knirking bak på 95 S6 Avant

Anbefalte innlegg

Har en knirkelyd bak i perioder på min 95 modell Audi S6.Jeg klarer ikke å få lokalisert den,men tror det kan være de små staga som går bak bremseskiva og innover..Noen som har hatt samme problem tidligere??:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel gummi på toppen av dempertårnet som gnisser mot karosseriet. Her skal det settes inn med talkum, av alle ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også denne lyden på min C4, den kommer spesielt når det er varmt i været og/eller kjører litt hardere enn normalt.

Småflaut å skli gjennom byen på en solskinnsdag med en så flott bil så knirker den som en gammel lada..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også knirking på min. Hørtes bare i veldig lave hastigheter. Smurte opp foringene i bærearmer og stabstag. Etter litt kjøring og en ny runde med silikon, forsvant all knirkinga i løpet av en snau uke. Finnes flere tråder om dette og fremgangsmåten jeg brukte fant jeg i en av dem. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt kan det komme fra morkne foringer i stabilisatorstaget bak. Her er det lyd fra min.. nye foringer er under veis :)

Edit: Ser Torstein var hakket før meg der ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme knirkinga i perioder, og har nylig sett at foringene på stagene bak skivene er utslitt. Nye stag er bestilt, så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er camberstaget på ene siden som knirker! Bare å bytte, det er starten på slakk! Man kan få vekk lyden ved litt silikonspray. Men DET blir slakk der om kort tid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.