Forslag til nye vintersko A6 C4?

Anbefalte innlegg

Ja da nermar vinteren seg og fjorårets 15" tommer alufelg med brokandes piggdekk blir nok donert bort til ho mor å erstatter stålfelg med blankslitte piggfrie dekk. Å då sitter eg tilbake med ein god unnskyldning til å handle nye vintersko og såler :) Men hva vil jeg ha? Tenker nokian hakka 5 såler men er usikker på felgane: klø : Tenker 17" med 205 eller noe: rolleyes Tar i mot alle forslag - gjærne med link til butikk

 

Bilen er mørk lilla/sort pearl med 50/40 senk, sorte lykter m/xenon og sort emblemfri grill. På kort sikt blir det og sorte lys bakover så felgene må jo passe inn med dette. Skyt meg den som vil men "seidl" pakke ligger klar på garasjeloftet.

 

Det er dei gamle lyktene som står på bilen på bilde

 

*Mobilbilder*

2935124097_f119d92b34.jpg?v=0

2935972552_4a5bb71693.jpg?v=0

2935963064_00116dab2c.jpg?v=0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig dimensjon med 17" er ihvertfall 205/50-17 eller 225/45-17. Piggdekk - i Haugesund? Det må da være totalt meningsløst.. Seidl? Blæh, smaken er som baken, delt eller helt ræva.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe med litt kraftige eiker, 5-6 eikers blir bra. Greit å holde rent også.

Her er min med 17" Asa -Rs6 er jo bra, men ser litt snål ut i 17", kanskje litt oppbrukt og.

sollia.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig dimensjon med 17" er ihvertfall 205/50-17 eller 225/45-17. Piggdekk - i Haugesund? Det må da være totalt meningsløst.. Seidl? Blæh, smaken er som baken, delt eller helt ræva.. ;)

 

Det med piggdekk er vel egentligt bare gammel vane, familyen har alltid kjørt pigg å vært skjeptisk til piggfritt. Familyen bor jo da ca 4 mil fra byen hvor den første mila går på smal bygdevei som ofte iser om natta, men nå har dem jo begynt å salte denne biten også. Jeg bor jo nå 1 mil nærmere byen og ca 12m frå saltet e134 så har tenkt tanken med piggfritt.

 

Når det gjelder "seidl" settet så har forrige eiger pyntet litt på fangerene hær og dær: bh :, og når jeg da fant komplett sett med frontfanger, bakfanger, sideskjørt, lyktelister og bakrutesenker til den nette pris av 4800,- inkl frakt og toll så ble det nok bestillt gitt: rolleyes Har ikke sjekka noe passform på noe av det enda, og frykter katastrofe..

 

Men om det da blir piggfritt, så er jeg åpen for andre dimensjoner i hødde og bredde, bare det blir fornuftig veigrep dei to ukene med holke som er meldt til over nyttår :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den diskusjonen med pigg/piggfritt er jo en gjenganger, men et faktum er at piggfritt blir bedre og bedre hvert år mens piggdekkene står mer eller mindre på stedet hvil. Forskjellen blir mindre og mindre, og det er kun på is med vann på at piggdekk har noen nevneverdig fordel. På alle andre føretyper er prestasjonene like, og komforten er jo helt en annen verden samtidig som dekkene holder lengre. Å kverne rundt på 99% bar asfalt hele vinteren med piggdekk er ubehagelig og resulterer bare i at dekkene er drastisk mye dårligere allerede etter en vinter. ;)

 

Jeg bodde i flere år langt ute på bygda med sterkt varierende føreforhold og har aldri hatt et eneste problem med piggfritt, selv ikke på en Mercedes jeg hadde.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har donorbilen avvist dem nye organane.... Så da må jeg slite med dem dekka til dem er utslitt åt d minste.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis ikke hadde det vert tøft og testa 17" RS6-II felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" replica rs6 med 225/45 pigfritt er mitt forslag. Samma som på profilbildet mitt. Fikser ikke stort bilde nå. Er på nordsjøen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.