Lager til golf2 bosch dynamo

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en golf 2 hvor dynamoen har begynt å lage seriøs ulyd, virker som om det er lagerene som er gåene. Noen som aner om det er mulig å bytte disse?? Eventuelt hva slags type lager som sitter der??

All hjelp mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt til en annen brukt eller kjøp ny. koster ikke så mange kroner.

brukt får du på hoggern for 3-400 evnt er det medlemmer her som har i bøtter og spann. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ikke nødvendigvis bøtter og spann for noen lager heller, men noen kan være dyre!

Delenr. på Dynamoen da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har ikke delenr her, må sjekke når jeg kommer hjem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta lager mange ganger i slike dynamoer.

Koster ca 180,-

Demonter dynamoen, så finner du lagernummer på de gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter vel to kulelager i den. Kan være litt vanskelig å få de ut, jeg kjenner en på ett elektromotor verksted som plukket de av for meg.

I min dynamo var det ene lageret ett SKF-lager som var lagervare hos ett firma som driver med maskinservice, og kostet 65 kr.

Det andre kulelageret var nesten umulig å få tak, veldig ukurant størrelse, måtte bestilles gjennom ett Bosch-verksted (som selfølgelig heller ville at jeg skulle kjøpe ny dynamo regner jeg med : rolleyes

Først hadde jeg delenummeret på dynamoen, men da kunne han ikke hjelpe meg, måtte ha nummeret på kulelageret. Plukket av kulelageret, men det var ikke til mye hjelp, måtte ha delenummeret på dynamoen igjen, heh! )

Kostet nesten 500 kr.

Dynamoen er god som ny igjen:)

Jeg byttet samtidig regulator med børster, og dreide ned annlegsflaten børstene går på, siden de var blitt ujevnt slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering her...

Har sett litt nærmere på dynamoen, og viser seg at det er en hella dynamo, modell CA298IR. Noen som har vært borti denne som vet hva slags lager som sitter i den??

Eventuelt noen i vinterbro/ski området som har en dynamo til en golf 2 1.8 86 modell liggende??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste er vel å kjøpe en brukt, ligger ett utvalg her

Om du finner en du tror passer sender du en forespørsel, du har jo nummeret på den gamle..

Eller du kan legge ut en forespørsel under deler kjøpes, sikkert flere her på forumet som har en liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.