Hjelp!!! start problemer med 2,5 tdi!!

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et stort problem i går etter at eg skulle justere xenonlysene mine på min 2001mod Allroad, koblet til VAG-COM og satt lyktene på adaption, men når eg då skulle slå på bryteren og justere de manuelt blinket xenon pærene og så slo de seg av. slo deretter av tenningen og koblet fra VAG-COM og lot den stå et par minutter.

Når eg då igjen skulle prøve å starte bilen høres det ut som knitring fra motor og alle lys i bilen flimrer, display og navigasjon blei og resatt ..mulig de ble resatt etter eg koblet fra batteriet ,det husker eg ikkje helt ..

rett før eg satt xenonlysene på adapting leste eg ut en feilkode på too low power supply .. kan det være så enkelt at batteriet har kortslutta??

Eg prøvde å koble fra batteriet og lot det roe seg ned i en ti minutters tid ,koblet på og prøvde igjen ,men ingen forandring!!! ..

Prøde å sitte batteriet på oppladning ,men ingen endring..men etter måling så sank volten tydeligt med bare coupelysene på.fra 11.54v til 11.03v på rundt 5 min...så tror eg skal kjøpe meg ett nytt batteri i morgen for å prøve ,men visst dere har andre teorier så kom gjerne med de før eg evt kjøper et batteri til 2000 kr : bh :

Har og prøvd å koble til VAGCOM igjen, men enten så klikker pcèn eller så får den ikkje kontakt...muligt vagcom kabelen røyk til?

Er ikkje noen guru verken med vagcom eller disse nyere bilene med så mye elektronikk så alt av tips/hjelp er eg hjertelig takknemmelig for :tilber::-) er jævla surt i og med at bilen er i daglig bruk og sliter med å komme meg på jobb uten ....ca 4 mil til jobb :-( :bs:

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har hatt batteriet til lading, og etter det var det bare 11,54V så er det noe galt. Hvor lenge ladet det? Jeg ville begynt med nytt batteri, men koster det så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har hatt batteriet til lading, og etter det var det bare 11,54V så er det noe galt. Hvor lenge ladet det? Jeg ville begynt med nytt batteri, men koster det så mye?

Batteriet var kaputt ja... kjøpte nytt i dag og bilen startet med en gang ;-)bilen er heller ikkje til å kjenne igjen...mindre eksos,raskere aks,jevnere gange...tror det dårlige batteriet har vært en torn i siden på motoren lenge.... fikk ta i et bra kvalitetsbatteri til 1250kr gjennom en beskjent,så var ikkje så gale som eg fryktet ;-) sto og feilsøkte og skrudde til kl 05 i natt og gikk så rett på jobb kl 06 og var "litt "fortvilet når eg forlot garasjen så det var en mildt sagt en gledelig nyhet når det var nok å skifte batteri :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan ikke få en ordentlig måling av spenningen på batteriet ditt med vanlig volt meter, da må du ha en baterimåler, for når du skal måle batteriet må det måles med motstand,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.