#1 Skrevet November 4, 2004 Hvilken lasteholder er nicest til touranen? Meninger/erfaringer...? Votex: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2004 eller Thule: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2004 Votex sin ser kanskje mer tilpasset til bilen. Thule'n er jo helt vanlig, men er også den som er lavest noe som er viktig etter min mening. Er ikke noe fint med skiboks som begynner 30 cm over taket. Votex'en er vel betraktelig dyrere også vil jeg tro, mens Thule saken koster vel 6-700 kr eller noe (bare takgrinda). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2004 Enig med Bjørn her, Skiboks/takstativ skal være så lav som mulig over taket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2004 Enig i det med lavest murlig, men org. stativet ser jo best ut siden det er ferdig tilpasset bredde. Men beste løsningen er vel baufil på thule aero! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av andreas vaagen Enig i det med lavest murlig, men org. stativet ser jo best ut siden det er ferdig tilpasset bredde. Men beste løsningen er vel baufil på thule aero! Hvis du skal ha Skiguard boks, så må du ikke kjøpe Thule aero. Det blir betraktelig mer støy og luftmotstand. Pluss at de går ikke inn i tunnelene til Skiguard 850. Det må i såfall skjæres til.. I know, fordi jeg dukka opp med aero hos Skiguard. (de er jo litt fetere å se på) Men måtte kjøpe standard svarte gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Kristoffer Holth Hvis du skal ha Skiguard boks, så må du ikke kjøpe Thule aero. Det blir betraktelig mer støy og luftmotstand. Pluss at de går ikke inn i tunnelene til Skiguard 850. Det må i såfall skjæres til.. I know, fordi jeg dukka opp med aero hos Skiguard. (de er jo litt fetere å se på) Men måtte kjøpe standard svarte gitt! Takk. Er selv fan av Packline, pga. kortere bokser(for oss som ikke løper på langrenn). Har Carving boksen, som måler full bredde, men bare 195cm lang! Sjekka med HTS, og det går bra med aeroprofil. Så nå er det barå å finne, det stativet som bygger lavest. Har fått tips om Kaliks?! Noen som kjenner...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2004 Så en reflex sølv farget touran i Oslo i dag med en sølv grå ski boks på taket. Og den var LAV. Så ut som den hadde vanlige sorte thule stavtiv men det var skikkelig nice å se på. Fikk desverre ikke med meg merket på skiboksen, men det er den peneste skiboksen jeg hitil har sett på en Touran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2004 har en grå en her i nærheten og som har skiboks, den ser nesten ut som den er montert direkte på taket... skal prøve å få tatt bilde av den til uka igjen... (de leverer unger i barnehagen rett over veien her hver dag midt i uka) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2004 Er det noen som vet hvor det er billigst å kjøpe Thule sin lasteholder? Og hva komplett pris er? Orginalt koster jo 2 354 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2004 Thule saken koster vel 6-700kr tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2004 Mont Blanc blir lavt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2004 Er det noen som vet hvor det er billigst å kjøpe Thule sin lasteholder? Og hva komplett pris er?Orginalt koster jo 2 354 Har tatt "doktorgrad" i lasteholder til touran. Det er org. stativet fra votex som koster ca. 2300,- Kommer i fet aluprofil(sølv eller sort) med t-spor. Se første bilde i tråden. Thule har to stativer: Enten Rapid System 755 http://www.thule.se/frames.asp?id=7225 leveres enten med ovele alurør ca.: 1400,- med fot og lås. Kommer også med stålrør. Litt under tusen kroner, tror jeg. Eller så har du gode gamle Thule 411(415), med stål profil(bygger noe lavere) Her ser du hvor mye de bygger: http://www.thule.se/frames.asp?id=7225 Hvis du er ute etter stativ som nesten ikke bygger. Så er Calix, det laveste jeg har funnet. Der ligger stål profilen direkte på railen. Har ikke pris på det i hode, ev. PM meg hvis du trenger mere info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 2, 2004 beklager kjipe linker. legger ved bilder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2004 Thule har et takstativ til de ikke snakker så høyt om. Koster under 1000,- inkludert lås. Det heter thule 410. Se side 66 på denne siden: http://www.torshovbil.no/katalog/2004/2_rekvisita.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 15, 2004 Obs, obs. Thule 410 passer IKKE på Touran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 15, 2004 Kjøpte selv Thule 762 (stengene som går over taket) og Thule 755 Rapid System (feste føttene med lås). De passet i hvert fall, og kostet ikke mere enn 770,- til sammen på Torshov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 15, 2004 Obs, obs.Thule 410 passer IKKE på Touran. men hva med - 411 rørlengde 126cm, mens 410 rørlengde 115cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 15, 2004 Problemet med 410 var foten, ikke bredden på laste holderen. Foten klarte rett og slett ikke å gripe rundt takrailsen på touranen. Vet ikke hva slags fot/lås 411 har men er den lik 410 regner jeg med du får samme problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 31, 2004 Svarte Touraner er tydeligvis populære for i dag er det parkert 2 stykker rett utenfor. Begge med helt lik takboks (sort Packline med brønn). Den ene har Thule-feste og den andre Calix. Taket på Touran er jo ganske krummet så man skal være obs. på dette når man skal velge takboks. Av de 2 Touranene var den med Calix-festene desidert lavest og avstanden mellom tak og boks var kun 1-1.5 cm. Pent. Lengden på Packlineboksen Legger ved et bilde som viser Calix øverst og i midten, og Thule nederst. Antar derfor at Thule passer best til en Skiguard 850 med gjennomgående brønn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 4, 2005 Takk for bildene. Vet du hvilken boks mod. det er, ser ut som 8.. serien, eller carving. Har dun ev. bilde fra siden? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 5, 2005 Jeg er rimelig sikker på at begge hadde Packline AVANTGARDE. Begge boksene hadde 2 "stålskruer" på hver side på fremre halvdel. Her er et dagslysbilde. Følte meg litt dustete når jeg fløy rundt og tok bilder av takbokser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 5, 2005 Følte meg litt dustete når jeg fløy rundt og tok bilder av takbokser Ha-ha. Jeg har etterhvert, ganske mange bilder på mobilen. Av mer og ikke minst, mindre vellykkede takbokser på touranen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...