#1 Skrevet Oktober 18, 2008 (endret) er vell ikke et "problem" som jeg har fått akuratt, men har hatt hele tiden egentlig. noen ganger når jeg gir på kommer jo den "tsjooooooooOOOOOOOO" lyden såklart fra turboen eller no slikt men noen ganger blir det en "tsjo-tsjo-tsjo-tsjo-tsjo osv " lyd i stede når jeg gir full pedal. som om lyden pulserer, hva kommer det av? og er det evt noe skadelig? lader rundt 1,4 og har gul fjær i resirk forgen leste om at det kanskje kunne være dumpen som var for stram/slakk? gjelder såklart s4'n:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2008 min AAN pulserer på høyt ladetrykk ved lavt turtall værtfall, spesielt på 4 gir ved fullt pådrag (i en coupe type85) har ny magnetventil.. motoren fungerer helt fint ellers, så regner med det er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2008 Det høres ut som om turboen surge'er. Det betyr at turboen leverer mer luft enn motoren klarer å fordøye. Eller det kan være en ødelagt dump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 18, 2008 min AAN pulserer på høyt ladetrykk ved lavt turtall værtfall, spesielt på 4 gir ved fullt pådrag (i en coupe type85) har ny magnetventil.. motoren fungerer helt fint ellers, så regner med det er normalt. akuratt samme til meg også tror det hørest i rundt4 og 5 giret. så da er det vell greit da:) Det høres ut som om turboen surge'er. Det betyr at turboen leverer mer luft enn motoren klarer å fordøye. Eller det kan være en ødelagt dump. tja, har jo orginal turbo så det er vell utelukket, dumpen er ikke ødelagt, men tror uansett den trenger en liten vask og litt smøring i allefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2008 (endret) Uten at jeg skal si noe sikkert så kan det jo virke som at det er dumpen din som slipper opp litt på høyt trykk. Størst trykk får man vel i høyt gir full pedal fra bunn, så hvis den ujevne suselyden kommer da så kan det tyde på dumpen kansje? Prøv og shimse fjæra litt i dumpen og se om det blir noe forskjell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2008 Uten at jeg skal si noe sikkert så kan det jo virke som at det er dumpen din som slipper opp litt på høyt trykk. Størst trykk får man vel i høyt gir full pedal fra bunn, så hvis den ujevne suselyden kommer da så kan det tyde på dumpen kansje? Prøv og shimse fjæra litt i dumpen og se om det blir noe forskjell:) ja har tenkt samme tanken selv:) skal prøve og se på det i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2008 dump eller resirk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2008 har gul fjær i resirk forgen står litt lenger oppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2008 har testa litt, og jeg har denne lyden på rundt 4000 når trykket er på rundt 1,4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2008 må ærlig innrømme at jeg ikke liker den lyden noe særlig:o det var ikke så mye slik lyd før før, med engang jeg lader høyt på lavt turtall kommer denne "kaste" lyden, jeg tør ikke og gi noe særlig gass på lavt turtall, og det er jo ikke noe morsomt:p så er det noen flere innspill på ka det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2008 Det er nok bare resirk ventilen din som trenger smøring. virker som om noen ganger så klarer den å åpne, og noen ganger er den lukka. Er den lukka så kommer det kvitrelyd, er den åpen og klarer å "fordøye" all lufta så kommer det Tsssss.. Kan jo hende du trenger en større dump, som fordøyer all lufta selv på 4000Rpm på 1.4 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2008 Det er nok bare resirk ventilen din som trenger smøring. virker som om noen ganger så klarer den å åpne, og noen ganger er den lukka. Er den lukka så kommer det kvitrelyd, er den åpen og klarer å "fordøye" all lufta så kommer det Tsssss.. Kan jo hende du trenger en større dump, som fordøyer all lufta selv på 4000Rpm på 1.4 bar det er en stor mulighet for at det er den:) forge dumpen er jo rundt 10 mnd gammel og jeg har ikke smurt den på nytt enda,og med tanke på at når motoren blei overhalt så lå den jo iro:) skal ut og se på det straks:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2008 har vasket den og smurt opp nå, den var kanskje litt treg, men jeg vet ikke jeg:) får se i mårra når jeg kjører hjem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2008 har vasket den og smurt opp nå, den var kanskje litt treg, men jeg vet ikke jeg:) får se i mårra når jeg kjører hjem:) Hjelper ikke det,tar du bort ventilen og blender inn/ut slangene,så får du se om ventilen ikke holder på trykket ved pådrag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2008 aha:) skal se nærmere på det i morgen tidlig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 2, 2008 noen ganger når jeg gir på kommer jo den "tsjooooooooOOOOOOOO" lyden såklart fra turboen eller no slikt men noen ganger blir det en "tsjo-tsjo-tsjo-tsjo-tsjo osv " lyd i stede når jeg gir full pedal. Tenkte umiddelbart her at disse lydene kom når du gikk av gassen, men du skriver at dette er under fullt pådrag. Stiger ladetrykket jevnt hele veien? Jeg tror min N75 er litt slapp og sliter med å regulere trykket. Under fullt pådrag i 3 gir stiger trykket til 1,3-1,4 med en gang, så våkner ventilen og kjører trykket ned til 1,1, før det stabiliserer seg igjen rett etterpå på 1,2bar. Forge'n skal ikke slippe ut trykk uten at du har en lekkasje på trykksiden i toppen av ventilen. Hvilken fjør du kjører med har minimalt å si, men kjører du med stram fjær og shims vil ikke ventilen åpne når du kjører fint og lader lite trykk. Da vil du få den typiske kneggingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2008 (endret) jeg bruker desverre bleedventil, så min n75 henger og slenger bare:) men takk likevell jeg kan jo også si det slik at jeg klarte jo og presse forgen tilbake med tommelen uten noe spesiell kraft(men så er jo jeg meget sterk:p høhø) men skal ut og teste litt snart så vi får se:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 2, 2008 aha:) har en glad nyhet, det var nok dumpen som ikke var helt god:) bilen funka som aldri før på vei hjem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 2, 2008 aha:) har en glad nyhet, det var nok dumpen som ikke var helt god:) bilen funka som aldri før på vei hjem:) Du prøvde uten ventilen tilkoblet ja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 2, 2008 aha:) har en glad nyhet, det var nok dumpen som ikke var helt god:) bilen funka som aldri før på vei hjem:) hehey! da ble du kvitt den kule kvitrelyden, og heller kjører bortover å "tsssjj`er" Gratulerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 2, 2008 hehey! da ble du kvitt den kule kvitrelyden, og heller kjører bortover å "tsssjj`er" Gratulerer Du misforstår hva slags lyd han snakker om, det er ladelyden under pådrag det er snakk om. Svein Tore: At du kan presse sammen fjøra betyr ingenting. Når ventilen er korrekt tilkoblet har du ladetrykk på begge sider av stempelet. Dvs at den fjøra ikke har noen misjon uten at du har forskjell i ladetrykket fra turboen og opp til innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 2, 2008 Min turbo lager lyd så jeg tror jeg har kompressor på bilen, skikkelig whinelyd, litt tøft nesten:P Men har lenge lurt på hva det er som gjør det.. Har forresten montert resirket med trykket i bunn og da får jeg jo det tradisjonelle grisedreping lyden når jeg slepper gassen, så tror jeg skal montere trykket på siden igjen for da hører man ikke noe lyd annet en pssssssssssjjj... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 2, 2008 Svein Tore: At du kan presse sammen fjøra betyr ingenting. Når ventilen er korrekt tilkoblet har du ladetrykk på begge sider av stempelet. Dvs at den fjøra ikke har noen misjon uten at du har forskjell i ladetrykket fra turboen og opp til innsuget. aha:) da veit jeg det:) og bare så folk veit det så er det LADELYDEN det er snakk om, hehe ladelyden pulsererte hele tiden nå på slutten faktisk, men på veien hjem nå så testet jeg det så mange ganger som mulig, og opplevde ikke dette:) så noe måtte det være. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 3, 2008 ikke for og være fest brems: rolleyes men i dag fikk jeg den samme lyden:o heh føles som om motoren er klar til og smelle av noe:p (selv om den ikke gjør det:p) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 3, 2008 fjern dumpen, blend igjenn de to hulla og vakiumslangen til resirk ventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...