Anbefalte innlegg

skal godkjenne bilen min med 17toms felger.

Golf 3

Er det noe problem?

Noen som har godkjent golf med denne størrelsen før?

Felgene er 17" og 8" breie. Innpress 35

Dekka er 215/40-17

 

Noen erfaringer? hva må jeg ha med meg til biltilsynet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TUV Papirer er 1.pri

205/40-17 er vel mer riktig dim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal godkjenne bilen min med 17toms felger.

Golf 3

Er det noe problem?

Noen som har godkjent golf med denne størrelsen før?

Felgene er 17" og 8" breie. Innpress 35

Dekka er 215/40-17

 

Noen erfaringer? hva må jeg ha med meg til biltilsynet?

 

Om orginal innprett er 38 som er vanlig på golf 3 trenger du ikke noe godkjenneing på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente mine 17" i dag..

 

Hadde ikke med noen papirer.

Mannen regnet ut om rulleomkretesen var riktig(innenfor de 5% tillatt). Deretter må måtte jeg kjøre opp på to klosser for å se om det tok borti noe sted. Tipper at dette skal gå greit så lenge felgene ikke stikker utenfor osv.

 

Men jeg var heldig, mange krever TUV dokumenter osv på godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente mine 17" i dag..

 

Hadde ikke med noen papirer.

Mannen regnet ut om rulleomkretesen var riktig(innenfor de 5% tillatt). Deretter må måtte jeg kjøre opp på to klosser for å se om det tok borti noe sted. Tipper at dette skal gå greit så lenge felgene ikke stikker utenfor osv.

 

Men jeg var heldig, mange krever TUV dokumenter osv på godkjenning.

 

Hvilken dimensjon har du på felgene og dekk? samt innpress?

 

Tror ikke de liker at innpress er mindre enn orginalt, men er usikker..

er innpress på 35 lenger inn mot dempere enn innpress på 38?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et 35 bygge meir ut i skjermen enn ET 38.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et 35 bygge meir ut i skjermen enn ET 38.

 

å javell ja.. men då blir di vel kje galne på de jaffel sko ein tru..

 

Trudde de va motsatt eg:P haha.. siden det står minimum innpress i vognkort.. viss du fatta:P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken dimensjon har du på felgene og dekk? samt innpress?

 

Tror ikke de liker at innpress er mindre enn orginalt, men er usikker..

er innpress på 35 lenger inn mot dempere enn innpress på 38?

 

Mine er 7x17" et35 med 205/40/17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk smertefritt hos biltilsynet!

Fikk mangellapp pga felger for en stund siden, men på visning sa de at jeg ikke trengte godkjenne felgene..

De var fullt lovlige da de ikke stakk utenfor og innpress var 35 mot 38orginalt. Det vil si 6mm avvik totalt og må over 15mm avvik for at det kreves godkjent i vognkort.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo det jeg skreiv i tråden tidligere.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja såg det. men var vel litt delte meninger her så jeg skrev nå hva som skjedde uansett;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen bare forklare meg gangen i det greiene her? Vurderer 18" på Polo`n til våren igjen, men blir jo så stresset av alt som har med sånn visning og godkjenning og sånn (sier hun som har kjøpt billett på t-banen, men skjelver av redsel når det er kontroll). Aldri blitt stoppet av politiet i teknisk kontroll eller noen som helst kontroll, kommer til å bli dritstresset den dagen det skjer, så er vel greit å ha papirene i orden. Dumt å kjøpe felger og så ikke få godkjent de også, så hvordan pleier man å gjøre det? Greit å høre med Biltilsynet først, eller? Hadde satt pris på et svar fra noen med peil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen bare forklare meg gangen i det greiene her? Vurderer 18" på Polo`n til våren igjen, men blir jo så stresset av alt som har med sånn visning og godkjenning og sånn (sier hun som har kjøpt billett på t-banen, men skjelver av redsel når det er kontroll). Aldri blitt stoppet av politiet i teknisk kontroll eller noen som helst kontroll, kommer til å bli dritstresset den dagen det skjer, så er vel greit å ha papirene i orden. Dumt å kjøpe felger og så ikke få godkjent de også, så hvordan pleier man å gjøre det? Greit å høre med Biltilsynet først, eller? Hadde satt pris på et svar fra noen med peil:)

 

Når jeg var på biltilsynet, fikk jeg beskjed om at viss jeg ville ha papir på felgene o.l. burde jeg gå til et dekksenter e.l.

De rekner ut rulleomkrets på nye felger/dekk og sammenlikner med orginale. De ser også på innpress. Om dette er innenfor det lovlige skriver de et papir der alle målehidden står og stempler dette. Dette papirer kan du vise politi i en evnt kontroll.

Om innpress avviker for mye i forhold til orginalt, må du til biltilsynet og godkjenne de. Om ikke er dette papiret alt du trenger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var på biltilsynet, fikk jeg beskjed om at viss jeg ville ha papir på felgene o.l. burde jeg gå til et dekksenter e.l.

De rekner ut rulleomkrets på nye felger/dekk og sammenlikner med orginale. De ser også på innpress. Om dette er innenfor det lovlige skriver de et papir der alle målehidden står og stempler dette. Dette papirer kan du vise politi i en evnt kontroll.

Om innpress avviker for mye i forhold til orginalt, må du til biltilsynet og godkjenne de. Om ikke er dette papiret alt du trenger!

 

Okei, skjønte litt mer nå! Takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal man få tak i TÜV-dokumenter på felgene? Aldri fått det med i felgeskene jeg har vært borti. (Borbet, Alutec, MAK, OZ +++)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal man få tak i TÜV-dokumenter på felgene? Aldri fått det med i felgeskene jeg har vært borti. (Borbet, Alutec, MAK, OZ +++)

 

Har du oppgitt til hvilken bil du har bestilt felger til til produsenten, da? Mest sannsynlig ikke, så da blir det verre å sende med TÜV-papirer på noen felger man ikke vet hva slags bil de skal sitte på. For å skaffe TÜV-papirer må man jo enkelt sende en mail til produsenten for å høre om de har TÜV-papirer på de felgene du kjøper, med den dimmen du kjøper, med det innpresset du kjøper og med den dekkdimensjonen du skal kjøre med. Og det har de fleste når det kommer til "standardoppsett" som f.eks 9x16 ET25 og med 215/40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.