Dekkbredde til 17x7,5 på A8

Anbefalte innlegg

Da var det meg å dekk igjen da : dum : hehe

Fikk noen OEM RS4 I felger av brodern som er 7,5x17 som jeg skulle hatt lisser til. Det skal på A8'en så vil helst ha litt bredde på dekka selv om felgene er litt i smaleste laget.

Har lyst på 235/55/17, men blir det for bredt for den felgen ? Usikker på om 225/55/17 er et bedre valg? Begge er innafor grenser mtp rulleomkrets. Eller er jeg helt ute å kjører og kan egentlig selge felgene med mindre jeg skal ha 195?

Noen som har en formening om hva jeg burde gå for ?

edit: kan jo ta med at det er "vinterfelger"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekkene mine er 225/60-16 på en 7x16 felg... så jeg regner med at det går greit med begge dimensjonene...

Tror jeg hadde gått for 225, fungerer ivertfall bra for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A8 D2 er ihvertfall levert originalt på bl.a 235/55-17 på 7.5x17. Husker jeg ikke feil er samme dekkdimensjonen levert på Transporter/Caravelle/Multivan på 7x17 så ikke vær bekymret for at dekket blir for bredt.

Som Oddvar sier, begge dimensjoner går fint. Jeg vet ikke om en av de nevnte dimensjonene er mer "kurrant" enn den andre, men det kan mulig være med å bestemme hvilken dim du burde gå for mtp pris.

Mitt råd: Velg derfor den dimensjonen du har mest lyst på eller finner det beste tilbudet på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah takk for tips. Da er jeg på riktig spor hvertfall :P

Er 225/60/16 på org. vinterfelga mine også, men hadde fått det for meg at de var 8" breie men de er sikkert 7" de og for det blir litt av noen ballonger. Var derfor jeg var litt nervøs mtp 7,5" og 235.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.