#1 Skrevet Oktober 17, 2008 Noen har i hvert fall skjønt plassering av motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2008 Ja bmw`en har litt bedre plassert motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2008 Hadde nok tatt Bmw ut av de to:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2008 Ikke bare at motor er plassert lenger bak, men forakselen er også lenger fremme på BMW'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2008 Ikke bare at motor er plassert lenger bak, men forakselen er også lenger fremme på BMW'en. Mhm.. En drøm å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2008 Hvorfor plasserer Audi motorene så langt frem? Er jo FORAN forakselen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 18, 2008 pga utformingen på drivverket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2008 og at de vil ha plass i kupe og bagasjerom. BMW har jo praktisk talt motoren inne i kupeen og taper masse plass. Samt at Audi lager mest FWD og da trengs det vekt over forhjulene for å ha grep under akselerasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2008 Nå har jo Audi flyttet motor mye lengre bak en før, mener det var 11 cm, neste ting er jo at bmw har bakhjulstrekk og dermed ingen drivaksler foran å bekymre seg for, men før dere sier noe så bør man prøve de nye audiene med det nye oppsettet, er som natt og dag, plutselig fant jeg en audi som faktisk var overstyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 18, 2008 (endret) Nå har jo Audi flyttet motor mye lengre bak en før, mener det var 11 cm, neste ting er jo at bmw har bakhjulstrekk og dermed ingen drivaksler foran å bekymre seg for, men før dere sier noe så bør man prøve de nye audiene med det nye oppsettet, er som natt og dag, plutselig fant jeg en audi som faktisk var overstyrt BMW leverer 4wd med akurat den samme motorplasseringen som RWD bilene sin. 320xd blant annet kommer til å bli en storselger (antageligvis selge mer 4wd enn Audi gjør med quattro) Q7 har samme drivverkslayout som BMW bruker på sine x-drives, der går den en aksling fra girkassen og forover til en separat frontdiff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 18, 2008 Jepp. og at de vil ha plass i kupe og bagasjerom. BMW har jo praktisk talt motoren inne i kupeen og taper masse plass. BMW vinner jo en del plass på å ha forhjulene langt framme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 20, 2008 heller en bmw 320d enn en audi med 1,8T motoren, makan til dau og kjedelig motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 20, 2008 Problemer med understyring/overstyring har like mye med understell å gjøre, som motorplassering. Størrelsen på stabstag foran vs. bak har _mye_ å si på kjøreegenskapene. Men så skal det vel sies at Audi har laget understyrte biler med tanke på at de er tryggere for folk flest, kontra biler som lett får overstyring når de mister grepet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 20, 2008 heller en bmw 320d enn en audi med 1,8T motoren, makan til dau og kjedelig motor. deg om det!! godt vi er forskjellige;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2008 heller en bmw 320d enn en audi med 1,8T motoren, makan til dau og kjedelig motor. Enig. Går bra også den dieselmotoren der. Eneste er at det blir fryktelig mye giring med 6tr manuell kasse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 20, 2008 spørs jo litt hvilken 1.8t, men 320d 150 og 163 hk Diesel er jo myye sterkere enn 1.8t 150/163 hestern. En ting til med bmw er att man kan ha en artig bil, og ha automat. ( bakhjulstrekk) Det går for eksempel ikke med audi vis man vil ha quattro, vis du ikke kjøper en svær dieselmotor eller en bensinmotor.. Vis man vil slippe giringa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2008 Nå har vel heller ikke A5 den "gode gamle" 1,8T motoren, men den nye 1,8TFSI motoren, den har fått en god del skryt etter det jeg har fått med meg Og motoren er alt for langt fremme på de aller fleste Audi ja, men nå har det heldigvis hjulpet en del, siden de har begynt å bytte plass på diffen og clutchen (?) slik at drivakslene kommer ut lenger fremme på kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 21, 2008 spørs jo litt hvilken 1.8t, men 320d 150 og 163 hk Diesel er jo myye sterkere enn 1.8t 150/163 hestern. En ting til med bmw er att man kan ha en artig bil, og ha automat. ( bakhjulstrekk) Det går for eksempel ikke med audi vis man vil ha quattro, vis du ikke kjøper en svær dieselmotor eller en bensinmotor.. Vis man vil slippe giringa Nye 320d har faktisk 177 hk. I hvert fall i Tyskland. Usikker på om den har kommet med det i Norge enda. Her får jo også VAG litt "juling" når det gjelder CO2 og forbruk. Bilen på bildet er en 320d Coupe 177 hk - utslipp på 128 g/km og forbruk 0,44 l/mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 21, 2008 Problemer med understyring/overstyring har like mye med understell å gjøre, som motorplassering. Størrelsen på stabstag foran vs. bak har _mye_ å si på kjøreegenskapene. Njaaaaaaaaa... det vil si at det kan KOMPANSERES med understell og stabstag etc.. ved å faktisk gi bakenden "dårligere grep" som gjør den mindre understyrt og dermed følger svingen noe bedre.. men faktumet er at den uansett har ett vektproblem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 21, 2008 Nye 320d har faktisk 177 hk. I hvert fall i Tyskland. Usikker på om den har kommet med det i Norge enda. Her får jo også VAG litt "juling" når det gjelder CO2 og forbruk. Bilen på bildet er en 320d Coupe 177 hk - utslipp på 128 g/km og forbruk 0,44 l/mil Den leveres også med 177hk i Norge dersom det er ønskelig.. det er bare en mild HK versjon man kan velge for å unngå den latterlige HK avgiften... som BMW har bevist at ikke har noe å si for miljøaspektet.. Da de fikk biler med 20% lavere utslipp og 16% mer effekt, og gikk OPP i avgift.. (eksempeltall, husker ikke akkurat eksakt men var noe i den duren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 21, 2008 Even Better. Jeg viste ikke det var såpass mye som 177hk, da jeg pleier bare å gå innom http://www.tsracing.no når jeg sjekker effekter, enkleste sia å finne effekter på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 21, 2008 forøvrig en tråd som er som "skapt" for signaturen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 21, 2008 hehe ja, er jo ett forsprang med en motorlengde;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 21, 2008 (endret) Og om 177 hk ikke er nok, får du Hartge programvare som gir deg i underkant av 210 hk - MED fabrikksgaranti. Når kommer VW med dette? edit: Det koster riktignok latterlig mye, men det er kanskje ikke så ille å betale et par tusenlapper mer for å beholde garantien på en såpass dyr bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 21, 2008 Og om 177 hk ikke er nok, får du Hartge programvare som gir deg i underkant av 210 hk - MED fabrikksgaranti. Når kommer VW med dette? edit: Det koster riktignok latterlig mye, men det er kanskje ikke så ille å betale et par tusenlapper mer for å beholde garantien på en såpass dyr bil. Ja det koster en del mer enn en vanlig bakgårdschip ja.. men med dagens biler med DPF så hadde jeg vært litt skeptisk til å gå for noe ikke tyskt på tuning fronten.. Som du sier beholder man fabrikksgaranti.. det er en sannhet med modifikasjoner.. Hartge og ACShnitzer tar over garantien.. men den er jo bare på to år.. realiteten er jo at BMW er sykt gode på å dekke ting ut over denne tiden.. de fleste opplever det omtrent som om en BMW har 5år /100000km garanti... og hvordan hartge og ASC stiller seg her er jeg litt i tvil om.. men har ikke hørt om en case på det enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...