#1 Skrevet Oktober 18, 2008 Morn. Det har kommet skikkelige ulyder under VR6'n min, og virker som de stadig blir værre og værre. Høres mer ut som gnisselyd, klonk klonk lyd, og det smeller skikkelig av og til. Høres ut som det er noe som roterer, så det bør jo være en av drivknutene, akslinga, girkassa, diffen eller noe slikt? Noen som har peiling, eller gode råd å gi meg? Ganske så irriterende å kjøre med. Noen ganger er det helt borte, men kommer oftere og oftere tilbake.. Venstre drivledd er skiftet for litt siden, så skal skal være ok, og er smørt opp for noen dager siden. Merket her om dagen at det dekslet som skal være for clutchen under motoren, på girkassa, er borte? Kan det ha kommet grus inn der, som ligger inni å ødlegger? Help me please.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2008 Kan også legge ved at det kommer når jeg svinger til høyre, og kommer bort når jeg svinger til venstre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2008 Ingen forslag? Kjedelig å skifte indre drivledd, hvis det er diff eller motsatt..Blir fort dyrt om jeg skal skifte deler, og lyden fortsatt er der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2008 har du sjekka at hjula sitter fast, tenker ikke på hjulboltene men på selve navet, kommer ikke på hve det heter i farta, er den 30mm som sitter i senter av navet, denne kan være løs. Sett at ingen av mansjetten dine er sprukket å tømt seg for fett? derav et krute ras, eller hjulager som driver å skjærer seg? Bare noe forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2008 Venstre drivledd og venstre hjullager er helt nytt, så rart om det skulle være problemet? 30mm hva for noe? Har vært opp med bilen mange ganger og hjulet sitter dønn fast, ingen slark der. Smørte opp indre drivledd for noen dager siden. Hadde et tynt kobbarrør og en fettnippel på enden, så jeg får smurt inn litt fett i indre drivledd, men lyden ble ikke noe bedre. Hakket før jeg leverer bilen på Møller, men det er så satans dyrt igjen:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2008 Ja? Hva kan være årsaken til at ulydene kommer bort når jeg svinger til venstre? De er der når jeg kjører rett frem og svinger til høyre..Antydninger til at jeg svinger til venstre, og lydene er borte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2008 Ytre drivledd, høyre side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2008 Ytre drivledd, høyre side? Nei, for lyden er på venstre side.. Det er det som er så rart..Skal ut me både drivledd og hjullager en gang til, for å se over. Men kom med forslag folkens, trenger sårt råd nå, da det er ubehagelig å kjøre med:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...