Mjøsa Lokallag: Kristin`s originale 06 VW Polo FSI

Anbefalte innlegg

Startvansker er noe dritt! Bilen min har gått under 37.000 km og er ikke akkurat gammel, så nå er jeg litt irritert! Etter at bilen ble kjøpt ny for 3 år siden har det skjedd en fire-fem ganger med noen måneders mellomrom at den har oppført seg litt umulig når det gjelder startinga. I dag da jeg skulle starte begynte den å dra, men døde bare ut igjen etter 1-2 sek. Når jeg ruset den litt ekstra så funket det. Kjørte bort til skolen, og da jeg kom inn på parkeringa og kjørte sakte i 2.gir døde den plutselig ut igjen. Bilen sto på skolen i 5 timer og da jeg skulle starte igjen skjedde samme greia. Måtte prøve tre-fire ganger før den startet, og på rødt i lyskryssene falt turtallet farlig fort, så det var best å holde litt på gassen fant jeg ut. Har nå bestilt time hos Møller i morgen i håp om å finne ut hva det kan være. De nevnte noe om startsperren, men virket ikke som de hadde så mye tro på det selv. Bilen var på serice hos Møller i 2007, nevnte på samme problemet, men da fant de ikke ut noe. Surt! Hadde bilen vært gammel kunne jeg kanskje skjønt det. Det har heller ikke vært noe spesielt kaldt de gangene dette har skjedd. Noen som har opplevd noe liknende eller har noen formening om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du om det er gjort garantiarbeid på dårlig ledningsnett på denne? Aner ikke hva som kan være resultat av det, men vet fabia og polo har hatt noe som har blitt dårlig pga fukt eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du om det er gjort garantiarbeid på dårlig ledningsnett på denne? Aner ikke hva som kan være resultat av det, men vet fabia og polo har hatt noe som har blitt dårlig pga fukt eller noe slikt.

 

Aner ikke, ikke hørt noe om det. Men dynamoen røk i mars, så den er ny i allefall. Vet ikke om det kan ha noe å si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg tilbake Polo`n fra Møller! Kaliper var skiftet, noe som heldigvis gikk på garantien, og de hadde eu godkjent bilen i samme slengen. Betalte kun 198,- for etterkontroll siden det opprinnelig var på Mekonomen jeg hadde den til kontroll. Der kommer jeg neppe til å sette bilen igjen...Møller fant dessverre ikke ut av startvanskene, men får håpe det ikke blir noe mer tull med det!

 

Men må si jeg er STOR-fornøyd med servicen hos Møller Bil Lillehammer:)

 

Heller betale mer der, få bra service og vite at ting blir gjort skikkelig enn å benytte seg av et eller annet tilfeldig verksted sier jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : EU-kontroll på en 06 modell? Går det ikke 4 år før første EU-kontroll? Eller PKK som det heter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : EU-kontroll på en 06 modell? Går det ikke 4 år før første EU-kontroll? Eller PKK som det heter.

 

Jepp, fikk innkalling. Skulle ikke tro det var nødvendig på såpass nye biler, men det var jo opptil flere ting jeg måtte fikse. Byttet skiver foran og bak, samt klosser, og kaliper.

 

Bilen har gått to år i Oslo siden den ble kjøpt ny, så det var visstnok litt uheldig med alt saltet i tillegg til at den sto mye i ro...ikke gått mer en 38.000 på tre år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom felgene mine i posten:glad:

 

Valget falt til slutt på Aez Xylo i 18", som jeg fikk tak i for en billig penge! Under halvparten av nypris er knall, særlig når de var helt strøkne, ikke et eneste hakk eller riper! Storfornøyd!

 

Nå er det bare å vente på våren, så får de ligge og godgjøre seg i boden i mens! Kommer til å bestille meg 215/35 dekk også!

 

Litt dårlig kvalitet på mobilbildet, men slenger det med.

DSC00157.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.