3b motor fjusker, 2200 rpm ved et bestemt trykk

Anbefalte innlegg

Hei

kjøpte en coupe med 3b motor, Denne hadde orginal chip og 7a kammer i motor, ellers er alt orginalt.

Når jeg gir sånn halvveis på fordi 2200/2400 så kommer det et stor nøkk i bilen som om den stopper før den fortsetter som normalt igjen, Om jeg har svak gass forbi eller bånn pedal så merker jeg lite til dette.

så satt jeg i nye chipper fra mtm og bilen ble bedre, fremdeles samme nøkket på samme turtall men svakere og sjeldnere,

Noen som har noen ide om hva dette kan være? 7a kammene som ikke passer med "utrimmet" motor? For lite/for meget bensin?

Kan jeg logge noe med vag com??

Har 3b kammene liggende om det er det som trengs byttes men hadde tenkt å få på rs2 oppsett senere og tenkte kammene var bra å ha da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noelunde samme syptom på min S2 coupe med 3B motor. Min er orginal bortsett fra et chip program fra krigens dager.

Jeg har et bitte lite hull i eksosen rett før lambdasonden. Ganske sikker på at det er her feilen på min bil ligger. På full gass merker jeg ikke noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det dreier seg noe om chippene her, siden den var slik på orginal også, derfor jeg lurer på kammene selv om jeg ikke helt ser greien med det,

Kan det være noe med map sensoren som har et problem ? siden det er ved et gitt turtall og belastning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hjernen som kutter tenninga? Iom det er ved bestemt trykk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel neppe noe å si for fuskingen, men 7A-kammer er ikke noe vits i før du passerer 350 hk, før det gjør det bare motoren mindre kjørbar med dårligere respons.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hjernen som kutter tenninga? Iom det er ved bestemt trykk?

virker nesten slik, men det er ved lett belastning på motor egentlig, lett aks eller opp en slakk bakke,

men det er nok ikke programvaren, siden bilen var uchippet, motronic boksen var uåpnet når jeg satt i chipper, Og ble faktisk litt bedre av trim chiper,

Hvorfor vil hjernen kutte tenning? er garantert ikke for høyt trykk for å si det slik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk lmm:) min ble slik etter turboen "spiste" platinatråden i lmm:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk lmm:) min ble slik etter turboen "spiste" platinatråden i lmm:)

min ble "frisk" etter at jeg byttet ut 7a kammene med 3b kammer,

kanskje registeret mitt ikke var helt korrekt i utgangspunktet og ble bra når jeg satt på plass nye kammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.