#1 Skrevet Oktober 14, 2008 Heisann En tidligere kollega er plaget med sin Polo 1.4. Når han drar motoren på starteren lager den skikkelig leven, men får lett fart på motoren og den starter. Starteren er forsøkt byttet uten at det løste noe som helst, når jeg titta litt på den i går så var det metalspon i girkassehuset, men svinghjul og tannkransen så uskadet ut. Er det en slik bronseforing for ekstra styring når starteren slår inn som kanskje feiler, og gjør at den ikke slår inn helt? blir vel til at jeg må demontere for å sjekke hvordan det ser ut inni der. S. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2008 da hadde vel ikke svinghjulet og tannkransen sett uskadet ut? hvis jeg ikker på bærtur.. Er det en slik bronseforing for ekstra styring når starteren slår inn som kanskje feiler, og gjør at den ikke slår inn helt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2008 Har hatt samme problemet på 2 biler. A3'n til mamma og på Polo konebilen. Når bilen starter så kommer det en ulelyd fra starteren? Hvis det er det du mener? Fant ut på A3'n at det var fjæra på starteren som drar den tilbake etter at motoren tenner som er for svak til å dra starteren fort nok tilbake. Så når motoren starter så blir startern med rundt hvis du kjønner. Sjekk at ikke metal sponet du finner kommer fra tann hjulet på startern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2008 det er under start lyden kommer ja. Jeg vil anta metallet i starteren er mye mykere enn svinghjulet,derfor nødvendigvis ikke skader på svingjulet men burde vel sett noe. Rart lyden er der selv etter starterbyttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2008 Polon har jeg ikke gjort noe med ennå men A3'n ble bra etter starter bytte ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2008 og dere er helt sikre på at ny starter er nøyaktig lik som den gamle? Jeg byttet på galanten min engang, da var den nye litt annerledes uten at det var lett og se... det ble leven kan man si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2008 Det er ikke jeg som har byttet starteren, det kan såklart være en feil der men det er jo ikke så lett å se uten den gamle starteren evt. en ny en. Eier skal såfall skaffe en ny starter også plukker vi ut og ser hvordan ting ser ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...