#1 Skrevet Oktober 19, 2008 Som topic, har 2 golfer som må byttest termostat på. Hvor sitter de, og hva må eventuelt demonterest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2008 dette var svaret jeg fikk når jeg spurte om dette til damas Polo-96 modell: Når du står og ser på motoren så er termostaten på høyre side av motoren. Den sitter litt høyt oppe ved toppen der. Den er ganske enkel å få ut, men litt vrien å få inn igjen, det er ei "nål" i termostaten der som skal inn i et hull, så du må være litt nøye med å sette den RETT inn. Hvis den står skevt og lekker så ser du det på temperaturen på vannet etterpå når du kjører. Da holder ikke vannet på varmen i det hele tatt! Etter at alt er som det skal etterfyller du bare med kjølevæske, det hjelper ikke så mye å fylle på kjølevæske mens bilen går, men det skader ikke heller... det beste er å fylle helt opp, kjøre bilen god og varm, og så fylle opp til rett nivå igjen. Den ligger på høyre side altså på lik linje med bunnen av batteriet..Ta et bilde så kan jeg merke opp ca for deg. Har byttet dette på Polo 3, Golf 2 og en japse bil..Er ganske rett fram når du finner termostaten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2008 Hmm, kjøp en Hayes rep håndbok. Der står det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2008 på en 8v gti ligger termostaten i vannpumpa som igjen ligger bak dynamoen.. letteste er å ta bort dynamo, skru av pumpa, så ligger termostaten i bunn....samme gjelder forøvrig på 1.8T...bare den er litt verre å komme til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2008 på en 8v gti ligger termostaten i vannpumpa som igjen ligger bak dynamoen.. letteste er å ta bort dynamo, skru av pumpa, så ligger termostaten i bunn....samme gjelder forøvrig på 1.8T...bare den er litt verre å komme til var det jeg fryktet:( men er vel bare å få det gjort, er begynt å bli litt kaldt i bilene nå Takker for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2008 jeg brukte ikke rare tiden når jeg bytta på min 3'er...timestid kanskje med litt vas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2008 Kjøp ny vannpumpe, ny termostat, ny o-ring som ligger mellom vannpumpehuset og blokka, og den reima som går på vannpumpa og dynamoen. Like greit å bytte alt med en gang, og mens du da er i gang så tar du med reg-reima og Bytta dette på min GTI 8v her om dagen, tok 4-5 timer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2008 Regreima er byttet for 1 mnd siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2008 Til opplysing. Måtte ikke ut med vannpumpen på noen av bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2008 Flinke Adrian:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2008 Hehe.. Ikke jeg som skiftet de, har ikke kunskap til slikt desverre Men har noen kompiser som er mekanikere, så da må jeg tvinge dem til å arbeide litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...