1.8 20VT/Motorfeste forskjell...

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er forskjeller på der som motorfestet blir skrudd fast i blokka på 20VT motorene, og da henholdsvis langs og tverrstilt?

Eller er det like blokker, men med forskjellige fester bare?

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilleggs spørsmål, smetter en slik motor inn på en 02A kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt skal være bolt on hele veien, noen småting er det alltids dog...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar Ola :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt en del på dette med forskjell i motorfester jeg også. Det jeg har funnet ut/erfart er at de gamle lave blokkene 9A, 6A, 3A osv har forskjellig festemønser i forhold til nyere høye blokker som ABK, ABF, AEB(er lav, men med nye typen motorfester), 2E osv. Hadde vært fint med en utfyllende liste over hvilke blokker som har like fester.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Karlsen

6A er HØY !

Arne K

Sikker? Er ikke 6A samme som VW 9A? http://not2fast.wryday.com/vw/stuff/vw_engines.shtml Samme råder på 144 mm i både 6A, 9A,3A KR og PL. Motrofestene på 6A går i alle fall ikke overens med de nyere blokkene. Det har jeg prøvd.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg har lest...

-at alle 16v som står i AUDI er tall-block, (+ noen til; av 8v).

Arne K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Karlsen

men jeg har lest...

-at alle 16v som står i AUDI er tall-block, (+ noen til; av 8v).

Arne K

6A er garrantert lav. Har sjekka opp stemplene. Slag 92,8/2 + råde 144 + komp. høyed på stempel 29,8 = 220,2 mm. Dvs dette må stå i ei lav blokk på 220 mm :)

Lurer litt på ACE (Comp Quattro 16V). I ATKE har jo denne samme motorfester som høye 8V blokker som ABK og AAD. Dvs det må være noen forskjeller på ACE og 6A blokka. Ikke enkelt å få oversikt nei.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange motorkoder her som jeg ikke har snøring på, men motoren jeg tenker på i mitt tilfelle er en 1.8 20VT motor i fra audi A4 97mod. Er det evt. noen som har et godt bilde av blokka sett bak fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Mange motorkoder her som jeg ikke har snøring på, men motoren jeg tenker på i mitt tilfelle er en 1.8 20VT motor i fra audi A4 97mod. Er det evt. noen som har et godt bilde av blokka sett bak fra?

Kan prøve bildene her

http://www.vwaudi-club.no/?s=bilProsjekt&carID=123

Hvis ikke bildene der er greie nok får du si fra så kan jeg knipse noen flere bilder. Denne motoren er en 1.8T AEB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene var kjempe bra... Takk for det Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6A er LAV...har samme registerreim som KR & PL...

Arne K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Vegard L. Opsahl

Har tenkt en del på dette med forskjell i motorfester jeg også. Det jeg har funnet ut/erfart er at de gamle lave blokkene 9A, 6A, 3A osv har forskjellig festemønser i forhold til nyere høye blokker som ABK, ABF, AEB, 2E osv. Hadde vært fint med en utfyllende liste over hvilke blokker som har like fester.

mvh

Vegard

2E også er "lav".... av høye vw blokker er det vel ABA og ABF som er aktuelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

2E også er "lav".... av høye vw blokker er det vel ABA og ABF som er aktuelle

2E bruker samme råder som ABF, og i mange tilfeller også samme veiv som ABF. Da konkluderer jeg med at 2E også er høy inntil det motsatte er bevist. Har sittet og sammenlignet deler i de forskjellige blokkene en stund for å finne ut hva jeg kunne bruke til min "ABA 16VT". :)

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Vegard L. Opsahl

2E bruker samme råder som ABF, og i mange tilfeller også samme veiv som ABF. Da konkluderer jeg med at 2E også er høy inntil det motsatte er bevist. Har sittet og sammenlignet deler i de forskjellige blokkene en stund for å finne ut hva jeg kunne bruke til min "ABA 16VT". :)

mvh

Vegard

Hmmm... stemmer det, my bad.

da er det vel den 2.0`en som ikke er crossflow det da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.