Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg fått vannlekksaje i den nye bilen og..: mad :: gråter ::bs:

Var og vasket bilen i vaskehallen på statoil (poleringsvask) da det plutselig fosset vann inn i bilen. vannet kom inn mellom bremsepedal og gasspedal. prøvde å sjekke ut litt, og fant ut at i motorrommet under batteriet og den delen av motorrommet var veldig våt, og det var endel vann der. så da kommer det store spørsmålet, hvor er det mest sannsynlig at vannet kommer seg gjennom torpedoveggen og inn i bilen? det var vått over rattstammen, og det er jo så trangt der at jeg ikke fikk hånda så langt opp under ruta at jeg klarte å kjenne etter vann.. noen som har forslag til hva jeg kan gjøre, hva som må bort eller hvor lekkasjen kan ha kommet seg inn? takker for alle mulige og rare svar..

Forresten, noen som vil tørke bilen min? har satt inn varmevifte og tørket så godt jeg klarte på gulvet.. men alt går ikke bort.. er rimelig fortvilt og irritert over at det kan skje på en relativt ny bil..: gråter :

kjøpte den forrige fredag.. (04/10-08)

All hjelp mottas med en kjæmpetakk.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut batteriet å se etter om dreneringene i vannkassa (det rommet som batteriet/br.kraft forsterker osv står i) er fri for hindringer.

Det er 1stk under batteriet og 1stk under br.kraftforsterkeren.

Typsik at det samler seg opp løv og skitt. dette medfører at vannet ikke får renne ut. da fyller kassa seg opp og vannet renner inn med diverse kabelgjennomføringer og andre hull som er i torpedoveggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tør ikke å fikle sånn.. under batteriet var det OK, men under br.kraftforsterkeren er det vann som ligger å skvulper.. tør ikke å løsne på noe.. :P ikke uten at jeg vet 100% sikkert hva jeg gjør.. å trur det blir lenge til jeg vet det..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på venstre sida framme i vannkassa helt ut i siden ved siden av den boksen hjernen ligger i.. der er ei gjennomføring som lak på min akkurat så du kan sjekke den. går en vaier gjennom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekkes snart.. :) er på jobb, så må få tid til å springe avgårde.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringa under batteriet er hvertfall bare å fjerne, den skaper ofte problemer med vannlekkasje!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringa under batteriet er hvertfall bare å fjerne, den skaper ofte problemer med vannlekkasje!

som hva da tenker du på? er vel et problem vis det blir tett der.. har strømkabelen til anlegget liggende gjennom en pakning der, og den er så åpen at det kommer til å flyte med vann vis dreneringshullet blir tett..!

Vet du hvor vannet kommer ut? tenkte for å løsne skjitn som er i dreneringshullet så skulle jeg spyle med slange motsatt vei.. fra der vannet renner ut og opp.. noen generelt som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikker på at dreneringshullet under bremsekraftforserkeren er tett. så må få åpnet den igjen, bare jeg kan finne ut hvor vannet kommer ut..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er aksjon på dette,utløpshylsen under batteri skal fjernes. På passatene rant det til slutt vann inn i bremsekraftforsterker med dertil problemer med temp under frysepunkt.

Ta ut batteri og fjern den hylsen som ligger under.

Og selve lekkasjen er nok som en sier over her under plastboksen som styreenhet for motor og kabler ligger i.

Da må denne opp og bytte ut orginal pakning med tjærepakning,evt tettemiddel som ikke herder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.