#1 Skrevet Oktober 17, 2008 Hei, da har jeg søkt litt rundt, og fått litt forskjellige svar fra flere. Det jeg lurer på er om man kan bruke 7A kammene på ADU motoren uten å bytte til justerbart kamdrev. Noen som har nøyaktig oppskrift for å få dette til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2008 Du kan fint bruke kammene uten justerbart kamdrev, men forutsatt at motoren er trimmet endel ellers blir det bare fjas;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2008 Du kan fint bruke kammene uten justerbart kamdrev, men forutsatt at motoren er trimmet endel ellers blir det bare fjas;) Det høres bra ut. Skal vel ikke lage noe værsting, men satser på rundt 450hk, og det jeg har hørt om 7A kammer, så er det ypperlig. Men hvordan går det med vannpunmpen, flere som har påpekt at dette er et problem på ADU, dette er vel anderledes i forskjell til 3b og andr 20vt motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2008 RS2 pumpa er litt andereledes, sirkulerer vannet fortere. Regreima er også litt kortere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2008 Medfører dette at det blir problemer å montere 7A kammene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2008 (endret) Medfører dette at det blir problemer å montere 7A kammene? Det skulle man ikke tro. Kamdrevet og drevet på veiva er vel like stort så en kortere reg.reim skulle kunne gjøre nytten (for å kompensere for det lille hjulet på Rs2 pumpa på evt en annen 20VT)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2008 Ikke noe problem i det hele tatt ! Da du fortsatt må flytte over og bruke det ytre-kamdrevet ditt (reg.reim drevet ) fra RS2 kammene, ettersom du ha hallgiver i front på motoren din.. Ergo, endrer ingenting ! Du behøver ikke bytte til annen reg.reim, bare bytt ut den du har med ei som er like lang, så er det gjort samtidig.. Plug and play 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2008 Ikke bruk adu kamdrevet, den har tdc punktet på et annet sted enn 7a/3b/aan/aby du vil derfor få feil kamtider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2008 Ikke bruk adu kamdrevet, den har tdc punktet på et annet sted enn 7a/3b/aan/aby du vil derfor få feil kamtider Han har jo ADU motor, hvorfor skulle han ikke kunne bruke det orginale drevet da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 17, 2008 låner tråden litt, hvordan blir det på min aby med adu kammer... må jeg bytte over kamdrevet, usikker på om dette ble gjort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 17, 2008 Jeg kan vel ikke bruke det fra 7A? Planen min var å bytte til ADU drevet. Men kan det skape problemer altså? Må vel være noen som har prøvd dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 17, 2008 Du må bruke et fra aby/aan. Ellers får du feil kamtider i forhold til det 7a kammene er lagd for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 17, 2008 ok, så da må jeg få tak i fra en av de motorene. da skal vi prøve det når den tid kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 17, 2008 (endret) En tanke (OT) : Kan 7A kammene monteres på 3B uten at noe kamdrev må byttes? TDC er vel likt på 3B,ABY og AAN? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 17, 2008 En tanke (OT) : Kan 7A kammene monteres på 3B uten at noe kamdrev må byttes? TDC er vel likt på 3B,ABY og AAN? Bare å sette rett i;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 17, 2008 Vegard Storaas kjøre med 7A kammer på sin 3b, monteres rett nedi, men det er forskjell på ADU motoren og disse andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 5, 2008 spør en gang til, har adu kammer på min aby motor. hvilket kamdrev skal jeg bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...