#1 Skrevet Oktober 15, 2008 Hva er forskjellen på Nokian WR og Nokian RSI? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2008 WR er vel et hardere vinterdekk og ikkje så godt egna til nordiske forhold som RSI er. Slik eg har tolka det. Eg derimot kjøpte WR nettopp på grunn av at kyst sunnmørsvinteren består stort sett av maks 10 dager snø per år. WR skal vere en del bedre på asfalt og slapsføre slik eg har tolka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2008 WR er nok ikke beregnet for nordiske vinterveier overhodet. Jeg kjøpte slike for mange år siden, og de ble brukt til sommerdekk etter kun 1 dags kjøring:) Rsi, er dekket for Norden... Dette dekket har jeg kjørt med i 16, 17 og 18"... Kan virkerlig anbefales... Det skal jeg ha i år også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2008 Iår heter dem Hakka R, de har overtatt for RSI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg har hatt WR og dekket er bra det til riktige forhold som våte veier og slaps. Har også hatt RSI og bedre dekk får du ikke. I vinter blir det Nokian R som tar over for RSI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2008 WR blir og erstattet i år av WR G2. Dette skal være bedre på snø og is enn tidligere, og har fått asymetrisk mønster liknende Conti vintercontact 5. I årets ADAC(tyske NAF) test får dette vesenlig bedre score enn feks nankang sv1 som mange på forumet har god erfaring med. Bedre på snø og is og vesentlig bedre på asfalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2008 Visst du leser testen i Motor som kom, så det Continental TS810 (tror jeg) er av samme "typen". Ofte H eller V merket for det er laget for europeiske veier, autobahnen o.l Funker fin for Stian som har 4motion men er ikke det ultimate Nordiske dekket akkuratt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2008 TS810 vant også vinterdekktesten til svenske Teknikens Värld ifjor så de legger tydeligvis helt andre kriterier til grunn enn Naf/Motor. Dette blir forøvrig erstattet i vinter av TS830. Vurderte 810 i år men i min dim var kun TS810S tilgjengelig på dekkonline. Dette har helt annet mønster igjen så tviler på at egenskapene er sammenlignbare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...