#1 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei hei, Har begynt å tenke på neste sesongs sommerdekk. Har i dag en Passat 06 med 235/35/19. Neste år så vurderer jeg 20" felger for å få enda mer visuell effekt. Da blir det eventuelt: 235/30/20 Det jeg lurer på er om jeg vil merke noe spesielt mer støy og humper i vegbanen med 30 profil? Må si jeg er meget usikker på hva jeg vil gjøre. Noe sier meg at jeg har lyst på 20" felger mens fornuften sier at jeg bør fortsette med 19" felger. Hva mener folket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2008 Jeg kjørte på 19" og gikk opp til 20" nå. Kan ikke akkurat si jeg merker noe stor forskjell på de to dimensjonene. Var litt større forskjell å kjøre på 17" vs 20" kontra 19" vs 20" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei hei, Har begynt å tenke på neste sesongs sommerdekk. Har i dag en Passat 06 med 235/35/19. Neste år så vurderer jeg 20" felger for å få enda mer visuell effekt. Da blir det eventuelt: 235/30/20 Det jeg lurer på er om jeg vil merke noe spesielt mer støy og humper i vegbanen med 30 profil? Må si jeg er meget usikker på hva jeg vil gjøre. Noe sier meg at jeg har lyst på 20" felger mens fornuften sier at jeg bør fortsette med 19" felger. Hva mener folket? Komforten er ca den samme, litt mer slag fra hjula i dumper med 20 tom og mye lettere å skade felgen fordi den ligger nesten nedi bakken. Men det viktigste ang komforten er fjærer og dempere. Også er det viktigere å senke endel med 20 tom enn 19. Jeg vil nesten påstå at du "må" senke mer enn 40mm for at 20 tom med 30 profil dekk skal se bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2008 Go for it Kenneth! Enig med Runar ang comforten. Har kjørt med begge deler på min Passat og syns ikke det var noe særlig forskjell. Her er bilder med ca 40mm senk og 20" 9x20 og ET 45 på bildene her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2008 Mener jeg har 8x19 i dag med 235/35/19 og der ser jeg at det er litt strekk på gummien. Hvis jeg velger nye i 20" så er de 8,5x20. Ser bare for meg at hvis jeg da bruker 235/30/20 så vil det bli enda mere strekk. Jeg liker ikke strekk i det hele tatt. Helst skal gummien ligge utforbi felgene slik at hvis jeg skulle treffe borti noe eller steinsprut så skal gummien beskytte felgen. Men hva hvis jeg går for breiere gummi, vil dekkene ta borti skjermer osv? Hvis jeg skal velge gummi som er breiere, hva bør jeg da ta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2008 Er ikke pent med ballong form på så store felger eller da . men behøver jo ikek være strekk, men om de heller litt innover så gjør det jo ikke noe, den svarte a4en med oettinger i klubben her kjører med 225/30/20 han hatet å strekk, men ble fornøyd med det. å han fikk senket mer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2008 go for it! 20" eneste virkelige forskjellen er at det ser bedre urt hehe gå inn på linken til min bil å se der jeg gikk fra 19 til 20 syns det bare ble helt konge jeg ass lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2008 Mener jeg har 8x19 i dag med 235/35/19 og der ser jeg at det er litt strekk på gummien. Hvis jeg velger nye i 20" så er de 8,5x20. Ser bare for meg at hvis jeg da bruker 235/30/20 så vil det bli enda mere strekk. Jeg liker ikke strekk i det hele tatt. Helst skal gummien ligge utforbi felgene slik at hvis jeg skulle treffe borti noe eller steinsprut så skal gummien beskytte felgen. Men hva hvis jeg går for breiere gummi, vil dekkene ta borti skjermer osv? Hvis jeg skal velge gummi som er breiere, hva bør jeg da ta? Med 8,5x20 ET 45 kan du fint velge 245/30-20.Og 245 på 8,5 ser fint ut og har ganske rette dekksider. 9x20 ET 45 med 255/30 subbet litt bak men gikk helt fint å kjøre med. 225 er altfor smalt på en så stor bil som Passat 3C, ser nesten litt pinglete ut. Og du får null beskyttelse med så mye strekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2008 Eneste jeg kan henge meg opp i er att de er så jævla store, sliter med subbing, dog dette er A4 B7. Pluss justerbart som står så langt ned om mulig:) Komforten er heller ikke på topp, syns faktisk det var bedre å kjøre 235/35x19 eller 225/35x20. Men det er bare min mening. Mulig jeg kommer til å gå fra 9x20 til 9x19 foran og 10x19 bak, eller 9,5x19 hele veien til sommeren igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 15, 2008 Det mest viktige du må huske på når du går fra 19 til 20 som Runar sier her er senking, den må senkes en god del mer for at det skal se bra ut med 20 tom i forhold til 19 tom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...