"! Er vel ikke noe vits å senke i vinter spør du meg. Vet jo aldri hvor mye snø som kommer:p Nei skal ikke senke i vinter! Men fristende å kjøpe felger nå, men det har blitt sagt at prisene stiger over nyttår, men det var kanskje bare et salgstriks;) Men du mener at 18" = "full pakke" eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 15, 2008 Det sitter 17" på den blå poloen jeg linket til tidligere. Jeg kommer til å gå for 19" til neste sesong. Men blir feil å sammenligne da det er helt annen utforming på hjulbuen på min og din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 15, 2008 Jeg tror Knut-Erik er inne på noe her, det er fort litt forskjeller i hjulbuene, som igjen bør tas hensyn til når det skal velges felger. Poloen er litt rund og "høy", og jeg tror fort - med prisgunstig valg - det kan være greit å finne seg noe 17" pakke, da endel av disse felgene har eiker som går helt ut til kanten, og gir et optisk bilde av stor diameter. Dette igjen mener *jeg* kan være en fordel på dette karosseriet, hvor 16" fort kan bli litt smått i forhold til resten av bilens side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 15, 2008 Jeg tror Knut-Erik er inne på noe her, det er fort litt forskjeller i hjulbuene, som igjen bør tas hensyn til når det skal velges felger. Poloen er litt rund og "høy", og jeg tror fort - med prisgunstig valg - det kan være greit å finne seg noe 17" pakke, da endel av disse felgene har eiker som går helt ut til kanten, og gir et optisk bilde av stor diameter. Dette igjen mener *jeg* kan være en fordel på dette karosseriet, hvor 16" fort kan bli litt smått i forhold til resten av bilens side. Takk for synspunkter! Ja kan være enig i det du sier, har ikke vurdert 16", men du mener 18" blir for stort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Oktober 15, 2008 Egentlig ikke Hvis du finner deg en Rieger katalog har de en rød Polo der med 18" Binno B3 felger - forøvrig felger med eiker som går helt til kanten der og - jeg synes ser helt midt i blinken ut. Ulempen med 1" ekstra er uten tvil innkjøpskost på dekk og felg øker, og større felg betyr mer rotasjonsmoment - altså at akselerasjonen av bilen din kan bli litt vel redusert ift hva det smaker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Oktober 15, 2008 Egentlig ikke Hvis du finner deg en Rieger katalog har de en rød Polo der med 18" Binno B3 felger - forøvrig felger med eiker som går helt til kanten der og - jeg synes ser helt midt i blinken ut.Ulempen med 1" ekstra er uten tvil innkjøpskost på dekk og felg øker, og større felg betyr mer rotasjonsmoment - altså at akselerasjonen av bilen din kan bli litt vel redusert ift hva det smaker. Hmm: klø : Vanskelig dette altså, er så kresen så klarer ikke bestemme meg. Men det kan nok hende at 17" holder, det er jo en stor forandring fra hjulkapsler i allefall:p Prisen har ikke sååå mye å bety bare jeg blir fornøyd og at felgene matcher bra med bilen. Det må selvfølgelig gå an å kjøre med det, så spørs jo litt på senk og. Men må vel i allefall ha 40mm, bilen min er skyhøy:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Oktober 22, 2008 Endelig fått bestemt meg sånn noenlunde for felger, blir noen med mange og tynne eiker, a la disse: Vet ikke om jeg kjøper nå eller om jeg klarer å vente til våren:confused: Trenger også tips til hva slags senk jeg skal ha, blir nok ikke justerbart, det blir for dyrt i første omgang! Og om noen har noen bra sider med styling ellers til bilen er det bare å sende over:) Tror karosseriet er 9N2, men er ikke 100 % sikker på dette. Noen som vet om Seat Cupra R leppa passer på bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Oktober 22, 2008 Stilig valg av felg det der da! Du skal finne frem senkesett for 9NF/9N2 ja. Hvorfor ikke sjekke hos Rodin & Co etter rimelige Lesjöfors fjærer i første omgang? Hvis du gjerne vil ha senk ganske fort, er det rimelige og veldig kurrante fjærer. Da slipper du bruke 3-4000kr nå, for så å havne på et kanskje bittelitt grommere senkesett senere til 6-7000kr(?). Og du som bor på Lillehammer popper vel bare innom Interdekk og plukker med deg et sett sommerdekk som vel kommer på salg om ikke alt for lang tid`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 22, 2008 Stilig valg av felg det der da! Du skal finne frem senkesett for 9NF/9N2 ja. Hvorfor ikke sjekke hos Rodin & Co etter rimelige Lesjöfors fjærer i første omgang? Hvis du gjerne vil ha senk ganske fort, er det rimelige og veldig kurrante fjærer. Da slipper du bruke 3-4000kr nå, for så å havne på et kanskje bittelitt grommere senkesett senere til 6-7000kr(?). Og du som bor på Lillehammer popper vel bare innom Interdekk og plukker med deg et sett sommerdekk som vel kommer på salg om ikke alt for lang tid`? Takk for det! Har sett på masse bilder på nett og kommet fram til at noe sånt i 18" vil duge:) Har ikke planer om å senke før vinteren, men er litt gira på å komme i gang med noe så driver og undersøker en del om dagen. Ja, blir nok noen ikke altfor dyre fjærer i første omgang. Var innom Interdekk senest i går jeg gitt;) Salg liker vi! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 29, 2008 Noen som vet om Seat Cupra R leppe vil passe på bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 3, 2008 (endret) Ja da har jeg hentet skiltplater og klistremerker! Ett skritt videre....selv om jeg ikke føler meg som fullverdig medlem før jeg for alvor har begynt å fikse på bilen! Men så fort snøen er borte, da blir`e årnings! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 3, 2008 Endelig fått bestemt meg sånn noenlunde for felger, blir noen med mange og tynne eiker, a la disse: Hei igjen! Ta turen innom din lokale VW forhandler nå. Har de oppdatert salgshall har de Polo GT inne, og du får inntrykk av hvordan en slik firedørs Polo blir med 17" mangeeikede felger - jeg synes det så bra ut (dog mer senk da...). Og, du vet at man kan dele opp klubbmerkene i to for å få de vannrett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 3, 2008 Hei igjen! Ta turen innom din lokale VW forhandler nå. Har de oppdatert salgshall har de Polo GT inne, og du får inntrykk av hvordan en slik firedørs Polo blir med 17" mangeeikede felger - jeg synes det så bra ut (dog mer senk da...). Og, du vet at man kan dele opp klubbmerkene i to for å få de vannrett? Har de det ja? Takk for tipset, da skal jeg jammen dra og se på Møller Bil Lillehammer i morgen! Men snart er den nye avdelingen klar på Hamar også, så regner med det blir en bra utstilling der også etter hvert! Hm, tenkte ikke over at jeg kunne dele de opp jeg:p Kanskje det så dumt ut å ha de sånn på skrå? Kan sikkert flytte de senere da...hehe, bilen er uansett kjedelig og stygg nå før jeg får gjort noe med den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet November 3, 2008 selv om jeg ikke føler meg som fullverdig medlem før jeg for alvor har begynt å fikse på bilen! Sikkert ikke ment fra deg som det høres ut her jeg sitter men dette er en veldig feil holdning å komme med. Dette er en klubb for og av mennesker med interesse for VAG biler. Og jeg vil bare presisere at det er ingen som er mere eller mindre medlemmer selv om de kjører helt orginale biler. Her stiller alle på lik linje uansett om man har en modifisert bil til mange hundre tusen eller om man kjører en 20 år gammel orginal bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet November 3, 2008 Sikkert ikke ment fra deg som det høres ut her jeg sitter men dette er en veldig feil holdning å komme med.Dette er en klubb for og av mennesker med interesse for VAG biler. Og jeg vil bare presisere at det er ingen som er mere eller mindre medlemmer selv om de kjører helt orginale biler. Her stiller alle på lik linje uansett om man har en modifisert bil til mange hundre tusen eller om man kjører en 20 år gammel orginal bil. Nei var aboslutt ikke slik ment, var for MIN egen del jeg snakket der altså! Ingen klarer vel uansett å inrømme at dette er et show off sted? Sier ikke at det er noe galt ved det, men folk får jo mer cred ved å legge ut jevnlige oppdateringer om nye investeringer på bilen til mange hundre tusen som du sier. JEG gidder jo liksom ikke bare sitte og skrive på off topic tråder heller...men gleder meg veldig til våren når jeg faktisk har noe mer bilrelatert å skrive om! Hva alle andres intensjoner med å være medlemmer her er vet jeg ingenting om, men jeg er selvfølgelig enig i det du skriver! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...