Anbefalte innlegg

Har en 92 mod s4 2,2 tq, har akkurat skiftet toppakning, og hadde da overhaling av toppen med planing og trykktest. Har også skiftet termostat, radiator og vannpumpe. temperaturen ligger også på 88-90 grader.. Alikevel virker det som motoren koker, det bobler som faen inni slangene fra topp til radiator, også lenge etter motoren er stoppet: bh : Kan toppen være sprukket er vel egentli det jeg lurer på: gråter :Andre tegn på at den er sprukket??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da normal temp det der? Er jo tett system, så er vel trykket som gjør at det bobler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det viser iallefall "normal" temp. har foressen skiftet sensoren som viser tempertur også. så vil tro den viser rett. Men har ikke vært slik tidligere. Bobler virkelig masse, Mens bilen går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vell masse luft i systemet enda da, la bilen stå på tomgang uten toppa på ekspansjons tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vore supert om det hadde vært noe så greit:) Men har hatt den stående i 20-25 min uten lokket på i svak oppoverbakke. Hadde den også innom verksted for å se om di klarte det noe bedre. Men fremdeles samme problem...: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som luft i systemet ja. La motoren bli kald, skru av lokket på kjøleveskebeholderen, start bilen og hold den oppe på turtall (2-3000omdr) helt til den nesten koker/vannet renner over i beholderen. Hvis vannnivået i tanken synker når du driver med dette så bare fyll på mere vann ( det tyder på at lufta går ut). Når det renner over, så slipp den ned på tomgang og skru på lokket. Da bør problemet være løst;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du luftenippel på ene slangen som går inn til varmeapparatet ditt..??

 

Skru isåfall ut denne med motor slått av. Ta av lokket på ekspansjons-tanken..sett munnen nedpå og blås til det stråler kjølevann ut av luftenippelen.

 

Slikt gjorde han Jonus på min 90q med aan-maskin :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det bobler også lenge etter at du har stoppet så tyder det på at det er varme som gjør dette og ikke lufttrykk fra eksos/forbrenning.

 

Det høres ut som om du har en luftboble et sted, metallet rundt bobla blir svært varmt og i overgangen vann/luft vil det koke: Da oppstår luftbobler som etterhvert presses ut av påfylling.

 

Forsøk å pumpe ved å klemme på alle vannslanger, særlig de tykke. Se også til at du ikke har noen slanger som ligger i unormale buer opp eller ned som kan skape luftlåser, det er ofte det som er årsaken.

 

EDIT: Da trådstarter har teori om sprukket topp kom jeg på at det medfører jo nettopp luftbobler og således kan man få effekten som er beskrevet i mitt 2. avsnitt. Følgelig blir første avsnitt misvisende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert:) takker for svar.. har vært på jobb i hele dag.. men skal ut i morgen tidli å prøve ut disse tipsene!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min AAN så bare hadde jeg av lokket og lot motoren stå til den blei varm, så ga jeg på til 6000 rpm et par 3 ganger og da kom varmen i varmeapperatet for fult og da har jeg ikke mer luft. tror jeg da:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som toppen er sprukket!! oljelokket e blitt grått på undersiden og nå: bh : Så nå er det ny topp/motor som gjelder!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som toppen er sprukket!! oljelokket e blitt grått på undersiden og nå: bh : Så nå er det ny topp/motor som gjelder!!!

 

Kan jo være at veivhusventialsjonen din ikke fungerer som den skal. Jeg hadde grå ekkel olje under på oljepåfyllingslokket mitt, men det forsvant når jeg monterte på en catchtank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at min kokte uansett hva jeg gjorde eller prøvde...

Det viste seg til slutt å være toppa på ekspansjontanken som ikke holdt tett, så det ble ikke trykk, derav "kokte" den...

Liten feil som ofte ikke tenkes på eller blir oppdaga.

Der var også oljetoppa litt grå etter toppakning skifte, da det kom litt vann i olja ved demontering av toppen, som jeg ikke fikk ut ved oljeskifte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at min kokte uansett hva jeg gjorde eller prøvde...

Det viste seg til slutt å være toppa på ekspansjontanken som ikke holdt tett, så det ble ikke trykk, derav "kokte" den...

Liten feil som ofte ikke tenkes på eller blir oppdaga.

Der var også oljetoppa litt grå etter toppakning skifte, da det kom litt vann i olja ved demontering av toppen, som jeg ikke fikk ut ved oljeskifte...

 

Nå lærte jeg noe nytt jeg allerede viste:D

 

Når det blir trykk så koker ikke vannet på 100 grader derfor:P hehe

 

Den tykke slangen i front skal være hard når motoren er varm, er den myk så er det ikke tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det den lille "overløps" tuten som hadde knekt virka helt grei så lenge den var kald men lak godt når vannet ble varm. ikke at det trenger å være det på din men verdt å sjekke. Min løsna helt når jeg rikka litt på den mens den var varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.