Hur at Montera en Oil catchtank på S6?

Anbefalte innlegg

Som topic...

 

Er det noen som har synspunkter på hvor mann best plasserer en slik sak, (bilder er ønskelig)Jeg skal montere i en audi S6 95modell.

 

Hva er fordelene/ulempene med en slik? :confused:

 

Hvor ofte bør mann kontrollere om tanken er full? : grønn :

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se... Tobben, var det ikke en 0,5 liter Snapple flaske klemt mellom toppen og torpedoveggen? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du konstruerer tanken riktig, så kan du få oljen til å sige tilbake når motoren ikke går. Jeg lagde en slik på min gamle 200 og den funker 100%. Fordelen med catch tank er at du slipper all oljesølet inni innsuget/innsugslanger/intercooler osv. Dette spesielt viktig på trimmede biler da når ladetrykket er høyere enn org. så har det en tedens til å sprute olje ut av åndingen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et godt eksempel på en catchtank! "Hansa Edition" ;)

EDIT: Vel og merke uten retur da...

cimg_0064.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle kanskje visst funskjonen på denne, men er det noen her som gir meg en liten forklaring tro?

 

På forhånd takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frank Robert Johansen

Her er et godt eksempel på en catchtank! "Hansa Edition" ;)

EDIT: Vel og merke uten retur da...

 

Det så veldig profft ut det der Frank Robert... : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond: Den fanger opp oljen og oljedampen som kommer ut av veivhus-ventilasjon. Det er noen tråder om catch-tanker allerede, så kjør et søk.

 

Magnus; Lurer du på hvor du skal ha den? Eller er det koblingen du er i tvil om? Sleng opp et bilde av motorrommet ditt, så kan jeg prøve å forklare. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei dette er ikke mitt motorom, men en annen i klubben som lik bil. Forklar gjerne hvorledes dette monteres og settes opp :)

 

På forhånd takk så mykke :) Mvh Magnus

3628_11_big.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Var et dårlig bilde det der, men.. :)

 

Tanken har ett innløp, og et utløp. På innløpet setter du slangen som går fra veivhusventilasjonen og inn på innsuget. Hullet som da blir på innsuget må da tettes med en annen slange eller gummipropp.

 

På utløpet til tanken, setter du en liten slangebit og feks et lite filter fra KN. Da ser det litt bra ut også. :)

 

Dersom du har en tank med en tredje tilkobling i bunn, må det gå en slange fra den og ned i feks bunnpanna igjen. Det er en litt mer tungvint løsning, og er ikke nødvendig uten at det kommer veldig mye olje.

 

Når det gjelder plassering finner du bare en plass hvor du feks stripser den fast.

 

Håper dette hjalp litt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, da blir tanken montert i neste uke :)

 

Poster vel et bilde når ferdig for de interiserte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint og ryddig dette... : rock :

 

Er det foresten noen som har lite KN-filter til til salgs, (send PM)?

 

Mvh Magnus : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at biltilsynet generelt ikke er så glad i åpen veivhusventilasjon på nyere biler, (noe miljøgreier..) så sørg for å kunne gå tilbake til det gamle i tilfelle visning der. (Er sikkert ikke alle som bryr seg om dette..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer nok det, men på en trimma bil er det nok masse annet biltilsynet ikke liker og;)

 

men om man tar eu på et annet sted en tilsynet tror jeg neppe de bryr seg om åpen ventilasjon. de har vel neppe panseret åpent... og om man vil være på den sikre siden klan man alltids legge den i en slange til innsuget de få gangene den er på kontroll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et bilde da jeg endelig fikk somlet meg til å montere dette skikkelig.'

 

Håper dere proffene kan gi respons om det er noe jeg kan gjøre bedre med noen greie håndgrep : rolleyes

 

Beklager det skitne motorommet som ikke ser ut.

Dette var da et bilda tatt i farta, da jeg nettopp hadde kjørt 530km fra Trondheim uten å vasket motoromet først...

IMG_0928.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.