#1 Skrevet November 4, 2004 For å holde hjulene litt i gang på lokallagets side, så tenkte jeg kanskje at jeg kunne poste en tråd hvor lokallagets medlemmer kunne diskutere planer for bilene sine fremover etc... Regner med at det er noen som har noe de skulle ha gjort på bilene sine nå som den "rolige" sesongen for bilentusiaster har begynt å komme faretruende nær. Kom vel såvidt fram i en annen tråd her at Helge i allefall har noen planer for bilen sin i neste uke, vet ikke hva du har tenkt deg til jeg Helge? Selv skal jeg i løpet av de nærmeste dager begynne å overhale toppen på 80'n. Sliter litt med dårlig kompresjon på ene sylinderen, samt at den lekker litt kjølevæske. I samme slengen så har jeg også bestilt trimkam og justerbart kamdrev, regner med at dette kommer i posten til helgen eller rett over helgen. Skal bli artig å prøve seg på "lettere trimming" for første gang Har også bestilt nye dempere og litt styling til bilen, i tillegg til at jeg har diverse annet småtteri som jeg skulle ha fikset. Så jeg har litt jobb foran meg de nærmeste ukene. Er bare koselig å ha litt kveldsarbeid ved siden av studiene. Får vel sette gassovnen i garasjen snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2004 Alt for mye egentlig. Må ha en midlertidig bil, da bilen min er en bruksbil. ok. Fixe og modde eksisterende bakfanger, frontfanger, og skjørt. Skørtene skal gjøres "høyere" og lakkes. Bakfanger må seriøst moddes, slik at snøen ikke legger seg der og fangeren slites av (igjen) Pluss at netting osv må skiftes ut. Skal nylakkes. Frontfanger skal også moddes. Blir veldig clean. Og ikke noe skille mellom leppa og org. fangeren. Pluss flytting av blinkers og tåkelys (gruer meg til dette da, jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av de) Skal også skiftes netting her. Fikse en av 2 griller. (har to) Skjørtene veit jeg ikke om jeg klarer å gjøre noe med. Men planen er å fixe opp disse og lakke dem. Få en fin jevn overgang. Pluss at jeg ikke ønsker at de skal stikke så langt ned. Cleaning av bakluke. (ikke visker, ikke skilt, ikke emblem) Skifte ut eksisterende bakstilling til en stivere en. (Har liggende) Skifte vindusheis på passasjersiden (Bestilt hos unnestad i Askim) SKAL ha Ronal Bear Når jeg sitter å skriver dette, så slår det meg at jeg sliter.... Og at tidsaspektet nok blir noe relativt. (muligens valsing av hjulbuene.... Kommer an på oppdrivelse av hjulbuevals. Dog har sjefen laga noen tidligere, men spørs om han har tia) Kjøpt 1 liter lakk. 1 kg sparkel. Og har ellers alt jeg trenger på jobb/verkstedet. Skal prøve å dokumentere med bilder. Men usikker på om jeg kommer til å legge de ut, pga at jeg skjemmes over hvor jævlig jeg har latt bilen bli i det siste (men d har vært lite tid og dårlig økonomi i det siste) har forøvrig diverse krims krams til III `er liggende. Lykter, komplett eksos, (grenrør og manifold fra gti). Org dempere og fjører. org. chip, dynamo (gti) øhh... muligens mer. Hjelp på veien vil jeg garrantert ha bruk for! sukk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2004 Jaja, syntes jeg selv hadde litt å henge fingrene i de neste ukene, men det blir jo bare småtteri i forhold til dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2004 Skifta vindusheis på passasjersiden i går =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2004 Har for det første tenkt å fixe skaden på hekken etter at jeg ble pårygget for 3 uker siden. Har arb i et par uker med det, så har jeg tenkt på å skifte ut nettingen i fangerene + shine opp bilen innvendig. Har så smått begynnt å tenke på motoroppgradering da jeg har hatt vanskeligheter med å selge bilen. Får se, kronasjene som bestemmer! (som alltid!!!! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2004 Det er ofte slik at det er kronene som teller ja... uheldigvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2004 Hadde vært kjekt å kunne gjort mye med bilen, men sparegrisen min har som de flestes større hull under enn oppå. Dessuten har jeg kostet på den de kronene som skulle til for å få den slik jeg vil ha den, og det har absolutt ikke vært billig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2004 Jeg begynte på motoren min i dag... fytti rakkern, det er litt jobb ja. Det skal visst være litt såre fingrer og litt ødelagt verktøy før en får det til Bare de ti strekkboltene igjen nå så er toppen løs. Skal prøve å få tatt det i morgen formiddag, slik at jeg får levert inn toppen i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2004 Ett bilde til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Eskild Leikanger Jeg begynte på motoren min i dag... fytti rakkern, det er litt jobb ja. Det skal visst være litt såre fingrer og litt ødelagt verktøy før en får det til Bare de ti strekkboltene igjen nå så er toppen løs. Skal prøve å få tatt det i morgen formiddag, slik at jeg får levert inn toppen i morgen. Må si det var et rent motorrom.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Øystein Halle Må si det var et rent motorrom.... Takker... Bruker å si en ting jeg; når man skal skru bil så skal det være så rent at man ikke blir møkkete på hendene!Men jeg skal innrømme en ting, jeg har vasket meg mer enn en gang på hendene de siste to dagene Men du skulle ha sett toppen nå du! Den står her rett ved siden av meg til tørk etter ett par timer med pussing og vasking Skal levere den inn for høvling i morgen tidlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 12, 2004 Fikk igjen toppen ikveld! Den så bra ut, med nyslipt "bunn" og glassblåste og polerte ventiler... Regner med at jeg skrur sammen toppen i morgen, altså setter i ny kam og nytt kamdrev. Å sette toppen på blokka tror jeg blir tatt på lørdag. Skal vaske og polere litt i motorrommet først. Og det er MYE annet som skal monteres sammen igjen også Har fått vasket alle delene nå, samt at blokka fikk seg ett strøk med lakk i dag. Så jeg begynner å se noe av lyset i tunnelen nå Tror og håper at jeg skal være på veien igjen iløpet av søndag kveld... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2004 Litt oppdateringsbilder... ny kam og justerbart kamdrev ble montert sammen med nye løftere i kveld. Regner med å få fast toppen til blokka i løpet av morgendagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2004 Ett til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 15, 2004 En liten oppdatering fra tilstanden i Kristiansund Bildet viser status på lørdagskvelden. Idag "alt" montert sammen igjen, men jeg sliter litt. Får start på motoren, men den går noe "urent". Mest sannsynlig noe med tenningsinnstillingen eller det kan være en tann feil på registeret. Får prøve på nytt igjen i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 15, 2004 Måtte unne meg ett par slike litt senere på lørdagskvelden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 15, 2004 Også må jeg få lov til å "vifte" litt med det vesle jeg har å vifte med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 19, 2004 Begynte plastinga i dag..... HERREGUD! Det gikk ikke bra.... Festa ikke i det hele tatt. Gjorde mye feil fant jeg ut etter en liten ringerunde. Blir jo faen meg storkunde hos bruksplast på basen nå. Om jeg ikke skjerper litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 19, 2004 For godt og vel en time siden startet bilen etter fjorten dager med skruing, det var godt! Det var en nydelig følelse å høre motoren tusle å gå etter at jeg kun har hatt plager og ett sant he#v*te den siste uken. Men noen små justeringer må til, sånn som f.eks. fininnstilling av tenningen etc. Dette vil forhåpentligvis bli tatt i morgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 26, 2004 Update : Halveis ferdig med bakfangeren nå. Den blir riktig så fin vill jeg tru. Sånn delvis gitt opp bakstillingsprosjektet, da jeg ikke får abs bremser. Tror faktisk jeg drar på verkstedet nå jeg. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 26, 2004 En liten oppdatering fra meg også; ...sliter litt fremdeles. Får ikke kompresjon på sylinder fire, så bilen går bare på 1.,2. og 3. sylinder Vet ikke hva det skyldes ennå, men skal se på det iløpet av helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 28, 2004 En liten oppdatering fra meg også; ...sliter litt fremdeles. Får ikke kompresjon på sylinder fire, så bilen går bare på 1.,2. og 3. sylinder Vet ikke hva det skyldes ennå, men skal se på det iløpet av helgen. Yngve mener det kan være ditt nogså ufornuftige forbruk av alkohol.... =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 28, 2004 Hehe, det mener vel han. Hadde det vært så enkelt å finne ut av det så hadde det ikke vært noe problem Du kan hilse Yngve å si at den der skal jeg huske på til en annen gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 28, 2004 Da var toppen skrudd av nok en gang, denne gangen for å sjekke hvorfor det ikke er kompresjon på sylinder fire. Ved første øyekast, uten å si noe med sikkerhet, så kan det kanskje se ut som om det er ventilstyringen på eksosventilen som henger litt. Synes det var en liten glipe rundt ventilsetet, samt at det føltes som om den ga litt etter når jeg trykte på den. Men som sagt, ingenting er sikkert ennå Skal levere inn toppen i morgen, så får en håpe på at det blir orden på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 29, 2004 Hehe, det mener vel han. Hadde det vært så enkelt å finne ut av det så hadde det ikke vært noe problem Du kan hilse Yngve å si at den der skal jeg huske på til en annen gang Sikkert eneste grunnen til at han tør si det er at han stikker til Asia i 3 måneder =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...