#1 Skrevet Oktober 15, 2008 Når jeg kjører slukker plutselig dene xenon lyset. Kommer opp i dachen lyspære med kryss over. Slår av lyset og på igjen virker den fint. Kan gå 1 min eller over 1 time så slukker den igjen. Hva skyldes dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2008 Når pæren lyser, har det et lilla skjær i seg? Hvis ja, kan det være pæren. Eller kan det være ballasten som er dårlig. Kan være dårlige kontakter som gjør det. Er det noen sammenheng med kjøremønster og når pæren slukker? Hvis det er veldig ujevn vei, kan være vakkel i ballasten. Du kunne gjerne prøvd å bytte om på ballastene, og flyttet problemet seg over på andre siden, så er synderen funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2008 (endret) Min hadde akkurat det problemet du beskriver. Det viste seg at vibrasjonene som bila gir, førte til at ballasten hadde rista i stykker, og dermed røyk lyset med gjevne mellomrom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2008 Hos oss var det pæra,.. bytt plass på pærene, så finner du synderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...