Anbefalte innlegg

Jeg tror allerede 255 subber på 10x19 hvis ikke ET er høy, men da butter vel kanskje hjulet innover igjen... Så smalt dekk som mulig er nok løsningen med 10 toms felg.

 

Det blir for mye diff på rulleomkrets foran vs bak med 255...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir for mye diff på rulleomkrets foran vs bak med 255...

 

Ja med 235/35 foran ja, men ikke med 215/35. ;)

 

Utover det kan det jo nevnes at det ikke er samme plass til hjul hverken foran eller bak på TT og S3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja med 235/35 foran ja, men ikke med 215/35. ;)

 

 

Så du mener at 7mm ikke har noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at 7mm ikke har noe å si?

 

Jeg tror ikke det er noe verre å kjøre med kombinasjonen 215/35 og 255/30 19 enn 235/35 og 275/30 19 på en quattro/haldex/4-motion nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takker for inlegg. Like felger/dekk er jo det greieste. Men så er det jo slik at mange selger brukte felgpakker rimelige som har forskjellig dimensjoner. Og holder man seg innenfor 2mm grensa som Møller har satt, burde det vel gå greit.

Dette gjelder vel alt av 4trekk? Hiace, king cab etc etc?

 

veit ikke hvor du har 2 mm fra i møller men... teknisk avdeling på audi sier at det ikke er no fast grense der. mest mulig likt på samme aksel. og quattro systemet (alle) opptar inntil 6 kmt hastighetsforskjell på for og bakaksel. de oppgir også at den akslingen med mest mønster ikke vil bli slitt fortere enn den med minst. så det vi si at rulleomkretsen man kan bruke foran og bak kan være varierende utifra hvor fort man skal kjøre... uansett maks 6 kmt. dette er hva fabrikk sier til teknisk avdeling og de igjen til meg som fagtekniker på audi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikke hvor du har 2 mm fra i møller men... teknisk avdeling på audi sier at det ikke er no fast grense der. mest mulig likt på samme aksel. og quattro systemet (alle) opptar inntil 6 kmt hastighetsforskjell på for og bakaksel. de oppgir også at den akslingen med mest mønster ikke vil bli slitt fortere enn den med minst. så det vi si at rulleomkretsen man kan bruke foran og bak kan være varierende utifra hvor fort man skal kjøre... uansett maks 6 kmt. dette er hva fabrikk sier til teknisk avdeling og de igjen til meg som fagtekniker på audi:)

 

Jeg/vi har fått oppgitt 2mm fra teknisk, som en enkel huskeregel på hva som er max avvik.

Hva som utgjør 6km/t ut fra forskjellige dekkdimensjoner osv er vel ikke det enkleste å regne ut i hvert enkelt tilfelle? Vi har ihvertfall forholdt oss til denne regelen i alle år..(Møller på Slependen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg/vi har fått oppgitt 2mm fra teknisk, som en enkel huskeregel på hva som er max avvik.

Hva som utgjør 6km/t ut fra forskjellige dekkdimensjoner osv er vel ikke det enkleste å regne ut i hvert enkelt tilfelle? Vi har ihvertfall forholdt oss til denne regelen i alle år..(Møller på Slependen)

 

ok:) fikk mail av andreas på teknisk om 6 kmt vi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.