#1 Skrevet November 4, 2004 Holder på å fikse litt snacks til motoren nå i disse dager, alt skal monteres senere i vinter. Spørsmålet er jo hvor mye hk de originale 280*22 mm bremsene til Corradoen holder til. Er det noen som vet sånn? Jeg har "oppgradert" bremsene til EBC Turbogroove skiver, med Greenstuf klosser, men lurer litt nå når effekten blir en smule økt. Må jeg kanskje oppgrader til ett 305 mm set, med 4 pot kalipter fra Badger 5? Hvilke felger må jeg i såfall ha for å få disse rundt bremsene? Vet de må være minimum 16", men det er jo greit at inpress stemmer også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2004 Har gjort dette selv og fått godkjent med orginale 280 skivene. Men hvor mye hk er det snakk om? Fikk høre at du kunne legge til 45% av effekten,dvs 232hk. Har snakket med Møller i oslo for 2 uker siden og de ville ikke si mer utifra sine typegodkjenninger. Var vrien å snakke med værtfall. Hadde ca.220hk da jeg var på biltilsynet i 2002 og fikk skryt over bremsene da den var til godkjenning. Fikk streng beskjed om at skulle dette bli godtatt så måtte bremsene testes på rulle etc. Vet ikke hvordan det skal fungere jeg En kjenning har planer om 16V gti m/turbo og planlegger 280 skivene. 305 skivene er vel sikker investering værtfall. Ble mye svada her nå,men har opplevd 2 ulike svar fra Møller på 2 år da..Ble usikker på denne testinga til biltilsynet jeg i 2002. Mulig FMS kan teste dette? evt Bjørnstad? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2004 Rulle har vi her i Kristiansand også, 4 hjuls rulle til og med, og at bilen stopper, det tviler jeg ikke for, men det er jo avstanden den bruker på å stoppe som er interessant. Regner med pluss - minus 250 i motoren, blir jo en del mindre på hjula, men likevell. Hadde vært snus å finne ut hvor mye de bremsene er godkjent for. Vet jo det står 280 * 22 mm bremser på Audi S2, hvis jeg ikke tar helt feil, dvs 276*22 mm, og den har vell mer effekt enn Corra originalt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2004 S2=220/230hk Corrado/Golf PG=160hk Din teori er ikke så dum den Er diskutert på denne måten i tyskland:http://www.corradoclub.de/ptopic,15023,51f863ff4164e565a153b23b7156af3c.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2004 S2 har jo 2 stemplet kalipper, så det blir jo litt annerledes. du kan jo alltids ta med delnr, vekt osv til Biltilsynet og høre med dem om de trenger noe mer papirer utover det. Husk at du også må ha papirer på at bilen tilfredstiller de samme utslippskravene etter trimming. Ibiza er jo godkjent med 180 hk med 305/28 skiver og 4 stempels kalipper, burde jo gå greit å få godkjent 180 hk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2004 Hadde håpet å slippe å oppgradere bremsene, hvis det ikke er nødvendig, og går mann til biltilsynet her nede, blir mann skutt. De har selvskudd i døra! Neida, men det tar snart betalt for å slippe folk inn, så det er ikke aktuellt. 305 kittet bør jo være mer enn greit nok med tanke på effekt og at det stopper, men jeg vet jo ikke. Hvilke inpress må til på felgene for å få plass til disse bremsene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Hadde håpet å slippe å oppgradere bremsene, hvis det ikke er nødvendig, og går mann til biltilsynet her nede, blir mann skutt. De har selvskudd i døra! Neida, men det tar snart betalt for å slippe folk inn, så det er ikke aktuellt. 305 kittet bør jo være mer enn greit nok med tanke på effekt og at det stopper, men jeg vet jo ikke. Hvilke inpress må til på felgene for å få plass til disse bremsene da? Sorry, Glemte det compomotive MO i 7-15 ET 35 eller var det 20 som passer rett på. Brock B1 i 9-16 passer ikke. Disse passer Wheel: OZ Super Tourismo Size: 7x16 ET: 35 Spacers: no Wheel: Compomotive Size: 7x16, 7.5x16, 7x17 ET: 35 Spacers: no Wheel: Speedline (5 spokes) Size: 7x16 ET: 38 Spacers: no Wheel: OZ Vela R Size: 7x17 ET: 37 Spacers: no Wheel: OZ Super T Size: 7x17 ET: 37 Spacers: no Wheel: Fox 5 Evo Size: 7.5x17 ET: ?? (BenS1) Spacers: 5mm Wheel: OZ SuperLeggerra Size: 7x17 ET: 37 Spacers: 5mm Wheel: TSW Eurace Size: 7x17 ET: ?? Spacers: 5mm Wheel: ACE 198's Size: 7x17 ET: 37 Spacers: no Wheel: League Tantrum Size: 7x17 ET: 35 Spacers: 6mm Wheel: Mille EV-S Size: 7x17 ET: 35 Spacers: 5mm Wheel: Fox Premier 1 (FP1) Size: 7x17 ET: ?? (bighib) Spacers: no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2004 var litt kjapp isted jeg ang dim. 276x25= 90q20V (170hk) 310x25= 2.2TQ (220/230hk) Håper du får til bremsene dine:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2004 Jeg får de nok til, må bare vite at de står i stil med effekten. Synes det er greit å kunne stoppe av og til, og når mann tenker å få det godkjent, ett eller annet år, kan det jo være greit at bremsene stemmer med resten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen kan det jo være greit at bremsene stemmer med resten. 1 bud!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg 1 bud!! Helt enig alt for mange med mye motor og ikke bra bremser, husker en hvis smarting ( denne bil har ordnet det nå, veldig bra) som kjørte en Audi 80 med RS2 (mye trim), som kjørte om kamp med RS4 til Hans og Tommy sin A4 og holdte på torpedere tommy sin bil da han mistet bremsene på våler bannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2004 Nå tenker ikke jeg banebruk, i første runde, men rett og slett å kunne følge med trafikken, og vite at kjærra stopper, hvis pedalen må i bunn. Snakket med Brakes Norge, og de mente at den dimensjonen som var på skivene skulle være nok til å stoppe, men at jeg kanske burde få tak i red stuf klosser heller. Da kan jo alternativet være å skaffe caliptere fra VR6, som jo har to stempel. Vil jo bli ett billigere alternativ enn Brembo settet, selv om brembo settet er kult som fly. Kjipt å måtte kjøpe nye felger..igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Nå tenker ikke jeg banebruk, i første runde, men rett og slett å kunne følge med trafikken, og vite at kjærra stopper, hvis pedalen må i bunn. Snakket med Brakes Norge, og de mente at den dimensjonen som var på skivene skulle være nok til å stoppe, men at jeg kanske burde få tak i red stuf klosser heller. Da kan jo alternativet være å skaffe caliptere fra VR6, som jo har to stempel. Vil jo bli ett billigere alternativ enn Brembo settet, selv om brembo settet er kult som fly. Kjipt å måtte kjøpe nye felger..igjen... Jeg selv kjører m red stuff foran og green stuff bak. Frod Gulbrandsen har et veldig bra sett bremser m 4x100 eller 5x100 brembo hvis jeg ikke husker feil med alt du trenger, Send PM til han for pris.. mit råd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2004 Det 4*100 settet Brembo, er dette 305 mm settet, og det blir litt stort, siden jeg da i tillegg må kjøpe nye felger til kjærra..to sett faktisk, med nye felger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 4, 2004 Har vel like lite å gjøre med hverandre som alkohol og bilkjøring... MEN, siden "tilsynet" ikke har bedre evner, er vel det desverre den enkleste måten å få ordnet godkjenning på. Hvem driver å bremser motoren sin, med bilens egne bremser? (Traction-controll ikke iberegnet). Arne K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 4, 2004 Jeg ser behovet for kraftige bremser på gromme biler og når det blir kjørt hardt på banen så har dårlige standar bremser liten sjans etter et par runder.. Bytte av bremseveske til en som tåler mer temp er jo et steg i riktig retning... men ved en slik moderat effekt økning, og når det i tillegg ikke er med tanke på bane kjøring o.l. ser jeg ikke behovet, bilens tyngde har jo på ingen måte økt... Det er jo det som belaster bremsene...Og hyppigheten og lengden av hver innbremsing og en effekt økning fra 160 til 230 hk er jo ikke grusomt mye... Har kjørt litt på bane, og jeg har opplevd en gang at pedalen ble myk, det var i en Golf3 Gti 115hk, 280mm skiver... Har etter det hatt/har 2 forskjellige G60`er med orginale 280mm skiver, og ny bremse veske ved hver banekjøring og ikke hatt noe problem.. Argumentet mot dette igjen kan jo selvfølgelig være at "Da kjørte du ikke hardt nok" ... men men... Missforstå med rett (eller no) jeg vil gjerne ha 320mm brembo bremser på Golfen min jeg, det ser jo drit rått ut....men dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 5, 2004 Altså, nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg ikke skal kjøre på bane, for det har jeg jo lyst til. Uansett er jo planen videre at bremsene skal oppgraderes "videre" til å også omfatte skikkelig bremseveske, og stålomspunnede bremseslanger. Det bør jo hjelpe litt. Grunnen til at jeg spør her, er fordi jeg har en plan om en gang å betale avgiften på bilen, altså tilleggs avgiften for trim, og dqa skal det jo godkjennes også. Er litt greit at det er "lovlig" å kjøre med bilen også, at den er i en korrekt tekninsk stand. Har jo selvfølgelig lyst på Brembo kitet, men hvis det er slik at mine "originale" (Ebc Greensuf klosser, Turbogroove skiver, Ny bremseveske og stålomspunnede slanger) er tilstrekkelig for både godkjenning, og stopping, så gidder jeg ikke oppgradere disse. Brembo bremsene er tøffe, men de fører til at jeg må kjøpe nye felger, og jeg har nettopp kjøpt ny felger. Dette vil jo igjen føre til at jeg må selge Keskin felgene, kjøpe to sett nye felger, samt bremse kittet, og da koster det mer enn det smaker, hvis det ikke er nødvendig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...