#1 Skrevet Oktober 18, 2008 Har en 02 Sharan med 2-sone Climatronic (ikke dyser i taket) og tilleggsvarmer. Et irriterende fenomen oppstår når jeg starter bilen nå som det nærmer seg vinter og temperaturen faller: Rett etter start dogges front- og siderutene framme ned. Kan virke som det ligger fuktighet i klimaanlegget som blåses ut og dogger ned ruta. Og når den først har kommet der tar det jo en stund før doggen er blåst bort fra spesielt siderutene... Noen tips til innstillinger på Climatronicen for å redusere doggen? Vil tro dette er et Climatronic-fenomen som andre også har opplevd...? Jeg overstyrer vifta og kjører den opp i full fart i det jeg starter bilen (gidder ikke vente på at Climatronicen selv skal få opp farten), kan det ha noe med dette å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2008 rens pollen filteret ditt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2008 Er en sjelden gong bort i det samme på Golfen min og pollenfilteret mitt er nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2008 Vaske rutene skikkelig da, litt møkkete ruter dugger med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2008 I tillegg til overstående, Ikke bruk a/c (kjølefunksjon, trenger im utgansgpunktet ikke brukes i det hele tatt) de siste 5 minutter av kjøreturen og kjør viftene manuelt opp mot ruta og bakover. Og øke viftehastighet ved fuktig vær. Og la dører vinduer stå åpne i garasjen (eller takluka på vipp) og ta ut mattene av og til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2008 et triks er å vaske rutene godt, for så å smøre ett tynt lag barberskum over hele ruten hvor du vil ha duggfri, og tørk/gni vekk med en ren tørr klut/papir(avis er best på ruter/glass) da vil du ikke oppleve mer til dugg. Dette er et godt triks til speilet på badet om du plages at det dugger ;-) bare å prøve å se, funker gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...