Original alarm Audi 80 1992 ?

Anbefalte innlegg

Fant plutselig ut igår at jeg har alarm i bilen :)

Noen som vet om Audi 80 kunne leveres med original-alarm i 1992 eller om den er ettermontert ?

Hylinga kommer så vidt jeg hører fra bagasje-rommet, og fra samme sted kommer et lite pip når jeg låser bilen..

Er ingen klistre-merker eller diode eller noe..

Og dersom den er original, hva besto slike alarmer av ? Alle 4 dører er vel dekket, og så begynte det å hyle når jeg satte inn nøkkelen og vrei rundt når jeg satt inni bilen med låste dører..

Men hva med panser og glass-knusing?

I og med at jeg satt inni bilen så er det vel ikke noen bevegelses sensor inni kupèen iallefall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har eller har hatt noe lignende på sin bil ? Eller kjenner noen som har ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de ble levert med original alarm kan jeg ikke svare deg på. Men det er jo fullt mulig å ettermontere, det er gjort på min. Tror det er en Defa 821GX eller noe slikt som står i min...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peder; Dersom du har en liten "tut" som kommer fra bagasjerommet når du låser, er det orginal alarm. Den går på dørene og glassknusing.

En kompis av meg måtte knuse et vindu bak når nøkkelen knakk i døra, og da gikk alarmen. Den gikk også sporadisk helt til han satte i ny rute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme alarmen i Cabrioleten min, den var også en 92-modell. Jeg ettermonterte en Defa i min Cab, men det var ikke problemfritt. Sentrallåsen ville ikke lystre Defaens signal, og låste seg ikke opp, så hvis jeg skrudde av Defaen før jeg låste opp bilen, så satte tuta i bakskjermen i gang pga kupelyset ble tent, akkurat som når døra ble åpnet.

Videre så vet jo Trond Gundersen her på forumet hvor verdifull denne alarmen er. Har man en kopi av nøkkelen, eller "låser opp" med et skrujern eller lignende, så slåes alarmen av! : oppgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... fann aldri ut at eg hadde alarm eg.. : rolleyes

Hørte den tutinga frå bagasjerommet, men det trudde eg var frå lufta på sentrallåsen til lukka :P hehe. Må høyre den tuten ein gong :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å låse bilen med vinduet nedrullet, stikke hånden på innsiden og åpne døren fra innsiden mens den står låst. Da setter en tute, lik den foran på bilen, i og tute i takt med varselblinklysene. Som du har forstått, så sitter denne tuta i bagasjerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Bare å låse bilen med vinduet nedrullet, stikke hånden på innsiden og åpne døren fra innsiden mens den står låst. Da setter en tute, lik den foran på bilen, i og tute i takt med varselblinklysene. Som du har forstått, så sitter denne tuta i bagasjerommet.

Var slik jeg gjorde det :)

Har hørt den lyden, men som Sture sier så trodde jeg det var en liten lekkasje i vakumet til låsen eller noe.. :)

Er en slik original alarm FG-godkjent eller må jeg høre med forsikringsselskapet (Terra) om det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er godkjent den. :) Jeg hadde samme alarmen i min, og samme selskap. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej da er det bare å ringe imorga da altså :)

Driver forresten å forsker litt på fjernstyrt sentrallås til bilen nå etter at dørlåsen var stiv-frossen lørdags kveld...

Noen som vet hvordan det er å koble inn fjernstyringa i forhold til alarmen ?

Siden alarmen slår seg av når en låser opp med nøkkel og IKKE når en bare drar i pinnen inne på døra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liggende som jeg skulle koble på orginalen på min 80. Det er veldig enkelt.. Du må riktignok koble to plasser, slik at den gir signal til både alarm og sentral-lås, men det er ikke problem.

Jeg kjøpte denne til KRS som han skal bruke på coupeen, men vi har begge glemt av den. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal i realiteten ikke være noe problem å montere en slik fjernstyring, men som jeg nevnte tidligere i tråden, så ville ikke min Defa som var med sentrallåsstyring låse opp Cabrioen min. BilXtra har en slik fjernstyring, tror den koster under 1000-lappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje verdt et forsøk da :)

Hvis jeg har råd til det på denne lønninga..

Ellers blir det på neste lønning om 14 dager, eller når stipendet hopper i postkassa :)

Knut Arne, U got PM :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk en 89 mod med orginal alarm, tuter når jeg låser førerdøra med nøkkel, er startsperre på den, og tuter når jeg åpner døren!! :)

Men jeg monterte Defa alarm i tillegg.... Trur ikke d er glassknusesensor på den orginale, men man kan jo aldri vite!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.