Anbefalte innlegg

hadde jo E46 touring og er natt og dag med kjøre egenkaper i den kontra min passat med motoren laaaangt forran hjula.. Savner kjøre egenskapene til bmw ja!

 

Er også veldig bra på garanti! byttet alle dørene, panser, bakluke pga ca 1-2 rustboble pr dør.. boblene var mellom 1-3mm store og var ikke snakk om at det ikke skulle være en garantisak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, litt bedre har dem nå blitt med åra ihvertfall..

 

calvert.1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert fine å skru på de BMWene når motoren er plassert nesten inn i torpedoveggen : dum :

Men helt klart en fordel for kjøreegenskapene.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At 1.8TFSI motoren er bra vet jeg ingenting om. Men så at BMW vant bortimot alt av motorpriser i 08.. VAG vant vel for sin 1.4liter eller noe sånt. BMW vant med alt fra 1.6-3litere... De nye dieselmotorene med twinturbo er helt råe! Ikke minst lyden kontra VAG sine diesellokomotiv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert fine å skru på de BMWene når motoren er plassert nesten inn i torpedoveggen : dum :

Men helt klart en fordel for kjøreegenskapene.:)

 

Ja det vil jeg si.. for hvor mye sitter i BAKKANT av motoren? Somregel nesten ikke en dritt, derimot sitter ting på toppen, siden og foran.. og foran har man GOOOOOOD plass, i motsetning til.. (?) .. og "vannkassa" kan fjernes for god tilgang oppå og ved siden av motoren :)

 

VAG er jo mestre på å lage ting sånn at du NESTEN får av del A, men for å få av del A må del B bort først, og for å få bort del B må du først ha vekk del C, som krever at du løsner del D .. hehe..

Mange ganger jeg har bannet høyt for at en bolt eller stag ikke er 2mm kortere eller tynnere.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heller en bmw 320d enn en audi med 1,8T motoren, makan til dau og kjedelig motor.

 

Spriter en opp 1,8T-motoren til ca 200 hk er den 100 ganger mer underholdende enn en 320d, that's for sure...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spriter man opp 177hestern til 210? som nevnt i tråden her så er den MER underholdende enn en Quattro/FWD på allt annet enn vinterføre.

That`s for Sure..

 

Edit:

Dette er i hvertfall noe jeg synes er underholdende som man kan gjøre med RWD ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje tilogmed mer underholdende på vinterføre ;) (så lenge det ikke går oppover så klart..)

 

kanksje.. i visse situasjoner ihvertfall..

 

 

er jaggumeg moro med quattro på vinter'n... ikke godt å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat det med vinter og quattro er det ikkeno rwd som slår :)

 

jeg har vært mange ganger ute på vinterføre og kjørt med kamerater med bakhjulstrekk på vinterføre.. dæven så sakte det går... iforhold.. ;)

 

Ender med att jeg kjører fra dem.. :P ( men det var den gangen jeg hadde S4 :( )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda.. men går det rett fram og ikke oppover, i relativt høy hastighet så kjører man nok nesten like fort, og minst like artig med RWD på vinteren.. trenger ikke satse både bil, kjærring, unger og inbyggere for å ha det gøy.. men klart, i lavere hastigheter, bakker, krappe svinger som krever mye aks ut så er det jo overlegent med quattro.. nei det blir feil å si, da er det overlegent med ett skikkelig 4x4 system ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det blir feil å si, da er det overlegent med ett skikkelig 4x4 system ;):D

 

Ala Impreza og Lancer EVO ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

isåfall Evo, med Jawkontroll.. å se en evo 8-> og utover på bane ser ut som en drøm av ett 4x4 system.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på detta, se så overstyrt :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Bård, er jo balltøft å stå å spinne på ene bakhjulet....: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Bård, er jo balltøft å stå å spinne på ene bakhjulet....: rolleyes

 

hum, hva mener du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på detta, se så overstyrt :)

 

 

Til sammenligning ;)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Bård, er jo balltøft å stå å spinne på ene bakhjulet....: rolleyes

 

ke? Man haver da diffbrems ;) Og da er det egentlig like mange hjul som driver in worst case som på en 4motion ;)

 

klart det, 4x4 er overlegent hva gjelder fremkommelighet, og i en del tilfeller også mer gøy.. KJEMPEGØY! men når det kommer til "day to day" leking inniblandt vanlig kjøring på vinterføre så er det nok minst like mye MORO i en RWD bil.. man kan leke akkurat når man vil og hvor man vil, mens med 4x4 krever det en god del mer "baller" (satsing og hastighet / risiko).. også har man de 350 dagene har på østlandet uten snø, som det er vesentlig mer moro med rwd ;)

 

har da både quattro og rwd... og quattro var mest gøy 4 dager i fjor ;) (sånn rent bortsett fra at den går bedre da, så er jo litt glede i det også ellers..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til sammenligning ;)

 

 

egentlig vil jeg si att det der ikke kan sammenlignes, hehe

 

Evoen jeg linka til er vel rundt 2007 modell, den s2`en er vel 91-92-93 modell,

 

 

Litt mer elektronikk som forhindrer understyring i en ny Evo.. :)

 

 

 

Forøvrig enig i det andre du skriver om RWD kontra 4x4 når det gjelder å ha det gøy de 350 andre dagene i året det faktisk ikke er snø på veien.

 

Kjører du i en stoor rundkjøring uten noen andre biler i nærheten er det veldig morro å bare gi på "litterann" med Rwd for å legge rumpa litt ut ;)

men med 4x4 må du faktisk ha større fart, ha mer effekt, ta større sjangser.

 

vis du har under 200 hk så kan du bare glemme og legge den ut på noe annet enn vått føre, Selv med 300 hk sitter 4x4 for godt til å leke på tørt føre.. :)

Selv har jeg klart fint å leke myye i rundkjøring på tørt, med 136 hk mercedes 190e.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig vil jeg si att det der ikke kan sammenlignes, hehe

 

Evoen jeg linka til er vel rundt 2007 modell, den s2`en er vel 91-92-93 modell,

 

 

Litt mer elektronikk som forhindrer understyring i en ny Evo.. :)

 

hehe... oki da.. finn en 2007 Audi som gjør det noe bedre i Rundkjøringer på autoslalom da ;)

(jada, vet det finnes noen (få) sladde filmer med audi i alle aldre som ikke jobber febrilsk med å holde den ute.. men må jo være lov å "erte" litt.. spesiellt "min egen bil".. ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som du ser her så er ikke en gammel evo så veldig overstyrt heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haavard. Med Oppunder 300hk i 200 min, som forøvrig veier 1700kg. Så lekte jeg som bare det på tørr asfalt jeg? Rundkjøringer var ikke noe problem. Og me en gang det var vått var det HVERTFALL lett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men at det er ett faktum at Audier er kraftig understyrt er det vel ikke noe tvil om.. første unntaket som ikke var voldsomt understyrt var vel nyeste Rs4.. (Nå har jeg ikke fått sett på de siste filmene da, så vet jo ikke helt hva de inneholder)

 

Går ann å ha det moro i alle slags biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med tyske RWD-biler er at de stort sett eies av to stereotyper jeg nekter å identifisere meg med; Cocky-jeg-vet-bedre-enn-allle-andre-bilen-min-er-best BMW-eiere og Gubbete\Harry Mercedes-eiere, med dertil bilmiljø.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor kan man ikke ha BMW ? Heh...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.