Kræsjtest av Transporter T3

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne filmen er postet før, men T3'en hadde nok ikke scoret bra i NCAP : eek :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om denne filmen er postet før, men T3'en hadde nok ikke scoret bra i NCAP : eek :

 

Den hadde nok ikke scoret så ille, skal du vite! ;)

 

Denne videoen var en skrytevideo av krasjsenterets nye katapult, og ikke en krasjtest av T3'en.

Merk at det ikke er dukker i bilen, og heller ikke de måle-klistremerkene som er standard på slike tester. Den orange dokaen var et 20 år gammelt rustent vrak som hadde vært eiet av det tyske vegvesenet. Bilen ble krasjet i 100 km/h rett inn i en betongvegg med flere hundre kilo sandsekker inni bilen, samt ei stålplate på over ett tonn boltet fast i planet.

 

En vanlig slik test foregår i rundt 55-60 km/t og veggen er ikke helt plan.

På slutten av 80-tallet hadde VW en crashvideo der de testet T3 mot 6 ulike konkurrenter, og den eneste bilen som var lønnsom(og mulig) å rette opp igjen, var nettopp T3.

Ikke en eneste av konkurrentene var for øvrig tillatt solgt i USA pga. sikkerhetskravene.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hadde nok ikke scoret så ille, skal du vite! ;)

 

Denne videoen var en skrytevideo av krasjsenterets nye katapult, og ikke en krasjtest av T3'en.

Merk at det ikke er dukker i bilen, og heller ikke de måle-klistremerkene som er standard på slike tester. Den orange dokaen var et 20 år gammelt rustent vrak som hadde vært eiet av det tyske vegvesenet. Bilen ble krasjet i 100 km/h rett inn i en betongvegg med flere hundre kilo sandsekker inni bilen, samt ei stålplate på over ett tonn boltet fast i planet.

 

En vanlig slik test foregår i rundt 55-60 km/t og veggen er ikke helt plan.

På slutten av 80-tallet hadde VW en crashvideo der de testet T3 mot 6 ulike konkurrenter, og den eneste bilen som var lønnsom(og mulig) å rette opp igjen, var nettopp T3.

Ikke en eneste av konkurrentene var for øvrig tillatt solgt i USA pga. sikkerhetskravene.: rolleyes

 

 

 

jøss. inponerende =) noen som har link til ekte crash test da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss. inponerende =) noen som har link til ekte crash test da??

Tror ikke den testen jeg tenker på finnes ute på nett, men du kan jo søke selv.;)

Testsenteret het "Alliantz - zentrum für technik" eller noe i den duren.

Kanskje noen fra ei av Møller-sjappene kan lete fram en nedstøvet VHS-kassett og få den lagt ut på Googles filmsider eller Youtube. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke en eneste av konkurrentene var for øvrig tillatt solgt i USA pga. sikkerhetskravene.: rolleyes

 

I Norge var T3 den eneste varebilen Statens vegvesen kjøpte inn til eget bruk (som mannskapsbil). Begrunnelsen var også der sikkerhetskravene.

 

Jeg jobbet som journalist i Sarpsborg midt på 80-tallet og tok bilder etter en E6-ulykke der en T2 var innvolvert og føreren omkom.

Rett etter kom VWs sammenligningstest av T3 og politiet fikk pepper da de kjøpte inn Nissan Urvan som cellevogn. Den bilen kom nemlig dårligst ut. Jeg har noen bilder fra testen og skal lete litt.

 

Takk for historien om katapult-videoen. Det var oppklarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Norge var T3 den eneste varebilen Statens vegvesen kjøpte inn til eget bruk (som mannskapsbil). Begrunnelsen var også der sikkerhetskravene.

 

Jeg jobbet som journalist i Sarpsborg midt på 80-tallet og tok bilder etter en E6-ulykke der en T2 var innvolvert og føreren omkom.

Rett etter kom VWs sammenligningstest av T3 og politiet fikk pepper da de kjøpte inn Nissan Urvan som cellevogn. Den bilen kom nemlig dårligst ut. Jeg har noen bilder fra testen og skal lete litt.

 

Takk for historien om katapult-videoen. Det var oppklarende.

Den eneste utenlandske "van" som var tillatt solgt i USA, var i mange år VW T3 og senere T4.

Og de var solgt i samtlige delstater, mens enkelte stater nektet å godkjenne amerikanske biler med glassfibertak.: rolleyes

Så at en VW var tillatt mens en fancy Chevy Starcraft med høyt tak ble nektet registrert i samme delstat, er et tankekors. Sikkerhetsmessig har utvilsomt amerikanerne vært flinke i mange år.

 

Hvis vi tenker på samme testen, var det Urvan og Lite-Ace som var verst. De krasjdukkene fikk virkelig kjenne smellen. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel bil er ikke mye trygg:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.