Anbefalte innlegg

Sikkert eneste grunnen til at han tør si det er at han stikker til Asia i 3 måneder =)

 

Jeg skal nok nå tak i han før han reiser (var det på torsdag?)! Hvis ikke så står jeg klar på Kvernberget når han kommer tilbake :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal nok nå tak i han før han reiser (var det på torsdag?)! Hvis ikke så står jeg klar på Kvernberget når han kommer tilbake :P

 

Jau, det var torsdag =)

 

Våken sååå tidlig??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...tidllig og tidlig... må nå opp på skolen! Men han drar vel sikkert ganske tidlig, men da står jeg klar når han kommer tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frisker opp tråden her litt igjen.

Etter å ha tenkt meg om en stund, vurderer jeg egentlig å beholde Golfen.

Har angret på hver eneste Golf jeg har solgt : rolleyes og tror nok jeg kommer til å angre om jeg selger nå også.

G60-maskineriet fungerer jo helt greit, men etter en tid blir en mer vant og har lyst på mere morro. Neste trinn motormessig ser sannsynligvis ut til å bli turbokonvertering, mens den ultimate drømmen blir nok 2.9 VR6 med kompressor eller turbo(off så artig). Foreløpig er alt bare grovt planlagt, men i nær fremtid skal det skje noe under panseret!

Hvis ikke blir jeg sikkert "voksen" en dag og kjøper en bensinslukende Audi...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, våren er vel mer eller mindre kommet, og dermed nye planer for bilene også? Så det passer jo godt å friske opp tråden litt.

Selv har jeg også noen små planer framover, eneste som stopper meg akkurat nå er mangel på tid og arbeidslyst.

Først og fremst skal jeg muligens sette på nye sommersko på torsdag, 16"ere. Kjører på vinterskoa ennå :(

Ellers så ligger det litt styling i garasjen å venter, blant annet sideskjørt, bakrutesenker, øyelokk og sportsgrill. Men dette må lakkeres først, samt at sideskjørtene må tilpasses litt, er 5cm for korte! Forbanna billig dritt-styling, men slik er det med student-økonomi ;)

 

Regner med at også noen andre medlemmer i lokallaget har planer for bilen i sommer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planer har man nok av, men å ha råd til å utføre de er noe annet.

 

Har veldig lyst på votec stylingen til Passaten, synes den er diskre og pen.

Ellers skal det senkes i sommer, ikke mye, men såpass at det ikke ser ut som om bilen har fått seg en tupp i "raua"

Holder på å skifte ut terinteriøret med carbon, byttet med Mads her inne på forumet, har ikke fått alle delene ennå, skal også få tak i w8 interiørlys.

Er litt hekta på LED for tiden, skal ha LEDS der jeg kan.

Da man ikke har råd til xenon, tenkte jeg å bestille noen H7 pærer fra "usalandet", så meget pent ut (visstnok ladet med xenon?) http://www.eurolights.com

 

Chip har man jo lyst på..

 

Har skjult eksosanlegg, noe jeg IKKE liker (hvorfor ikke gjøre som på A4 fra begynnelsen), så det skal gjøres noe med i sommer.

 

Sliter med feil på cd veksler i armlene, ble anbefalt commit i Molde fra Bilsentrum.

 

Fant ut i dag at Lamda er gåen, pris ny 2300,- : faint :

istedet for LMM til 1100,-

Har også høyglanspolert stabstag, men det må borres i kaross for å montere, så det utgår..

 

Så det går i de små tingene, og de små stegene ikke minst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt hos meg er jo.

 

Bilen ble jo herpa.

 

Gjort

Bestilt høydejusterbart. 1 stykk felg, skifte av en stykk bakstilling, skiftet speil

 

må gjøres

Må ha nye skjørt (pga kræsj), ny front (pga kræsj), ny rumpe (pga kræsj)

 

Vanskelig å bestemme meg for hva.... Hjelp og tips motas med takk Golf MK3.

Helst utenlandske sider da de i bunn å grunn er billigere.

 

Så, rumpe, skjørt og front? Tips noen? Blir vel best nye felger også. Kanskje =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg som en gris =) Senkings, front, rumpe og skjørt =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig nyhet.

 

får ikke lov til å bestille stylinga direkte fra tyskland. Men importøren her i norge ga en rabatt da. Men vetta f jeg. Blir myyye penger d

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke noen som har ett firma som kan ta det inn for deg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med bilmax i surnadal? De skaffer stort sett alt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de klarer å skaffe det til den prisen jeg er villig til å betale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper det da?

 

Mange eksportører er vel ikke så villig til å selge direkte til privatpersoner, men når det er et registrert firma som bestiller så stiller de seg gjerne litt annerledes til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er sommerskoene komt på, samt at ny grill er montert. Blir et litt bedre inntrykk av fronten når øyelokkene også kommer på, og ikke bare grillen...

Men hva tror dere om å polere kanten på felgene?

Felg01.jpg

Ny grill01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du først skal polere dine felger. Så ser jeg absolutt ingen grunn til at du ikke skulle polere mine felger med det samme!

 

Opplys om tid og dato.

 

(m a o : Ja, jeg syns du skal polere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Jeg ser MANGE grunner til at jeg ikke skal polere dine felger i samme slengen! :D

Var nesten meningen å polere kanten på felgene mine ja. Ikke er kanten lakkert slik som "senter" på felgen heller, så de er vel mer eller mindre beregnet for polert kant (?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planene er legt å det førtse som blir gjort er et motorbytte i nær fremtid... :)

En 2.0 fra en 97 mod vento jubileum

Ellers blir det fanger og skjørt..Holder på og ordne meg knall blåe hovedlukter til utstillinger nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor som står i Vento'n nå da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du først skal polere dine felger. Så ser jeg absolutt ingen grunn til at du ikke skulle polere mine felger med det samme!

 

Opplys om tid og dato.

 

(m a o : Ja, jeg syns du skal polere)

 

Kan nå opplyse om tid og dato! Det hele skjedde på fredags ettermiddag/kveld og lørdag. Bedre sent enn aldri :D

 

Som sagt så er bilen nå blitt nypolert iløpet av helgen, samt at det er skiftet olje og gjort litt andre småjusteringer her og der. Interiøret vil få seg en omgang i morgen eller tirsdag.

Legger ved ett bilde av resultatet... Så nå er det bare du å polere felgkantene dine Helge! ;)

Nypolert 014.jpg

Nypolert 016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noe økt effekt av motor-oppdraderingen din Eskild? Hvordan merker du det best?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lurte også litt hvordan det gikk med den manglende kompen på ene syl?

Fant dere ut av det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor-oppgradering og motor-oppgradering, du får det nå til å høres fint ut Knut Arne! :D Er nå i så fall en mild oppgradering da...

Merker nå litt forskjell, og da mest på dreiemomentet. Mener på at jeg har et noe bedre dreiemoment nå ja, uten at jeg skal skryte på meg alt for mye, da flirer vel folk bare av meg ;) Litt bedre akselerasjon er det kanskje også, men ikke så voldsomt mye. Kamdrevet har jeg ikke prøvd å justert så mye på ennå.

 

Jepp Rune, vi fant ut av manglende kompresjon på den ene sylinderen. Det var en innsugsventil som var "stuket". Var jo først en som var gåen, denne så man tydelig at hadde tatt kvelden, så denne ble skiftet. Men når det hele ble montert sammen igjen oppdaget jeg jo at det var noe mer som var galt, skrudde det fra hverandre igjen og leverte inn toppen til Bilsentrum (VAG). De gikk over hele toppen (sa de), fikk den igjen to dager senere med beskjed om at toppen var friskmeldt! Kjøp nye løftere sa de da, men løfterne var helt nye, da fikk jeg beskjed om at feilen mest sannsynlig måtte ligge i stempelringene mine. Da ble jeg forbannet, hisset meg opp noe, og ga beskjed om å skifte alt som hadde med ventilene å gjøre på sylinder fire. Jada, det er godt å få ut noe sinne en gang iblant :D Kom tilbake dagen etter, og da var det en noe flau kar bak skranken som sa at innsugsventilen var "stuket", de hadde målt den og funnet ut at denne måtte skiftes. Jeg kommenterte det til han at han burde være mer forsiktig med å friskmelde topper, hehe... Men det skal nå sies at den var så "lite stuket" at det knapt nok var synlig med det blotte øyet, jeg måtte se på den flere ganger før jeg klarte å se det. Etterpå gikk bilen på alle "fire" igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var jo godt de fant ut av det til slutt da, men er jo litt fy fy av et verksted da.

 

En veldig enkel metode jeg bruker for og sjekke at ventilene ligger 100% ann mot setet, er og strø mel supertynt på ventilsetet, fukte ventilen lett og sette den meget pent inn. Om noe er skjevt vil det mangle mel på ventilen...

 

Primitiv metode, men den funker den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke på at metoden din fungerer nei! Det tipset jeg fikk fra han som planet toppen og glassblåste ventilene var å helle en "tyntflytende" væske ovenfra. Hvis noe var skjevt ville det komme ut på undersiden rundt ventilsetet.

 

 

Ellers så har jeg brukt kvelden idag til å skifte støtdempere framme. Bak ble de skiftet for litt siden. Så nå er det stivere dempere på alle fire hjul! Årsaken til at dette ble gjort idag var at fader'n investerte i en ny liten snerten luftkompressor med tilhørende muttertrekker idag, så da bare "måtte" jeg finne noe å "fikse på" for å få testet muttertrekkeren :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.