#1 Skrevet Oktober 13, 2008 Heisann! Nå er det ikke mange dagene til jeg skal handle meg en 1990-modell Coupe Quattro og i den sammenheng lurer jeg på om det er ting jeg bør være obs på, eller ting jeg i det minste bør forberede meg på? Ikke bare ved testkjøring, men også etter handel. Er for eks. dørhåndtak et problem på disse modellene, eventuelle elektriske feil som ofte forekommer osv... Noen insider-tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2008 Vannlekkasje i bagasjerom. Lekker inn rundt baklyktene, så sjekk etter fukt og lukt i matta, også inni coupéen da tette dreneringer også kan lage svømmebasseng inni bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2008 Sjekk at sperra virker ( dette kan du teste på grus om du er pingle ) Er det abs på bilen så er det ikke sikkert at den heller virker. Rust er det jo lite av på disse bilene så det er vel neppe et problem. OG høre etter ulyder og div. Ellers er nok dette en krute god bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2008 Lysbryteren på rattstammen er dårlig på disse. ny koster 1400,- på møller Slark i seterygg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2008 Største "feilen" på disse oppdaget jeg, er et voldsomt måhamereffekt syndrom som raskt oppstår etter kjøp. Koster ofte like mye som bilen og i enkelte tilfeller det mangedobbelte. Du er herved advart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2008 (endret) Skjekk at håndbrekket fungerer, at eksosen ikke er rustet opp, klunkelyder i forstilling etc. Sistnevnte kan komme av flere ting, men er ofte stort prutningsmonn og lett å fikse. (Fjærbeinslager, lenkearmer fjærbein, dårlig tilstrammet toppbolt på fjærbein) Håndbrekk og eksos er derimot ting som fort koster penger. Vindusheiser skal også fungere (Om det er elektriske), og de skal ikke lage ulyder. Også noe som er kostbart.. Ellers er fukt i bagasjerom og dørk nevnt, det er definitivt verd å skjekke, særlig under reservehjul. Har enda til overs å se en bil med tørt bagasjerom Ellers er pærer og lys i brytere (Det skal være rødt lys i absolutt alt av knapper) forbruksvare. Også lett å fikse med en loddebolt og evt nye pærer på biltema Sperra kan du lett teste ved å se at det kommer opp ett grønt lys i diffkartet mellom setene. Lyser denne er alt i orden, da denne styres av en føler som bare slår inn når armen på sperrefunksjonen har gjort sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2008 (endret) Her var det mange gode tips! Og takk for det! Mange ting jeg ikke har tenkt på her så jeg regner med at dette kommer godt med. Men regner med at jeg kjøper bilen og heller pruter litt om jeg finner ting jeg ikke er fornøyd med.. Er litt gæli å reise over 70 mil bare for å se på den, så derfor regner jeg nesten med å handle! Er tungstarta motor på vinterstid en "greie" på disse bilene? Var ikke plaga med det på den forrige Audi'n jeg hadde, men har derimot irritert ræva av meg pga dette på volvon. Bare en ting som hoppa nedi skallen på meg... Takker igjen for hjelpen og må bare få sagt at jeg ikke angrer ett sekund på at jeg ble medlem i VACN! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...