Ettermontere hengerfeste på A4

Anbefalte innlegg

Sendte forespørsel på ettermontering av hengerfeste til bilen min (A4 B7 Avant) og fikk dette som svar:

 

Her er det mye å velge i, Fast eller avtagbar krok, Votex eller Brink

Brink avtagbar 363 810 pris2740,- + mva

Votex avtagbar 8EC 092 155 C kr 4.075,- + mva

Kabelsett med 13 poler 362 854 kr 2.210,- + mva

Kabelsett med 7 poler 362852 kr 2,190,- + mva

 

Er det noen som kjenner til dette og kan forklare meg forskjellen på Brink og Votex? Hva er forskjellen med 13 og 7 poler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta kabelspørsmålet: 13 polt, det er altså 13 tilkoblingspunkt i kontakten, det meste av nyere biler og tilhengere har denne kontakten. Jeg ville tatt 13 polt. Det finnes adaptere fra 13 til 7 og 7 til 13, så egentlig er det et fett hva du velger.

 

Tror Vortex er orginalt, men sikkert noen andre som kan svare på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info.

 

Begge typene kan leveres fra møller. Mulig det er innfestningen som er forskjellig og om det synes eller ikke når det er tatt av.

Skal forhøre meg litt mer med møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte forespørsel på ettermontering av hengerfeste til bilen min (A4 B7 Avant) og fikk dette som svar:

 

Her er det mye å velge i, Fast eller avtagbar krok, Votex eller Brink

Brink avtagbar 363 810 pris2740,- + mva

Votex avtagbar 8EC 092 155 C kr 4.075,- + mva

Kabelsett med 13 poler 362 854 kr 2.210,- + mva

Kabelsett med 7 poler 362852 kr 2,190,- + mva

 

Er det noen som kjenner til dette og kan forklare meg forskjellen på Brink og Votex? Hva er forskjellen med 13 og 7 poler??

 

Var dette priser ferdig montert av Møller?

 

Jeg ville seriøst vurdert Westfalia sitt hengerfeste også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette priser ferdig montert av Møller?

 

Jeg ville seriøst vurdert Westfalia sitt hengerfeste også...

 

Tror det bare er pris for delene. Takk for tips, skal sjekke ut Westfalia...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det bare er pris for delene. Takk for tips, skal sjekke ut Westfalia...

 

Kikk innom http://www.BERTELSHOFER.com

Jeg betalte 3520.- for Westfalia hengerfeste med el. opplegg til min 2002 A4.

Dette var med frakt og norsk moms.

Da er hengerfeste 100% usynlig når kroken ikke er montert...

Blir ikke bedre enn det : rock :

 

Tar litt tid å montere selv, men er ikke vanskelig. En del interiør som må ut... ellers er det en grei jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, låner denne litt:)

Du har ikke bilde av denne montert, sitter og vurderer westfalia men finner ikke bilde av den på a4.

 

Mvh

Sindre

 

Kikk innom http://www.BERTELSHOFER.com

Jeg betalte 3520.- for Westfalia hengerfeste med el. opplegg til min 2002 A4.

Dette var med frakt og norsk moms.

Da er hengerfeste 100% usynlig når kroken ikke er montert...

Blir ikke bedre enn det : rock :

 

Tar litt tid å montere selv, men er ikke vanskelig. En del interiør som må ut... ellers er det en grei jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips, Prøv å ungå Brink lednings nett.

Jeg som jobber som klargjører velger uansett Votex/orginal på alle våre biler, i nød Brink feste men alltid votex/orginalt lendnings nett. dette er 100% kompatibelt med bilen.

7 eller 13 er et fett, enklest med 13 pin da det finnes overganger fra 13-7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse prisenevar ikke så værst da..trodde dette vr dyrere.. hmm ..brink til 2700kr hadde væt fint.. men ikke om dette da bir synlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips, Prøv å ungå Brink lednings nett.

Jeg som jobber som klargjører velger uansett Votex/orginal på alle våre biler, i nød Brink feste men alltid votex/orginalt lendnings nett. dette er 100% kompatibelt med bilen.

7 eller 13 er et fett, enklest med 13 pin da det finnes overganger fra 13-7

 

Ville sagt unngå BRINK på alt jeg, ledningsnett som ikke passer, og hengerfeste har passform som ett 10år gammelt esel.. 6timer brukte vi 3t x 2.mann, på og prøve og få det til og passe.. Ble tilslutt så "jalla" at vi kasta det i containeren og bestilte nytt Votex, brukte 1. time på mont;) Plug&Play..

 

Aldri mer Brink: bh :

 

Er da min mening:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Her har du 2 bilder av kroken montert.

 

Når det gjelder ledningsopplegget (13 polig) var produsent JAEGER og var så plug'n play som mulig for biler med CAN BUS. Et ledningspar måtte trekkes frem til rattstamme hvor de ble koblet til CAN BUS.

 

Prisene har dessverre økt betraktelig den siste tiden... mye grunnet den svake kronen...

Det jeg i mai betalte 3530.- for, koster i dag 5425.-

Westfalia1.jpg

Westfalia2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte forespørsel på ettermontering av hengerfeste til bilen min (A4 B7 Avant) og fikk dette som svar:

 

Her er det mye å velge i, Fast eller avtagbar krok, Votex eller Brink

Brink avtagbar 363 810 pris2740,- + mva

Votex avtagbar 8EC 092 155 C kr 4.075,- + mva

Kabelsett med 13 poler 362 854 kr 2.210,- + mva

Kabelsett med 7 poler 362852 kr 2,190,- + mva

 

Er det noen som kjenner til dette og kan forklare meg forskjellen på Brink og Votex? Hva er forskjellen med 13 og 7 poler??

 

Er dette priser fra Møller? Fikk du pris på montering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette priser fra Møller? Fikk du pris på montering?

 

Hei: vinke :

 

Prisene er fra møller ja, men fruen jobber der så de er sikkert noe redusert i forhold til utsalgspris. Jeg spurte om pris på montering men husker ikke summen. Var i alle fall såpass høy at jeg ikke ville vurdere det.

Har lagt planene om å montere krok på is, da jeg muligens blir å selge bilen til våren.

Men vil takke for tips og innspill, kan jo komme godt med senere;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller regner vist 6-8 timer i montering på hengerfeste til A4. Så da er det bare å gange det med timeprisen så har man svaret.

 

Ettermontering av avtagbart feste på A4 B6 og B7 ligger veil. på ca 12-14000,- inkl. deler og jobb i følge 2-3 Møllerforhandlere i Østfold og Akershus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne da jeg her noen spm om avtagbart.

 

Må man kappa noe synelig i fangern for oss som har S-line pakken eller forsvinner den bak?

 

Å finnes det noen regler for montering/godkjenning av ettermontert hengerfeste, tenker da på om dette må godkjennes i vognkort.

 

 

Noen som har bilder av Westfalia avtagbart når feste er av?

 

 

Takk for svar.

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne...

ingen som vet?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne da jeg her noen spm om avtagbart.

 

Må man kappa noe synelig i fangern for oss som har S-line pakken eller forsvinner den bak?

 

Å finnes det noen regler for montering/godkjenning av ettermontert hengerfeste, tenker da på om dette må godkjennes i vognkort.

 

 

Noen som har bilder av Westfalia avtagbart når feste er av?

 

 

Takk for svar.

 

Mvh Børge

 

For å ta det med kapping i fangeren. Det må skjæres ut en liten bil men det er helt på undersiden og blir ikke synlig. Det er merket på innsiden av fangeren hvor det skal skjæres.

 

Har ikke hørt noe om at ettermontert hengerfeste skal godkjennes og føres inn i vognkortet. Det står jo tillatt hengervekt med og uten brems i vognkortet uavhengig om bilen har hengerfeste eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta det med kapping i fangeren. Det må skjæres ut en liten bil men det er helt på undersiden og blir ikke synlig. Det er merket på innsiden av fangeren hvor det skal skjæres.

 

Har ikke hørt noe om at ettermontert hengerfeste skal godkjennes og føres inn i vognkortet. Det står jo tillatt hengervekt med og uten brems i vognkortet uavhengig om bilen har hengerfeste eller ikke.

 

 

Okey, takk for at du oppklarte dette for meg :)

 

Har fått pris på montering av møller bodø..13300.-

Fikk å pris fra sverige å der ble det 14 svenske lapper...så blir nok å bestille deler å monter selv. Takk for hjelpen ;)

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, takk for at du oppklarte dette for meg :)

 

Har fått pris på montering av møller bodø..13300.-

Fikk å pris fra sverige å der ble det 14 svenske lapper...så blir nok å bestille deler å monter selv. Takk for hjelpen ;)

 

Mvh Børge

 

Det går greit å koble dette selv hvis man har litt kunnskap fra før. Jobben i seg selv er ikke vanskelig bare litt tidkrevende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går greit å koble dette selv hvis man har litt kunnskap fra før. Jobben i seg selv er ikke vanskelig bare litt tidkrevende.

 

 

 

Høres bra ut. Stemmer for denne :)

 

Så jeg trenger disse da :

 

http://www.bertelshofer.com/product_details.php/info/paAU009_AUDI-A4--Typ-B6---Limousine--Avant--Cabrio---abnehmbare-AHK.html/sid/m8spib601hmq7d0hdk8vn04kar5teehl

http://www.bertelshofer.com/product_details.php/info/p13AU012_E-Satz-Audi-A4-Limousine--Avant--Cabrio--Typ-B6---13-polig.html

 

Noen mere jeg trenger?

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ser riktig ut det. Hengerfeste, ledningsnett og arbeidslyst: klø : så er du i mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser riktig ut det. Hengerfeste, ledningsnett og arbeidslyst: klø : så er du i mål.

 

Flott =)

 

Hehe, Arbeidlysten kommer nok når jeg får kjøpt snøscootern å den står på hengern :)

Ellers får jeg vel importere litt fra tyskland :P.

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller regner vist 6-8 timer i montering på hengerfeste til A4. Så da er det bare å gange det med timeprisen så har man svaret.

 

Ettermontering av avtagbart feste på A4 B6 og B7 ligger veil. på ca 12-14000,- inkl. deler og jobb i følge 2-3 Møllerforhandlere i Østfold og Akershus.

 

Hvor har du det fra at de regner 6-8 timer??? Det er bare tull... står oppført med 3 timer montering på A4 B7

 

Og til oppklaring så er som oftest Votex eller Audi Accessories (som det nå heter) ofte Westfalia fester.

Dog til A4 B7 så er det Al-ko feste som de leverer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du det fra at de regner 6-8 timer??? Det er bare tull... står oppført med 3 timer montering på A4 B7

 

Det har jeg fått fra 2 forskjellige Møllerforhandlere. Ca en dags jobb ble det sakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Møller i dag, og da sa de en halv dag. Mulig det varierer litt etter hvor mye som er klart av ledningesnett, etc i hver enkelt bil?

 

Både Møller og S-sentrum tar rett over 14.000 kr inkl. alt. Er det noen som har sjekket pris hos Audi i Sverige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.