#1 Skrevet Oktober 19, 2008 Hei. Passer S4 nedre grill bolt on i S-line fangare?`Eller må det moddest? event ja, kor mykkje må den moddest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2008 (endret) Hei. Passer S4 nedre grill bolt on i S-line fangare?`Eller må det moddest? event ja, kor mykkje må den moddest? Den passer ikke rett inn i S-Linefangeren. Det må moddes litt. Hvis du gjør som stort sett alle andre gjør må du skjære av den blanke kanten nede på baksiden av grillen så den blir liggende så nærme fangeren som mulig. Dvs. grillen blir liggende utenpå fangeren nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2008 Den passer ikke rett inn i S-Linefangeren. Det må moddes litt. Hvis du gjør som stort sett alle andre gjør må du skjære av den blanke kanten nede på baksiden av grillen så den blir liggende så nærme fangeren som mulig. Dvs. grillen blir liggende utenpå fangeren nede. Og etterpå må vell grillen skrues fast i fangeren,om jeg ikke tar feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2008 Og etterpå må vell grillen skrues fast i fangeren,om jeg ikke tar feil? Det er alltid bedre å lime med sica, tec 7 osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2008 Det er alltid bedre å lime med sica, tec 7 osv... Ja,penere blir det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2008 Får vel kjøpe meg en Dremel i morgen og prøve på min front. Kommer nok til å bruke sica til å lime den fast med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2008 Det er alltid bedre å lime med sica, tec 7 osv... Det er det kanskje, men i dette tilfelle får man ikke presset grillen ordentlig inn og holdt den der med bare lim. Selv om den blir spent fast så den vil sprike litt på hver side pga limet er fleksibelt. Mener det beste er å bruke små rustfrie skruer så man får dratt grillen helt inntil fangeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2008 Det er det kanskje, men i dette tilfelle får man ikke presset grillen ordentlig inn og holdt den der med bare lim. Selv om den blir spent fast så den vil sprike litt på hver side pga limet er fleksibelt.Mener det beste er å bruke små rustfrie skruer så man får dratt grillen helt inntil fangeren. Har du ordentlige tvinger er dette ikke noe problem. gjort det på flere typer biler\griller og tvinger får en brukt på en måte uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2008 Har du ordentlige tvinger er dette ikke noe problem. gjort det på flere typer biler\griller og tvinger får en brukt på en måte uansett. Det er ingen problemer med å få presset grillen på plass men når limet er herdet og man slipper f.eks. tvingene er limet såpass elastisk at grillen vil sprike på hver side fordi fangeren og grillen ikke har samme bue. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2008 Det er ingen problemer med å få presset grillen på plass men når limet er herdet og man slipper f.eks. tvingene er limet såpass elastisk at grillen vil sprike på hver side fordi fangeren og grillen ikke har samme bue. Hva slags lim bruker du da? Må bruke noe ordentlig, feks motek sin sica. Den er helt suveren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2008 Hva slags lim bruker du da? Må bruke noe ordentlig, feks motek sin sica. Den er helt suveren. Til denne type montering har jeg prøvd Sicaflex og Casco sin Marine&Teknikk og jeg synes ikke det ble bra nok. For å avslutte denne diskusjonen fra min side;) vil jeg si jeg foretrekker å bruke skruer til denne type montering. Da er det lett å ta grillen av igjen hvis det skulle være behov for det og man kan bruke bilen med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2008 Fikk montert min tilslutt, men er ikke 100% fornøyd. Men det får holde til jeg får prøvd å modde den i en orginal s-line grill. Her er eit par bilder før og etter. S-line fronten er mye finere enn en standard A4 front. Før: Etter: Brukte forresten skruer til å feste med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...