Anbefalte innlegg

Driver å bygger om til coilovers på coupen. Men ser ut som jeg støter på endel prøblemer med drivaksler osv. Og har da funnet ut at å skjøte typ85 drivakslene med typ89 aksler er en løsning som kunne funka:P

Noen som vet om dette går? Og vil det holde?:)

 

Jesper Graff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslinger som er friksjonssveist er i utgangspunktet like sterke og rette som orginale akslinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lurt å levere dem til et firma i Oslo. Husker ikke hva det heter men regner med at det blir det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GKN Driveline du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kardang service? eller noe sånt er det hvertfall noe som heter som jeg vet er mye brukt av de med MYE krefter i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de John-Arne snakker om her som jeg mente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en av dem trur jeg! Skal høre med han kamraten min som kjente dem:)

Ikke at jeg skal ha så mye krefter i bilen, men det må nå engang til:P hehe:)

 

Jg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som het Unicardan heter nå : GKN Walterscheid AS

 

De har flyttet fra Lørenskog til Vestby btw.

 

Her må jeg rette meg selv :o

 

De heter GKN Driveline Service og ligger fremdeles på Karihaugen.

Sjekk http://www.gknservice.no

 

Beklager feilinformasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten. Er det noen her som har en anelse om hvor mye detta ca hadde kosta?

Skal skjøte typ85 aksler med typ89 på midten!

 

 

JG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det kostet 1.200,- for å korte en drivaksel for noen år siden.

Er det ikke bare å ringe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det kostet 1.200,- for å korte en drivaksel for noen år siden.

Er det ikke bare å ringe da?

 

Joda, har sendt de en mail, så får se hva jeg får som svar! 4000,- + - bør være en grei pris håper jeg:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med GKN nå! De skjøta ikke drivaksler, da herdigen forsvant!

Hva faen skal jeg gjøre da:P? Haha:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig. De korta inn mine i 2003/04. Det kosta (som J-A skrev ovenfor) 1200kr/stk og den lille 1,8L-motoren min har ennå ikke greid å rive de i filler:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig. De korta inn mine i 2003/04. Det kosta (som J-A skrev ovenfor) 1200kr/stk og den lille 1,8L-motoren min har ennå ikke greid å rive de i filler:D.

 

Det stod at de hadde feila så mye med dette så de ville ikke gjøre det mer: klø : Jaja

Ser ut som om jeg har funnet en annen løsning på problemet;)

 

JG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfter denne litt. men som vet hvordan de "proffe" skjøter drivakslinger (ikke mellomaksling). er det bare rør med riktig diam i hver ende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett tips er og lage en hylse (God lengde på) som begge akslingene passer perfekt inni, så sveiser du dem sammen...Bør bli temmelig rett, muligens en må rette litt etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.