Audi S3 - Ukjent lyd i motoren

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått en litt rar lyd i motoren min, så håper noen kan hjelpe.

Nesten hver gang jeg slurer mellom clutch og gass så kommer det en lyd fra motoren som for meg er helt ukjent. Det er vansklig å forklare selve lyden, men når nevøen min satt på, så sa han : "Onkel, det høres ut som motoren promper!". Og det er vel det nærmeste jeg kommer en forklaring, høres ut som motoren letter på trykket. Jeg har hatt den på sjekk hos Møller, men de klarte ikke å finne ut av hva det var. Men han som så på den trudde det kunne være ABS-pumpa, fordi han syntes lyden minnet han om når man bråbremser med ABS. Men utenom det, så er jeg helt blank. : bh :

Noen som har noe erfaring med dette?

Mvh

Skreddern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo bare, ta på brekke i lit fart så hører du abs pumpa jobber, og da hører du om det er samma lyd,

men tviler på at det er abs pumpa, siden den har ingen ting med, med clutch og gass og gjøre, hvis det promper, så må det må det være trykk som kommer ut, vil jeg tro, kan jo abre værte et bitelite hul eller noe i en slange,

men hvis bilen går så bra som den skal og reint på tomgang, så er jeg også blank,

er ikke noe dårlig utløselager eller noe sånnt? da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer lyden når du bremser ned på gir i nedoverbakke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Lyden kommer kun når jeg slurer på clutchen. Akkurat i det bilen begynner å flytte på seg, og jeg slipper ut clutchen, da kommer lyden.

Som nevnt i det første svaret, så kan det jo være et lite hull i en slange eller et rør. For ikke nok med at den slipper ut litt trykk når jeg begynner å kjøre. Men den går ikke så "rent" som den gjorde før, det er ikke lugging eller hakking ved pådrag, men det virker som den får for mye luft, så den yter ikke 100%, pluss at den har begynt å bruke usetvanlig mye bensin.

Jeg får ikke opp noen feilmelding på diagnoseutstyret, så å lete etter det blir vel som å lete etter nåla i høstakken?

Den stod 2 dager på Mekonomen, uten at de klarte å finne ut av hva det var. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nok som og lete etter nåla i høstakkene da ja,

på vinter bilen min en 190e, så gikk utløselageret, og når jeg tok igang da så kom det sånn skrape lyder og diverse andre lyder, så jeg ville tro det er utløselageret,

men med stetoskop kan du jo lytte etter ulyder da, om du får en kompis /kjenner, til og ta igeng med bilen mens du lytter til girkasse,

håper det går i boks =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta igang skulle det stå he he:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta igang skulle det stå he he:P

kammkjedet som slarker. når du går til overføring motor hjul. noe lignende på min bil. men skal jo ikke si det er det.. bare sier det kan være det jeg hører fra min bil.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.