#1 Skrevet Oktober 16, 2008 (endret) Hei! Har omsider fått bilen i nogenlunde stand. Bilen er en Audi 90Q typ89 med 2.2t 10v KGmotor. Problemet er at selv uten noe styring til wastegaten, altså ingenting inn på wategaten så gir den ikke mer enn 0.9 Bar trykk. Selv med bleedventilen på fullt. Sliter samtidig med å stille in COen, kjører en prøvetur så stiger COen igjen til ca 4.00 i følge apperatet, før prøveturen så var den innstilt til 1.5. Merker også at den fjusker på mellomregisteret, skikkelig lagging, men drar bra på høyt turtall, er akkurat som den butter imot når turboen begynner å lade litt. Lurer også på veivhusventilasjonen, skal denne inn på luftfilterboksen i nedre kant eller skal den ut i fri luft nede ved motoren.? Noen som vet noe om dette? Hvor mye bør eventuelt COen være for å kunne kjøre 1 bar? Eventuelt noen som vet noe om hvorfor den ikke vil over 0.9 bar? Mvh.Marius Randen Grothe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2008 Sliter med det nesten det samme problemet på min. Vet du noe om tilstanden på turboen din? Er det i tilfelle en K26? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2008 Det er en K26 turbo ja, virker da i grei form turboen med lite slark og ikke bruk av olje som jeg ser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2008 Ingen lekkasjer heller? Sjekket innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2008 Regner med at du har bytta eller modifisert hjernen på denne siden den ikke skal lade mer enn 0,56 orginalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2008 Vet ikke hvordan KG'en er, men MC1 har hvertfall en ganske solid slange som går fra innsuget til wastegaten. Tilkoblet med banjobolt nede på wg'n.. Denne var lekk hos meg, og gjorde at wg'n ikke lukket skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2008 (endret) Den er modifisert ja, ikke hjernen som styrer trykket på disse uansett regner jeg med. Eneste som går ut på min hjerne er ihvertfall, coil, følere ned ved svinghjul, hallgiver og tempføler innsug. Ladet ikke mere selv om man tok av slangen som gikk til WG'n.. regner med at det ikke gjør noe for å teste, er vel returen fra innsuget som skal inn der så. Fjusker liksom på mellomregisteret 2000-4000 rpm, men lader skikkelig igjen fra 4000rpm og ut. Merket at kontakten til tomgangsregulatoren ikke hadde strøm, altså at det ikke går strøm inn på den, har dette mye å si for annet enn tomgangen>? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2008 Går helt totalt dass igjen nå Tåler liksom ikke gass og fjusking og noe jævla nykking med en gang turboen lader såvidt, holder gassene inne en stund med mye napp og fjusking så skyter den til skikkelig når man liksom har fått lurt det oppå turtall. Merkelig, får den da alldeles for mye bensin eller? Eksosen bak den er jo helt fin ved rusing på tomgang, men får litt belastning under kjøring og begynner å nykke og nappe så ryker det jo som et helvette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2008 bumper i håp om gode råd! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...