Nok et clutch problem ,S4!(AAN)

Anbefalte innlegg

Jada...Da var det på`n igjen.

Jeg byttet clutch(clutch,trykkplate og utløser lager.) på bilen for ca et halvt år siden,

og når jeg var ute å kjørte her om dagen,og ga pedal i 4gir,når turbotrykket kom så slapp clutchen.mad0233.gif

Jeg forhørte meg rundt om hvilken clutch jeg skulle montere til oppsettet mit(kun chip,og rs2 manifoil,lader ca 1.4-1.5bar),og fikk beskjed over alt at original clutch holder lenge til mitt bruk!

Kan virklig clutchen tåle så lite,eller?

Men,det kan vel også være simringen som tetter mot veivhuset?(olje film på clutch/svinghjul)

Er det eventuelt bare simringen som må byttes,eller er det mer?

Er det noen som har delenumeret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde holde i massevis den.

Men ikke godt å si før du plukker den av.

Den simringen ville jeg kjøpt på proff partner, men da må du ha måla på den...koster 100 der mot 1300.- på møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original clutch holder aldri på en chippet S4. Ikke med litt agressiv kjøring i lyskryss osv ;)

Min originale holdt bare knappe 2 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original clutch holder aldri på en chippet S4. Ikke med litt agressiv kjøring i lyskryss osv ;)

Min originale holdt bare knappe 2 år.

Jeg kjører orginal clutch på chippet s4. Har stått på bilen i 2år med chip og holder godt enda. Tilogmed med max gass i oppoverbakke med henger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har orginal clutch på min s4, og har holdt i ett år no. ingen sluring selv med 492nm og 300-320hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også vær Simring inn mot gearkassen. Denne er ikke spes dyr på møller. en 100lapp eller noe slikt.

Hadde også sjekket slavesylinderen til clutchen om den er våt av olje i belgen. Er den det så lekker den.

Men ja en orginal clutch holder mål den, det er bare det at det koster ikke mange flere kronene for en oppgraderingsclutch. Men der har du dette med at du MÅ dreie ny sliteflate på svinghjulet vist du går for SPEC. Av SACHS clutchene har jeg en helt annen oppfatning om at du ikke må dreie noe svinghjul i det hele tatt: klø :

Ivertfall det som blir sagt. jeg har hatt begge deler og anbefaler SPEC pga kjørbarheten på denne.:)

uansett til dette med olje.. Du lukter og ser forskjell på gear og motorolje så det skal ikke vær vanskelig å finne ut hva slags olje det eventuelt har kommet på lamellen din. Men hadde jeg vært deg hadde jeg skiftet alt vist jeg var deg. Minus slavesylinderen vist den er tett.

: rolleyesMvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell vell, da er det sikkert bare jeg som har missforstått.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det å få tatt av kassen for å se hva som har skjedd,men ville ikke clutchen ha sluppet oftere og osgå ved lettere pådrag vis det var olje som var problemet?: klø :

Uansett så blir simmringene byttet,er disse de rette?:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=dghn10eu4ysnfh55mj5dic45&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=20@Engine%20Parts,%20Seals%20%26%20Gaskets&gid=5604@Crankshaft%20Oil%20Seal

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=dghn10eu4ysnfh55mj5dic45&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=33@Transmission/Transaxle%20System&gid=7996@Main%20Shaft%20Oil%20Seal

Hvorfor må man dreie svinghjulet vis man skal bruke SPEC og ikke SACHS?confused0006.gif

Er det noen annen clutch plate man kan bruke med orginal trykk plate som tåler mer,bortsett fra sinter?

Jeg har også sjekket litt om hva som er gjort med bilen fra tidligere av,slik at det ikke er mer "krutt"

i den en det jeg tror,slik at clutchen slipper på grund av kreftene.

Men den virker orginal,men jeg har funnet turbo delenr(53241015048),men finner den ikke i noen lister (som blant annet her:http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idmarca=78&idcat=2 )eller på nettet.

Dette en vanlig standard(S4) k24 turbo det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.