Audi: Drivknuter hele vs delte fjørbein

Anbefalte innlegg

Lurer på om ytre drivknuter i fra en type 89 med delte fjørbein passer på en drivaksel til en audi med hele fjørbein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe greie på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig sikker på at det går, ettersom det ikke finnes noe klart dele. Skal sjekke.

Hele bruker: b#321 498 099 CX

Delte bruker: b#893 498 099MX

Edit: Ser ut som det er likt på Coupe typ 85, 80, og 90 fram til 87. Etter det er det ny del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

type 89 med delte bein er splinen inn i navet kort, og er festet med en bolt utenifra..

type 89 med hele bein har lang spline og festes med mutter ute, samme som på type 85

Om leddet passer om hverandre på akslingene som du spør om vet jeg desverre ikke..

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver med akkurat dette på min typ85 quattro nå. Er "litt" arbeid kan man si:P

For det første så er det ulikt antall splines på drivakslene. Og da tenkte jeg at typ89 aksler ville passa rett på typ85 diffen. Men nei. Litt forskjell der også. : bh :

Så nå vet jeg ikke hva som blir det letteste: klø :

Kanskje dele drivakslene og skjøte en typ85 med en typ89?

Noen som vet om dette går? Og holder?

Jesper Graff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen...

Vil Typ85 nav kunne presses inn i delte fjørbein fra typ89/s2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

type 85 akslinger/knuter passer ikke med s2 fjærbein!

Har man torsen kasse kan man bruke s2 akslinger, har man type 85 kasse må man bruke orginale indre knuter, orginal aksling og 7a(coupe quattro 20v eller 90 quattro 20v) ytre knute.

Som må modifiseres litt.

Lykke til : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ;D

Bah, snakk om jungel å finne fram i, blir mer forvirret desto mer jeg får vite, hehe...

Er alt bolt om fra s2 coupe da? Blir vel enklest å finne en slik delebil å putte ALT over på typ85en min, får jo 5bolt med på kjøpet da.

Har 01e kasse ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt, finne en typ 89 med delte fjørbein, vil vel også bolte rett på typ85.

Hvilken av modellene har feste for stabstag på bakre travers som passer typ85?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.