#1 Skrevet Oktober 13, 2008 Har en liten plyste lyd akkurat etter at jeg slipper gasse. hører den kun i ved lavt turtall, men godt mulig den er der hele tide, bare at jeg ikke hører det. Føler ikke at det er noen følger av denne lyden heller, siden turbotrykk og vacum er som det skal være. Er det mulig at lyden kommer fra luftfilteret eller dumpen? (Forge 007 og Raid skumgummi filter) Alle slanger er hele Turbo er IKKE problemet siden lyden var der før turbo ble skiftet. Er det noen som har hørt om at IC sprekker eller lignende? Kan der være en liten sprekk som luften flykter ut når jeg slipper gassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2008 Høres ut som om dumpen din ikke slipper trykket ut/tilbake igjen.. Slik at du får ett tilbakeslag til Turbo.. Ta ut og kjenn på ventilen om den går som den skal, og sjekk vacum slanger til ventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2008 Høres ut som om dumpen din ikke slipper trykket ut/tilbake igjen.. Slik at du får ett tilbakeslag til Turbo.. Ta ut og kjenn på ventilen om den går som den skal, og sjekk vacum slanger til ventil dumpen fungerer nok, men kan selfølgelig være at den ikke fungerer som den skal. Er ikke den typiske "kjøre uten dumpventil" kvittre lyden jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2008 satser 100kr på at det er vacumslangen til ventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2008 satser 100kr på at det er vacumslangen til ventil Tilogmed når ventilen åpner når den skal? Kommer det pipe/plystre lyd når ventilen ikke åpner da? har jeg aldri opplevd. Det høres ut som luft som kommer ut av en lite hull. ikke luft som kommer ut gjennom turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2008 kan være du har en lekkasje etter turbo til innsug? eller lekkasje fra dump til innsugslange før turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2008 Trykktest hele systemet,da ser/hører om du har noen lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2008 Trykktest hele systemet,da ser/hører om du har noen lekkasjer. Ja, blir vel til at jeg gjør dette, må bare gidde:) det var igrunn det om noen har hatt problemer med IC lekkasje jeg var mest interressert i å forhøre meg om;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2008 jeg har forge resirk dumpen også, og når den slår inn får jeg psssssj lyden, og en plystrelyd på slutten. skal det ikke være slik? og den kommer jo fra dumpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 13, 2008 Tipper du har bytta til k04r turbo og 315cc dyser og fått den mappa av en jxxla tulling, då blir det alt slik lyd. .) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 13, 2008 jeg har forge resirk dumpen også, og når den slår inn får jeg psssssj lyden, og en plystrelyd på slutten. skal det ikke være slik? og den kommer jo fra dumpen Har ikke hatt denne lyden før med denne ventilen, så tror ikke det. Hvilken vei står din montert? min står montert med trykket inn på undersiden av stempelet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 13, 2008 Tipper du har bytta til k04r turbo og 315cc dyser og fått den mappa av en jxxla tulling, då blir det alt slik lyd. .) Lyden var der lenge før den tid;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 13, 2008 Har ikke hatt denne lyden før med denne ventilen, så tror ikke det.Hvilken vei står din montert? min står montert med trykket inn på undersiden av stempelet... jeg har også trykket i bunn:. har hatt denne lyden helt siden jeg monterte den jeg, og jeg har ikke noe lekasje eller trykkfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2008 da må jeg nesten prøve å snu den å se om lyden forsvinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2008 har forge resirk selv, å jeg blåste av vacumslangen på den...da vart det plutseli plystre plystre lyd og ikke vanlige voootsj`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 14, 2008 Det var nok dumpventilen som var synderen som, Svein Tore sa. Lyden forsvant når jeg satte den andre veien:) Men satte den tilbake som den sto før. Hvordan er det egentlig denne ventilen SKAL stå? For meg er det mest naturlig at trykket skal stå mot stempelet siden den da har likt trykk over og under stempel ved pådrag. og fjøren holder stempelet nede. eller? Forresten noen som vet hvorfor disse ventilene finner det for godt å pipe når de har sluppet ut lufta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 14, 2008 Jeg har testet dette endel i det siste. Når man har trykket i bunn og utløp på siden så får man en rar dritt lyd, som om man dreper en gris eller.no Når man setter trykket inn på siden får man kun poffelyd uten noe ulyder. Sett trykket på siden og la det strømme ut i bunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 14, 2008 (endret) Jeg har testet dette endel i det siste. Når man har trykket i bunn og utløp på siden så får man en rar dritt lyd, som om man dreper en gris eller.no Når man setter trykket inn på siden får man kun poffelyd uten noe ulyder. Sett trykket på siden og la det strømme ut i bunn. Ja, du mener dette er mer en bra nok? kjedelig lyd å høre på i lengda, høres jo ut som det er noe alvorlig galt med ett eller annet. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 14, 2008 tror de piper etter hvilken fjær og åssn trykk du kjører på. men er ikke sikker. kanskje det piper pga at fjæra er for stram på slutten når det ikke er så mye trykk igjen? og disse kan monteres begge veier som sagt, men det faller jo mest naturlig og sette den slik som den orginale står:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...