#1 Skrevet November 4, 2004 Som topic... Er det noen som har synspunkter på hvor mann best plasserer en slik sak, (bilder er ønskelig)Jeg skal montere i en audi S6 95modell. Hva er fordelene/ulempene med en slik? Hvor ofte bør mann kontrollere om tanken er full? Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2004 Skal vi se... Tobben, var det ikke en 0,5 liter Snapple flaske klemt mellom toppen og torpedoveggen? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2004 Hvis du konstruerer tanken riktig, så kan du få oljen til å sige tilbake når motoren ikke går. Jeg lagde en slik på min gamle 200 og den funker 100%. Fordelen med catch tank er at du slipper all oljesølet inni innsuget/innsugslanger/intercooler osv. Dette spesielt viktig på trimmede biler da når ladetrykket er høyere enn org. så har det en tedens til å sprute olje ut av åndingen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2004 Her er et godt eksempel på en catchtank! "Hansa Edition" EDIT: Vel og merke uten retur da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2004 Skulle kanskje visst funskjonen på denne, men er det noen her som gir meg en liten forklaring tro? På forhånd takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Frank Robert Johansen Her er et godt eksempel på en catchtank! "Hansa Edition" EDIT: Vel og merke uten retur da... Det så veldig profft ut det der Frank Robert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2004 Trond: Den fanger opp oljen og oljedampen som kommer ut av veivhus-ventilasjon. Det er noen tråder om catch-tanker allerede, så kjør et søk. Magnus; Lurer du på hvor du skal ha den? Eller er det koblingen du er i tvil om? Sleng opp et bilde av motorrommet ditt, så kan jeg prøve å forklare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2004 Hei dette er ikke mitt motorom, men en annen i klubben som lik bil. Forklar gjerne hvorledes dette monteres og settes opp På forhånd takk så mykke Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2004 Heisann! Var et dårlig bilde det der, men.. Tanken har ett innløp, og et utløp. På innløpet setter du slangen som går fra veivhusventilasjonen og inn på innsuget. Hullet som da blir på innsuget må da tettes med en annen slange eller gummipropp. På utløpet til tanken, setter du en liten slangebit og feks et lite filter fra KN. Da ser det litt bra ut også. Dersom du har en tank med en tredje tilkobling i bunn, må det gå en slange fra den og ned i feks bunnpanna igjen. Det er en litt mer tungvint løsning, og er ikke nødvendig uten at det kommer veldig mye olje. Når det gjelder plassering finner du bare en plass hvor du feks stripser den fast. Håper dette hjalp litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2004 Takk for svar, da blir tanken montert i neste uke Poster vel et bilde når ferdig for de interiserte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2004 Her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 11, 2004 Fint og ryddig dette... Er det foresten noen som har lite KN-filter til til salgs, (send PM)? Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2004 Husk at biltilsynet generelt ikke er så glad i åpen veivhusventilasjon på nyere biler, (noe miljøgreier..) så sørg for å kunne gå tilbake til det gamle i tilfelle visning der. (Er sikkert ikke alle som bryr seg om dette..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 13, 2004 stemmer nok det, men på en trimma bil er det nok masse annet biltilsynet ikke liker og;) men om man tar eu på et annet sted en tilsynet tror jeg neppe de bryr seg om åpen ventilasjon. de har vel neppe panseret åpent... og om man vil være på den sikre siden klan man alltids legge den i en slange til innsuget de få gangene den er på kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 1, 2004 Legger ved et bilde da jeg endelig fikk somlet meg til å montere dette skikkelig.' Håper dere proffene kan gi respons om det er noe jeg kan gjøre bedre med noen greie håndgrep Beklager det skitne motorommet som ikke ser ut. Dette var da et bilda tatt i farta, da jeg nettopp hadde kjørt 530km fra Trondheim uten å vasket motoromet først... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...