#1 Skrevet Oktober 17, 2008 Hei. Et generelt spørsmål: Hvis det er problemer med at turbotrykket slipper ut mellom turbo og innsugsmanifold, er det andre ting som kan ta skade som en følge av en slik feil? Er det en enkel feil å rette opp i, dvs. bytte pakning, eller medfører dette fort andre ting man bør ta i samme slengen? Er snakk om en eldre 200 turbo... Og kan dette medføre startproblemer på en varm motor? Jeg har intet forhold til slik, så da spør jeg, selv om det trolig er et dumt spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2008 Noen som har noe tips her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2008 Turbo vil jo jobbe det den kan for å oppnå arbeidstrykk så den vil jo få slitasje pga overvarving, men bilen dør ikke om du kjører en pen tur fra a-b. Bare ikke gi så mye gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 18, 2008 Ok, så det er ikke verre problem enn det.. Kan dette være årsak til vanskelig start ved varm motor? Dvs. at den evt. trekker falskluft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2008 Kan være. Men har ikke noe fasit svar. Regner med det er 10v du snakker om, den har jeg ikke mest peiling på akuratt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2008 Er en 10v, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg har akkurat ryddet opp i samme problem på min 10v. Det var sprukket slange mellom intercooler og innsug. Enkel jobb. Jeg hadde problemer med varmstart. I tillegg hadde jeg høyt bensinforbruk, fusking og dårlig drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg har akkurat ryddet opp i samme problem på min 10v. Det var sprukket slange mellom intercooler og innsug. Enkel jobb.Jeg hadde problemer med varmstart. I tillegg hadde jeg høyt bensinforbruk, fusking og dårlig drag. Høres veldig ut som om det er samme problemet ja! Har du bilde / forklaring av hvilken slage som gikk på din bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2008 Det er ikke så mye å forklare egentlig, det går bare en slange fra intercooler til innsug. Det er en "trekkspillformet" gummislange, 5x15cm eller noe. Koster bare 852kr hos Møller. Jeg kjøpte universal silikonslange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2008 Det er ikke så mye å forklare egentlig, det går bare en slange fra intercooler til innsug. Det er en "trekkspillformet" gummislange, 5x15cm eller noe. Koster bare 852kr hos Møller. Jeg kjøpte universal silikonslange. Oki "Michelin man" slangen altså Den er faktisk intakt hos meg, men allikevel blåser det ut et eller annet sted: klø : Men er nok ikke eneste problemet, ser det er gjort endel "jallamekk" med endel vakumtilkoblinger for å forhøye turbotrykket, så tror jeg må få bilen i orginal stand før jeg begynner å feilsøke videre... Noen som har oversikt over alle vakumtilkoblingene til turbo / wastegate / magnetventi / ECU osv. ¨på 10 VT ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...