Effektanlegg - hvem i Bergen sveiser/bygger?

Anbefalte innlegg

Er det noe firma i Bergen som sveiser/bygger effektanlegg? Har planer om å få byttet ut orginal eksosen på S6'n i løpet av vinteren. Ønsker rustfritt som er bra bygd/sveist, og ikke noe som bare er klattet sammen under bilen.

 

Noen som har anbefaling av firam (evnt. privat person) som gjør en bra jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svendsen ?

 

Har brukt svendsen en gang, aldri mer!

Der var det mye klatting og dårlig passform. Elendig lyd ble det og.

Tror eg hadde det på bilen i to uker, så var det tilbake til originalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt svendsen en gang, aldri mer!

Der var det mye klatting og dårlig passform. Elendig lyd ble det og.

Tror eg hadde det på bilen i to uker, så var det tilbake til originalt...

 

Ja, dette eg har hørt fra flere andre også. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk ut på biltema som faktisk e kommet i åsane og kjøp 3 toms eksos rør. Jeg lagde sjøl og fikk en kamerat til og sveise dette. Potte tett;) 3 toms fra turbo med bare 1 potte helt bakerst, digg 5`er lyd;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk ut på biltema som faktisk e kommet i åsane og kjøp 3 toms eksos rør. Jeg lagde sjøl og fikk en kamerat til og sveise dette. Potte tett;) 3 toms fra turbo med bare 1 potte helt bakerst, digg 5`er lyd;)

 

Er jo en mulighet ja om eg ikke finner noen annen løsning.

Men hvordan bråker dette ved tomgang og normal kjøring? Mye lyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en mulighet ja om eg ikke finner noen annen løsning.

Men hvordan bråker dette ved tomgang og normal kjøring? Mye lyd?[/quote

 

sålenge du får det tett og det ikke fiser eksos ut fra skjøter og slikt så blir det fin 5 lyd.visst det blir for mye bråk for deg så kan du alltid sitte i en desibel killer som du får kjøpt hos autodeler i byn.er bare og sitte denne i flensen.gjort på 5 minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe link til en slik desibelkiller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe link til en slik desibelkiller??

 

har ikke link men er simons som er produsent.

desibel innsatsen kan du sitte inn hvor som helt i eksosanlegget. f.eks visst man har en flens med diffen bak så er det bare og tre denne inni.eventuelt sitte ett lite punkt så den ikke beveger seg noen sted. kommer i forskjellige dimensjoner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette virke som en flaskehals på eksosen da? Vi er jo intresert i å få eksosen ut kjappest mulig. Tror jeg heller ville ha supplert på en potte til, men det er jo meg da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette virke som en flaskehals på eksosen da? Vi er jo intresert i å få eksosen ut kjappest mulig. Tror jeg heller ville ha supplert på en potte til, men det er jo meg da ;)

 

Du kan ikke få i både pose og sekk vettu ;) En lyddemper stritter litt imot, men det er mange forskjellige grader størrelser og motstander på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har andre tips enn Svendsen Eksos?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe ferdig anlegg? det finnes vel på markedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk ut på biltema som faktisk e kommet i åsane og kjøp 3 toms eksos rør. Jeg lagde sjøl og fikk en kamerat til og sveise dette. Potte tett;) 3 toms fra turbo med bare 1 potte helt bakerst, digg 5`er lyd;)

 

Synes nå din bråker i overkant mye Sindre :P Kan jo fortsatt ha to potter, men noen som er bedre flow på en orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe ferdig anlegg? det finnes vel på markedet?

 

BN-Pipes leverer 2,5" ja, og Simons leverer 3" men litt skeptisk til dette. Ellers har eg ikke funnet noe andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BN-Pipes leverer 2,5" ja, og Simons leverer 2,5" men litt skeptisk til dette. Ellers har eg ikke funnet noe andre?

 

men visst du skal ha 380-420 oppsett så blir vel 2.5 " litt vel i det minste laget.

hadde simons på s2en og er ikke noe fin lyd av dette anlegget. orginalt på aan er vel 2,25 "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det anlegget ifrå 034 såg jo veldig bra ut, blir kanskje litt i frakt, men du har jo eksos ei stund i og med at det skal vere rustfritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BN-Pipes leverer 2,5" ja, og Simons leverer 2,5" men litt skeptisk til dette. Ellers har eg ikke funnet noe andre?

 

Nå er da det anlegget fra Simons i 3" (rør 76mm), er kun enderørene som er i 70mm (x2). I tillegg er dette rustfritt og prisen er ikke avskrekkende (5400 hos Jackobs autosupply).

http://www.ray.se/Katalog/AUDI/AUDI_S4_S6_C4_2.2_Turbo_Avgassystem_Simons_Exhaust.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdeles på jakt etter eksos, helst 3" men vil ikke ha noe som bråker noe fryktelig.

 

Det 034 anlegget har vel fått kritikk her på forumet for dårlig passform også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.