#1 Skrevet Oktober 14, 2008 Nå når høstmørket dukker opp så virker det så mørkt i midten av dashbordet. Bare svak belysning ved varkeapparatet. Skal det være flere pærer der? Og skal setevarmebryterne være belyste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2008 Hvis du vipper du boksen med lysbryteren og det der og setevarmeboksen, så sitter det to skruer der. Også sitter det en skrue på hver side av instrumentene - prøv å gjør dette så vipper du ut instrumentene å ser om begge pærene der er hele. Det er kun to pærer som skal sitte der. Har samme type golf jeg også! Eller er lysstyrken justert ned kanskje? Og det er lys i setevarmebryterne ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2008 Pærene i instrumentene har jeg nettopp byttet, så de er OK. Det er i midten (over midtkonsollen) det er lite lys. Leste i en gjør-det-selv bok etterpå at det bare er en pære i varmeapparatbetjeningen (med "ledestråler")? Lysstyrkejusteringen er på max. Kanskje pæren i varmeappartet ikke lyser like godt som en ny lenger? Får sjekke om pæren i setevarmerbryteren kan byttes, noen som vet? For der er det helt mørkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2008 Ahh, men da misforstod jeg litt. Hmm, jeg er ikke sikker på hvordan lyssystemet til de tingene er. Men siden det er mørkt i setevarmebryterene så er det jo sannsynlig at det er flere pærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2008 Det er en pære bak varmeapparatstyringen. Det sitter en plast "blekksprut" der som skal lede lyset ut i de tre bryterene. Det ER dårlig lys der. Men kan være at den blekkspruten har løsnet. Dra av de tre hjulene, bare dra de rett ut, så kan bare vippe ut rammen rundt der. Da ser du inn på pæra og den blekkspruten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2008 jepp,kan bekrefte at det er både svakt og ujevnt lys i varmereguleringa på golf 3. Men ikke fall for fristelsen og sett i sterkere pære, da smelter det inni der...(prøvd selv :-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2008 Pærene i instrumentene har jeg nettopp byttet, så de er OK. Det er i midten (over midtkonsollen) det er lite lys. Leste i en gjør-det-selv bok etterpå at det bare er en pære i varmeapparatbetjeningen (med "ledestråler")? Lysstyrkejusteringen er på max. Kanskje pæren i varmeappartet ikke lyser like godt som en ny lenger? Får sjekke om pæren i setevarmerbryteren kan byttes, noen som vet? For der er det helt mørkt. Hei. Åssen fikk du ut speedometeret for og bytte pærene? Hadde vært moro og fått skiftet dem, greit og se hvor fort man kjører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2008 (endret) Pærebytte instrumenter (med litt mer detaljer enn ovenfor) 1. Av med deksel til venstre for instrument mot lysbryter (muligens også lysbryter, da må du skyve til side en glider på siden av bryteren, synes ikke uten å ta bort dekselet ved siden). 2. Av med deksel til varmesetebryterne 3. Tok kanskje av dekselet rundt rattstammen også, husker ikke helt. 4. Da skal du se en skrue på hver side til rammen rundt speedometeret, løsne disse og ta vekk rammen. 5. Løsne to skruer som holder instrumentenheten 6. Vippe toppen mot deg så kommer du til pærene. Disse er 6kantet med skisse til skrutrekker. 2 stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2008 Det viser seg at det ikke er separat pære i varmesetebryteren. Og med nypris på nesten 1000 kr for bryteren tror jeg at jeg lever greit uten lys der.... Får sjekke om pæren til varmeapparatet ikke er 100%, kan jo ha "sotet" seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...