#1 Skrevet Oktober 14, 2008 Jeg har fått både tikkelyd i motoren og klakking i høyre framhjul område;( Først tikkelyden: Den kommer og går... Motoren kan høres helt fin ut. Så kjører jeg en tur på 10 min. så tikker den som f***. SÅ neste dag kan den tikke når jeg starter den, men gi seg når jeg kommer på jobb. Og motsatt. være borte på jobb og kommer gradvis tilbake. Hva kan det være? Er nok i ventilene det tikker.. Så klakkelyden: Det begynte så vidt når jeg rygget opp en bakke og svingte brått ut på veien, da var det noen små klakke lyder. ikke rask klakking men 2-3 klakk. Men etter ett par dager så klakker det også når jeg tar skarpe venstre svinger i lave hastigheter og står stille og svinger helt over til høyre og kjører fram. Men det er kun ved skarpe ratt utslag. Klakkinga har blitt raskere etter som dagene går.. jeg kjente på foringer foran der, og jeg må nok bytte venstre øvre berearm foran der, for den foringa som sitter ytterst mot hjulet kan jeg trykke sammen. men jeg er redd for at det er drivleddet. Kan noen bekrefte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2008 Fordel å vite hva slags motor du har,men høres ut som ventilløftere evt strammer til kamkjede hvis 20V. Du har nok også ett defekt drivledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2008 Har 1.8 20V Motorkode ADR Tror du det er både den kula på armen og drivleddet som begynte samtidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2008 Var drivleddet mitt:) og tikkinga er en eksosventil som henger igjen noen ganger:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...