Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på disse motorene ? Jeg vet at AJT er 88hk og har ikke intercooler, ACV er 102hk med intercooler.

Turboen er lik, men hva med sieselpumpe og dyser ? Kan en hjerne fra en 88hk benyttes på en 102hk ?

Saken er den at jeg har en 99 transporter med 88hk tdi, denne har en del km på nakken (Fungerer bra dog). Jeg har også en 2001 Transporter delebil med 102hk motor, denne er imidlertid vraket slik at hjernen som sitter forran batteriet er knust.

Jeg kunne tenke meg å benytte denne 102hk motoren, da denne har lavere kmstand og gearkasse allerede skal byttes.. slik sett er det ikke mye ekstra jobb for meg å bytte motoren om ledningsnett og hjerne kan benyttes.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på disse motorene ? Jeg vet at AJT er 88hk og har ikke intercooler, ACV er 102hk med intercooler.

Turboen er lik, men hva med sieselpumpe og dyser ? Kan en hjerne fra en 88hk benyttes på en 102hk ?

Saken er den at jeg har en 99 transporter med 88hk tdi, denne har en del km på nakken (Fungerer bra dog). Jeg har også en 2001 Transporter delebil med 102hk motor, denne er imidlertid vraket slik at hjernen som sitter forran batteriet er knust.

Jeg kunne tenke meg å benytte denne 102hk motoren, da denne har lavere kmstand og gearkasse allerede skal byttes.. slik sett er det ikke mye ekstra jobb for meg å bytte motoren om ledningsnett og hjerne kan benyttes.

Jan Brede

Kjapp oversikt fra ETKA her. Sikkert noe mer, men har tatt med det viktigste.

Forskjeller:

-styreenhet

-ledningsnett

-dyser

Likt:

-komplett shortmotor

-dieselpumpe

Ellers ser det ut til at det er litt småtteri her og der, ACV har noen magnetventiler som AJT ikke har osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.